Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~KesäHeinät keväiseen viikkoon 19~~

07.05.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoa ja lisään eilisiin höpötyksiini unohtuneita juttuja.

Tuosta diabeteksestä, kun tuntuu nyt olevan mulla niiiiiin pinnassa kuiteskin. Siis toi seuranta on tarkempaa äideillä, kenellä se ykkösdiabetes, koska sen suraukset vauvaan voivat olla " vakavammat"

heillä katsotaan noita kehkoja usein lapsivesipunktiolla. Harvemmin vissiin raskausdiabetikoilla. Näin ymmärsin. Ykkösdiabetikothan joutuvat jo raskautta suunnitellessaan ottamaan tarkasti huomioon raskauden aiheuttamat muutokset ja raskautta seurataan hyvin tarkasti. Eikä nykyisin enää ongelmia juuri esiinny, eikänoita vauvojen " vaurioita" .

@anikki...mie kommentoin vauvojen kamojen " loppulaittoa" ....mielestäni se edes pienen pieni hypistelykin on jonkinlaista laittoa, joten jos vauvannuttu on edes viivähtänyt sormissasi, olet ottanut askeleen tavaroiden laitossa :) okei, se ole loppukevennys!"

Voikaa hyvin, lähden uimahalliin ennenkuin höperöidyn tänne lapsukaisten keskelle täysin. Unohdin varmaan taas kuitenkin jotain, joten palaan taas joskus...

Vierailija
62/69 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne loppui piikit mullakin siitä aamukammasta, eilen oli vika työpäivä. Senniinalle myös onnittelut " loman" alkamisesta, ja @nikki oli vissiin kanssa jäänyt kesälomalle. Toivottavasti @nikin verenpaineet asettuu. Mäkin olen mittaillut kotimittarilla, kun vielä joulukuussa arvot huiteli 160/97. Sitten nimitettiin seuraaja töissä ja vastuut siirtyi pikkuhiljaa, nyt mittaan arvoja 120/75 ;) Ihmeellisesti stressi ja stressittömyys näköjään vaikuttaa.

Lääkäreillä on nyt sitten laukattu ja saatu arvioita synnytystapaa suunniteltaessa. Monumentille tiedoksi, että silmälääkäri kertoi verkkokalvojen nykykunnon olevan se ratkaiseva asia synnytystapaa arvioidessa, ei niinkään likinäköisyyden asteen. Mulla kaikki oli ok, ja sieltä tuli lupa synnyttää ihan normisti. Samoin kardiologi antoi luvan synnyttää, mutta omassa sydämessä oli vähän omituisuuksia, ja seurantaan jouduin. Pääasia, että Ilmarilla kaikki hyvin. Nyt vaan pitää henkisesti valmistautua synnyttämään, koska alitajunnassa olin aina ollut menossa sektioon. No, hyvä kai näin. Tai katsotaan mitä mieltä oon sitten heinäkuussa??? ;)

Äitiyspakkaus tuli tännekin, ja vanhahan se oli. Muuten ihan ok, mutta ollaan tosiaan serkkupojalta jo saatu 2006 pakkauksen vaatteet, ja toiseltakin tutulta, joten oli vähän hölmöä saada kolmannet kappaleet samoja vaatteita. Ei voine auttaa, joten otetaan ilolla vastaan.

Nyt on lähdettävä ostamaan omalle äidille jotain pientä huomiseksi, ja sitten kannustetaan Suomi loppuotteluun!

Aurinkoista päivää kaikille,

Koala ja Ilmari (rv 33+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää viikonloppua kaikille. Ja kaikille äideille mukavaa äitienpäivää huomisen johdosta.

Totta tosiaan Tassu. Tuntuu että riippuu tosi paljon vaatteen valmistajasta että minkä kokonen se body tms.on. Tutta vaikuttaa reilulta ja jotain tosi pienen tuntusia vaatteita mäkin oon saanut vaikka tutan ja toisen valmistajan tuotteen kokolapussa ois samat numerot. No joo. Tää on tätä. Etenkin vielä kun ei oikein ymmärrä lasteen vaatekokojen päälle mitään kun ei oo viel omia lapsia..

Me kaikki kesäheinät varmaan saadaan -06:n pakkaus.On jotenkin semmonen tunne. Ainut asia mikä muakin pakkauksessa ärsytti oli se toppapuku. Joten S@ria..et ole ainut. =) Ja kelapalautetteita on näemmä mennyt meiltä useampikin (ainakin minä ja S@ria..) =)

CITYÄIPPÄ:lle.

Sama inska mulla, ja yksikköjä nostin 14ky:n ja se on riittänyt. Saria olikin neuvonu sua pistoksissa ja toivon että se riitti, jos ei niin vastailen lisää. mulhan tota nahkaa riittää joten pistäminen ei oo ollut ongelma. Ja voin omasta kokemuksesta kertoa että reiteen pistäminen sattui eniten. Sitä toki suositellaan (etenkin jos lukee käyttö ohjeet pakkauksesta).

Sivulauseessa lapsivesipunktio mainittiin mutta ei sen kummemmin. En siis tosiaankaan tiedä mikä mua siellä kättärillä odottaa ens viikolla. Meidän vaavihan kasvo keskikäyrällä silloin reilu 2 viikkoa sitten mutta inskat alotettiin niiden kohonneiden paastosokeriarvojen vuoksi.

Ja käynnistyksestä puhuttiin kun kysyin että annetaanko vaavin kasvaa viikolle 40asti vai kuinka homma etenee..Ens viikolla mulla siis kovat paikat. Mä kun oon tämmönen niin saas nähdä miten homma etenee (oon jo miettinyt mitä sanon ja kuinka asiat etenis mun näkökulmasta..)

Kyllä näköjään paljon riippuu missä asuu ja kuinka nopeesti Kela tekee päätökset..

Ja on se hyvä että pidin pääni palkanlaskijan kanssa tosta puolen vuoden palkka-asiasta. Kun kerroin että se laski ne jo aikoja sitten..Eikä tasan 6kk:ta ennen ä-loman alkua.. Muuten ois mullakin ollut korjauspyyntö kuten CÄ:lle.

Kun ite aikoinaan työskentelin pk:ssa oli kyl tosi kiva tehdä äitien ja isänpäivä aamupalat kyseisille vanhemmille. Näki kuinka vanhemmat nauttivat moisesta. Joten uskon että CÄ:stä oli mukava käydä siellä. Lapsikin varmasti nautti.

Ja ElluP...ens viikolla mulla vasta se Kättärin aika (kyllä rupee jo ärsyttää kun aika kuluu muka NIIIIN hitaasti kun jotain odottaa vaikka täs on jo 2 viikkoa mennyt) joten ens viikolla kuulette mikä on tuomio.. =)

Senniinalle mukavaa loman alkua. Nauti. =)

Peetta..Täällä aika ajoin sama ongelma. Eli tuntuu että kaveri tulee ulos väkisin ihan vika kohdasta.

Rullailen tätä tekstitekstiltä auki. Sen vuoksi saattaa olla hyppivää, mutta yritän ottaa kantaa kaikkeen mihin voin sanani sanoa.

S@ri@.. ja CÄ. Meillä siis kaikille sama inska (puhu muuten mulle ainakin muistakin merkeistä mutta pääty tohon). Minkä kokoset reseptit ne kirjotti teille?

Ja mulla tosiaan vaan se käyrä tän asian suhteen vasta ollut joten ens viikolla tiedetään enemmin. Oishan se hyvä jos tietäis että alotellaa käynnistämään jonain tiettynä päivänä. Jäis ensi synnyttäjällä se jännitus " oikeaan aikaan" synnärille lähtemisestäkin pois.

Sekavaa varmaankin mutta tuntuu että pakko purkaa tätä asiaa johonkin.

Kun miehet tiedätte...

Voi Nikki...Huonoa tuuria. Ja jos nyt oisit saanut saikkua ni loman siirto tuntuu turhalta oma vastuupäivien vuoksi (en tiedä kuin pitkä loma sulla on..) mutta hyvä kun muuten kaikki kunnossa.

Koitahan selvitä paineiden kanssa. =)

Ja kyllä sä saat ne loput hommat tehtyä lomalla. Ei niihin mennyt kun pari päivää kun viitti alottaa. ite laittelin paikkoja valmiiks sen jälkee ku kätilö sano että mahd.enää 5 viikkoa aikaa..tuli jotenkin hiukan kiire.Hassu homma.

S@ri@ oot ihana. Onneks en oo ainut raskausdiabetikko jolla asia yhtä paljon pinnassa. On se hyvä että jaksatte kirjotella CÄ:n kanssa asiasta...ja tosiaankin. Ne kellä menee tää diabetes asia yli ni skipatkaa kuten CITYÄIPPÄ tuolla aiksemmin sanoi.. ;-) Me ollaan höperöidytty tän asian suhteen.

Koala..noin niille verenpaineille munkin kohdalla kävi. Vaikkei seuraajaa tullutkaan mutta helpotti kun ties että pääsee töistä pois eikä tartte välittää enää. Ja onnittelut loman alkamisesta.

ja kyllä se synnytys aina jotenkin järjestyy..normaalisti tai sektiolla.

Hui..en ees uskalla ajatella kuin pitkä tää mun sepustus on. mutta kun käy reilun vuorokauden tekstit läpi niin....

Mutta nyt kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa. Nautitaan ilmasta siellä missä siihen on mahdollisuus..

Miiu + " paavo" 34+2

Ps.Toi paavo on muuten työkaverin mielestä niin kiva että se sit jäi päälle. Mun äiti oli puhunut siskolle paavosta ni oli sisko todennut ettei kai ne kahjot siitä paavoa tee...Että sillee meillä. Ei Paavossa mitään vikaa, mutta arvatkaa kuin usein sitä töissä törmää Paavo nimiseen pappaan...joten..ei kiitos.

Vierailija
64/69 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulssi tikittää varmaan kahtasataa...lätkää ollaan katottu! Hyvä Suomi!

Juusollekin tuli kova hikka pelin tiimellyksessä =) pakko vissii vähä seurata et kumpi huomenna tulee vastukseks. Mä pelkään et mun hermot ja kynnet ei kestä ruotsi-suomi peliä. Tulee viel lähtö laitokselle ennen aikojaan =D Ja sitten vielä euroviisut päälle, rankka viikonloppu =D.

Juuso aika rauhallinen edelleen, mitä ny vähä hikottelee ja pieniä pyrähdyksiä.

Nimiasioista sen verran et meillä Juusosta tulee Juuso 99% varmuudella. 1% prosentti on sit varattu sille et joku muu lähipiiris ehtii napata nimen tai et vaavi ei näytä pätkääkään Juusolle. Ainakaan täällä päin ei oo viimeaikoina hirveesti juusoja tullu, et sikäli hyvä nimi meidän mielestä. Mäki kyl tykkään erikoisista nimistä, mut mies ehkä vähä karsastaa niitä. Mut mitää ihan perusnimee niin sanotusti en suostu laittaa. Tokaks nimeks mä haluisin laittaa Elo (mun pappa), ja kolmanneks Johannes (miehen pappa). Mut toi elo on jo mun veljen pojan toka nimi. Eihän se sikäli mitään haittaa. Mies haluis vaan kaks nimee. Et saa nähä ny mitä sit loppupeleis tulee.

mutta poistuu sohvalle...

peetta ja juuso 33+1

Vierailija
65/69 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kävi jännäks tuo loppu! Ja huomenna uudestaan. Mä kanssa vähän pelkään, että jos Ruotsi tulee vastaan, niin saadaan pian äitienpäivä vauva :) No ei kai sentään, mutta kyllä on niin oma fiiliksensä aina näissä MM-otteluissa.

Minä oon täällä odotellut ä-pakkauksesta edes sitä päätöskirjettä, mutta ei ole näkynyt. Loppuviikosta sitten hokasin, että täytyypä soittaa kelaan ja kysyä, onko se meidän palkanlaskija älynnyt lähettää jo mun neuvolan todistuksen eteenpäin kelalle. Mä kun jouduin lähettään sen ensin palkanlaskijalle, kun en ole välissä töissä käynyt. Eli jos se makaa palkanlaskijan pöydällä edelleen, niin eihän se kela mitään päätöstä voi tehdä :/

Vauvanvaatteiden pesua olen minä jatkanut. Hoitopöydän laatikot alkaa olla täynnä ja vielä on pesemättömiäkin. Mistä niitä onkaan kertynyt niin paljon? Pinnis odottaa edelleen kasausta meidän makkarissa, mutta josko vaikka huomenna... Eli eipä ole meilläkään kaikki vielä valmiina. Meillä vaan on niin, että jos yllättäen vauva päättäisikin jo syntyä, niin en uskaltaisi kyllä luottaa siihen, että mies osaisi laittaa tuon sängyn pinnasuojineen ja kaikkine krumeluureineen valmiiksi :) Siksi olisi kiva tehdä se itse.

CÄ:lle kommentoinkin jo siihen erilliseen painoarvio-gallup-pinoon. Eli meillä kolmonen ultrattiin rv 32 n. 2300g ja syntyi rv 38+1 ja painoa oli 3930g ja pituutta 53cm. Ei kuitenkaan ollut sokereissa mulla mitään häikkää. Eikä ole mullekaan ikuna tehty minkäänlaisia synnytystapa-arvioita :/

Voi että, kun kuulostaa tuo siivooja ajatus houkuttelevalta! Olisi se niin kiva, kun voisi tulla siivottuun kotiin. Sisko käyttää siivoojaa ja mekin sitä aina välillä ollaan mietitty, mutta toistaiseksi olen leikkinyt itse kotitalouskonetta.

Täällä on myös vauva viime päivinä kaivellut mun oikean puolen kylkiluita. Tänään aamupäivästä tuntui olevan erityisen ylhäällä, mutta nyt on taas asettunut. Kumartelu vaan tuntuu inhalta, kun tuntuu että keuhkotkin rusentuu ulos.

Mutta nyt lähden " valvomaan" , kuinka muu perhe saa täytettyä täytekakun :) Ja kurkkimaan samalla tuota päivän toista peliä.

Kaikille äideille ihanaa äitienpäivää ja tekin, joilla ei vielä lapsia ole ennestään, niin minusta olette kyllä jo päivänne ansainneet!

Misti ja masu rv 32+1

Vierailija
66/69 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoajasta haaveileville ja niille, joilla ei rahat siihen riitä, niin kerronpa meidän kokemuksen, niin ei ehkä niin paljon harmita...

Eli tilattiin eräästä oikein hyvämaineisesta pääkaupunkiseutulaisesta firmasta meille siivoaja ja hintakin oli 30 e tunti, joten olisi luullut, että sillä hinnalla saa laatua. Meillä oli siihen aikaan tosi raskasta kotona (exä sairastunut just silloin vakavasti ja mä olin palannut töihin ja ihan kaikki kaatui mun niskaan, sekä pienen lapsen hoito, kotityöt että miehen ongelmat) ja uskoin, että tuo siivousihanuus edes vähän helpottaa meidän elämää. Siivousfirma ilmoitti meille, että emme saa olla kotona silloin kun siivoaa ja mitäpä siihen sanomaan, olisihan se vähän hassua ehkä ollutkin, että jos olisi olohuoneen sohvalla maannut telkkaria katsomassa ;-) Mutta kun siivoaja oli käynyt ja tultiin kotiin, niin mitäs täältä löytyikään - siivoaja oli onnistunut pilaamaan sekä keittiön lattian että keittiön tason. Vaadittiin jo remonttiakin, kunnes tajusin että meille oli otettu siivoaja siksi että minä menin ihan äärirajoillani ja päätin, että remonttia ei tehdä, sillä siinä sitä vasta elämä olisi hankalaksi mennyt. Lopputulos oli se, ettemme maksaneet siivouslaskua ja meillä oli kahdessa tunnissa onnistuttu pilaamaan sekä keittiön taso että lattia pysyvästi, lattia on sittemmin vaihdettu nykyisen miehen kans, keittötason vika on edelleen.

Onnea niille, jotka ovat hyvän siivoajan löytäneet ja luotettavan. Valitettavasti meille sattui näin huonosti ja olenpa kuullut niistäkin tapauksista, kun kodeista häviää tyyliin yksi Savonia-lusikka. Sitä kun on niin monessa kodissa, että aika kätevästi saa sitten koko aterimiston kasaan ja rupeapa nyt yhden kadonneen lusikan takia tekemään rikosilmoitusta... Mulla saa mennä tosi huonosti ennen kuin uskallan siivoajan päästää ilman vahtimista meille.

Vierailija
67/69 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkupussi ilmoittautuu... Meni vähän herne nokkaan eilen. Olin odottanut rauhallista iltaa lätkän ja euroviisujen parissa, miehen kanssa kahdestaan. Noh, yhtäkkiä siinä sit kävi niin et meillä oli tupa täynnä porukkaa (no ei nyt ihan, mut useampi vieras). Miehet siin siit bissen voimalla sauno. Mun mies oli sit luvannu et MÄ heitän ne baariin. Mulle ok, mut vasta viisujen jälkeen yheltä, ennen en liiku minnekkään. Ei vissiin sit tää info ollut mennyt mieheltä eteenpäin. Viimesen tunnin sit sai kuulla sellasta ruikutusta, et ei suomi pärjää, lähetään jo baariin. Mua sieppas niin paljon et tuntu et mä tärisin. Mä sanoin et meillä on kyl ovi, sitä saa vapaasti käyttää, taksit kulkee.

Sit oltiin suht hiljaa sinne yhteen, paitsi yks kommentti yhes vaihees et ei paljo uskalla kommentoida enää.

Ei siinä mitään et tulee kavereita kylään ja et toiset juo. Eikä siin mitään, mä voin viedä baariin. Mut se et aina automaattisesti oletetaan et kyllä se vie ja koska vaan, kun se on raskaana.

Ja kun mä olisin ihan rauhassa ne viisut halunnut katsoa, ku ne oli Suomessa ekaa ja ehkä vikaa kertaa. PRKL!

Kyl on varmaan papatus käynyt baaris, et emäntä oli vähä äkänen, ton mun purkauksen takia, ja ku en puhunut kellekkään enää mitää. Ja muutenkin varmaan naamasta näki mitä mieltä olin. Ja ihan selvennykseks et mun mies ei ollut tää ns. ruikuttaja, vaan vieras. Miehen syyks menee vaan se et ei vissiin ollut infonnut et mä en vie ketään ennen ku viisut loppuu.

Ja oikein mukava äitienpäivä, kun mies nukkuu edelleen ja krapuloissaan sit " joutuu" lähtee kierrokselle.

Anteeksi vuodatukseni, mut ketuttaa vaan niin paljon!!

Vierailija
68/69 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyviä äitienpäiviä kaikille jo äideille ja tietysti myös kohta tuleville äideille!

Me tehtiin perinteinen äitienpäivä pikavisiitti kirpputorille aamulla eli oudot on meidän juhlimistraditiot.

Peettalle ja nikille oikein kovat voimantoivotukset miehienne kanssa. Onkohan jotain muutoksen vastarintaa vai mitä, kun tuommoisia piirteitä miehistä löytyy? Meillä mies on ainakin tähän mennessä ollut kuin itse rauhallisuus ja on ollut tosi ajattelevainen myös, mutta menneestä kyllä muistan, että ex kyllä teki yhden sellaisen tempauksen raskausaikana että ei koskaan sitä ennen eikä koskaan sen jälkeen.

Vierailija
69/69 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha maassa =) Hieman hormoonit hyrrää ja mamma ylireagoi. Euroviisuista tuli tärkeemmät kuin oikeestaan olivatkaan. Ja kai täs on mullakin sellasta muutoksen tuuliin totuttelua. Raskaus ja lapsi vaikuttaa mun elämään kuitenkin enemmän kuin miehen elämään, tai ainakin eritavalla.Tosin on miehelläkin kestämistä mun mielialojen kanssa. Ja ihanasti on pitänyt musta huolta koko ajan. Vaikka lapsi on erittäin toivottu ja odotettu, kyl se muutos minkä se saa aikaan pistää tunteet ym. myllertämään.

Mutta jokatapauksessa kaikki hyvin =D