~~KesäHeinät keväiseen viikkoon 19~~
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
Kommentit (69)
Kovasti olen väsynyt, joten ei pitkiä virsiä taaskaan:-(
Päivärahoista vielä, että mulle tuli päätös suht nopeesti ja se on siitä 14.5. alkaen, maksu vaan menee työnantajalle. Elokuussa tulee sitten itselle sen 72 pv jälkeen. 2 kk ennen laskettua aikaa etuudet pitäs hakea, eikö vaan.
Olo on äääärimmäisen väsynyt. Kaksi aamua jäljellä ja asiakkaita/asioita tunkee avaimenreisitäkin. Tekis mieli heittää puhelin järveen ja pistää ovet ja ikkunat kii. Haluan kuitenkin, että hommat ovat edes jossain jamassa sijaista varten.
Ernesti on ok ja liikkuu mukavasti. Ensi pe seuraava neuvola. Jospa sitten ensi viikolla jaksaisin muittenkin asioita kommentoida, kun on iin omaa napaa koko ajan. Mitään en oo vauvalle vielä laittanut, mutta jos ensi viikolla alottais. Ihanat " vauvatamineet" Ellulla, kiva katsella kuvia!
Palaillaan..
S ja E rv33 tasan
Eli iltapäivällä siellä kävin ja kovin oli kiireistä henkilökuntaa tällä kertaa :/ Terkka ei ollut edes oma, vaan joku toinen, joka kiireesti mittasi verenpaineen (130/77), punnitsi (rapiat 600g/vko) ja mittasi sf-mitan (27cm). Oma terkka kyllä sen verran näyttäytyi, että sain ne maksa-arvot kuulla. Ne oli onneks ihan kunnossa. Maanantaina soittelen sitten vielä ne sappiarvot. Toivottavasti nekin olis ok. Lääkäri oli ihan mukava, mutta tosi nopeaa oli toiminta hälläkin. Pikainen sisätutkimus ja sen verran ultralla katsoi, että sai sydänäänet kuunneltua ja todettua, että ainakin tänään vauva viihtyi rt:ssa. Oli sitä mieltä, että harvoin enää kääntyvät, kun ovat tuon asennon ottaneet, mutta mä en ole ollenkaan varma, etteikö vielä voisi kääntyä. Mitään painoarvoita ei annettu, vaan se katsotaan kuulemma sitten rv 36+, kun mulla on toinen lääkärikäynti. Kohdunsuulla kaikki oli kiinni ja kiinteää ja kanavaa se 3cm.
Jokos pals, olet saanut jotain labroja kuulla?
Minä se sitten kävin tuohon yhteen ketjuun kommentoimassa monen lapsen äidin palautumista raskaudesta ja vaivojen määrästä. Ja juuri kun pääsin sanomasta, että tämä raskaus on ollut helpompi kuin edellinen, niin eikös koko illan ole iskias vaivannut oikein kunnolla :( Muutaman kerran on meinannut jalka mennä alta liikkeelle lähtiessä. Toivottavasti menee levolla ohi.
Tänään pesin ja silitin jo hoitopöydän laatikkoonkin ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita. Paljon on vielä pesemättä ja se ä-pakkauskin saamatta. Mutta pikkuhiljaa...
Senniinalle jaksuja viimeisiin työpäiviin! Kyllä se olo siitä varmasti piristyy, kunhan saat kotona omaan tahtiin touhuta.
Äitienpäivälahjoja mietti veruska. Minä tilasin vauvattaresta molemmille mummuille t-paidat, joissa teksti: " Joka ei meidän mummista tykkää, se ei tiedä hyvästä mitään." Ihan hauskat meidän mielestä ja koska jo viime viikonloppuna käytiin molempia mummoja muistamassa, niin tiedän, että myös he tykkäsivät paidoista. Välillä kiva antaa jotain erilaista, niiden perinteisten kukkien ja kirjojen yms. tilalle.
Mutta nyt taas takavasemmalle, viimeistä Greyn anatomian jaksoa odottelemaan :)
M
kerrankin lyhyesti minäkin :). Eli juu, kyllä Senniina oikein muisti, että Kelan paprut pitää viedä ajoissa ja sama 2 kk ennen laskettua aikaa on hakuaika niin äitiysavustukselle kuin päivärahoillekin. Juuri vähän yli 2 kk ennen kävinkin viemässä paperit. Tarkoitin vain edellisellä viestilläni, että minua ei haittaa, vaikka sen rahan laskeminen menisi Kelalta viime tinkaan (työnantaja voi sitten olla eri mieltä, mutta itsepähän panttasi sitä omaa kuponkiaan). Kun kuitenkin saan palkkaa syyskuulle ja sitten vasta äitiyspäivärahaa, minua ei haittaa, vaikka rahapäätöksen kanssa kestäisikin. Mutta pakkauksen haluaisin pian, tai ainakin kohtuullisessa ajassa, kun olen laskenut sen varaan, että siinä sitten tulevat kynsisakset ja sellaiset. Jos sen kanssa menee 2,5 kk kuten jossakin " uhkailtiin" (ja kuten Kelan käsittelyajoilla pv-rahan kanssa voinee hyvinkin mennä), en tiedä, saanko edes tarvikkeita ennen vauvan syntymää. Toivottavasti näin nyt ei kuitenkaan pääse käymään!
...Kelan päätökset tuli mullekin kahtena eri. Pakkaus tuli alle kolmessa viikossa sekä päätös, että pakkaus itse postiin. Päivärahassa meni reilu kuukausi kaikkineen.
Ja kiitos kaikille huoneen kommenteista. Kyllä sitä suunniteltiinkin. Värit muuten on ihan Tikkurilan värikartan mukaan varattu (jo ennenkuin tiedettiin tuleeko poika vai tyttö). Siellä huoneessahan on se kehto, joka tulee meidän makuuhuoneeseen ja rattaat jotka siirtyy eteiseen. Ja se keinutuolin päällinen on löydetty keväällä Turku-Helsinki tien varrella olevasta Kasvihuoneilmiöstä (joka on sellainen romukauppa, mutta josta tekee ihania löytöjä välillä). Kiitos kun kuvittelette että oisin itse tehnyt, mutta HAH. terveisin: kässä kutonen koko kouluajan, vaihdoin rättikässästä puukässään yläasteella.
Nyt pitää jatkaa hommia taas, 11 työpäivää jäljellä enää...
työn lomasta äkisti taas..
Hyvä, että Kissantassut sulla hakemukset kondiksessa. Mulla on taipumus vähän huolehtia liikaa toisten asioista:-)
Helvetillisen huono yö takana, valvomista ja kivulias suonenveto kruunasi kaiken. Palailen..
Tervehdys kaikille!
Nyt on äpoli käytynä ja kyllä ne insuliinipiikit alkaa napsumaan iltaisin nahkaan nyt täälläkin. Öttiäinen antoi mitata painoarviokseen 2252g, joten ihan hyvä, että laitetaan vähän jarrutuspiikkiä tuolle koolle. Vaikkakin lääkäri sanoi, että painoarvio on siksi tuon verran iso, että Öttiksellä on niin pitkä reisiluu (vastasi viikkoja 34+), että onneksi se vatsanympärys ei ollut mitenkään huolestuttavasti isompi kuin viikot.
Saikkuakin pukkasi viikon verran, kun nyt mun pitää yölläkin (klo 2-4) herätä mittaamaan sokereja ja etteivät arvot laske liian alhaisiksi.
Nyt siis hoppu töissä ennen kuin suljen koneen täältä viikoksi, onneksi kotona ne yhteydet pelaavat! Kertokaahan painoarvioita, jos jollakulla niitä näin viikoilla 31-32 on annettu!
Pikaviesti kerrankin täältäkin :)
-Cityäippä ja Öttiäinen 31+5-
Kylläpä oli illalla märinät Greyn anatomian kanssa, ihan kamalaa itkua koko tuntinen. Nenä tukossa ja silmät valuen.. :D
ElliP, se Kasvihuone Ilmiö on ihana :D siellä on huippuja tavaroita, rakastan niitä kristallikruunuja mitä ainakin viime kesänä oli koko paikka täys.
Täti soitti aamulla että ne arvot oli ihan ok, paitsi sappihapot tulee vasta parin viikon päästä. Mutta ei mun kutinat siis sieltä peräisin..
Taas mennään anemian puolella niin täti käski syömään 6 kpl rautaa päivässä :D Spatrocinet kehissä, ei oo ees vatsaan ottanut pahoin.
Nyt meidän poju on mylllertän urakalla, liekkö noi raudat vaikuttaisi? Voisko olla? Enivei ku ne alotin, niin johan alko elämä. Tuntuu olevan taas oma itsensä. Rt meillä ollu asento jo 25 viikolta suurinpiirtein. Istukka täällä edessä ja alhaalla, se vissiin vähän vaimentanu niitä terävimpiä.
Ihanaa ku käytiin eilen ne vaunut hakemassa kotiin. Mielettömän kevyet ja mahtui hissiinkin kun laitto vähän kasaan. Saa siis ihan yhellä kädellä ja se koppa voi olla kyydissä vauvoineen, että ei onneksi tarvii mitään pyöriä irrotella aina kun halajaa ulos :D
Nyt ihan kamalasti voimia teille KAIKILLE! Kun herkästi monilla jo supistaakin tässä vaiheessa, pitää ottaa ihan rennosti naiset <3 Vaikka aina se ei ookkaan niin helppoo.. Mutta jaksamisia ja kipeille parantumisia!!
pals 32 plus 6
Nostetaas meitä vähän ylemmäs.
Täällä perjantai lähtenyt hiljalleen käyntiin, Julle otti niin pitkät unet, että joutui jo vähän tökkimään, että sai hereille ja tunsi jotain liikkeitä. Hyvä niin kuitenkin, ensimmäinen yö ilman vessassakäyntiä moneen viikkoon.
Eilen meni töissä taas se 12 tuntia, mutta nyt pitäisi helpottaa, enää 10 päivää jäljellä työntekoa. Jei!
Nyt ei ehdit kommentoimaan muita, tsemiä kuitenkin kaikille, yritän ip ehtiä kirjoittelemaan paremmin.
-Ellu ja Julle 32+1-
Tervehys näin aamusta kaikille.
CÄ..Mikä insuliini aloitettiin? millä määrällä? Saitko hyvän ohjauksen pistoksiin yms? Miltä tuntuu.
Mulla sokerit tasaantunut. Näkee kyllä heti jos syö jotain semmosta ni sokerit nousee... =)
@nikki se tais olla joka oli kommentoinut ä-pakkauksen vuosiluku juttua...Niin mäkin tein. Annoin palautetta sinne yx aamu. Sieppaa vaan niin pirusti. Mutta oon tyytyväinen että pakkaus jo tuli.
Vaatteet on nättejä, ainut mikä mua ärsyttää on se toppapuku. Kauheen isoja ne vaatteet muuten vaikka koko lapussa lukee esim.60cm. No meneväthän pidempään.
Ja kyllä se Unna on nätti nimi. Meillä ed.poikien nimet hakusessa (kai sen kerkee keksimään jos poika tulee..oletan että poika se on..mut jännityksellä eletään ainakin kuukaus vielä). Tytölle mul on nimi ollut jo pitkään..
Ja viel @nikille...Onneks en siis oo ainut jota tää raskausdementia vaivaa..Vähän noloa välillä kun jää lause kesken eikä muista ees mitä puhu...tai mitä oli ajatellut tekevänsä. Miehellä on aika ajoin hauskaa..mun kustannuksella.
Tosiaan mulle se Tassu teki eriaikaan ne päätökset juurin työnantajasta johtuen. Kai se riippuu niin siitä käsittelijästä. No enpä ois saanut uutta pakkausta vaikka se oiskin tehnyt ne samaan aikaan (sen takia niitä papereita kotona pihtailin..)
Nyt toivottelen kaikille jotka töissä ovat mukavaa työpäivää ja ne joilla vapaata, sairaslomaa tms. mukavaa vapaa-aikaa (vaikkei tää siltä tunnu) Nyt lähden hiipimään aamupalapöydän kautta duuniin käymään, sokeriliuskat loppu enkä saa lähetettä terveysas.kun vasta ens viikolla.
Ja ihanaa...päivät vähnee..Kovasti odotan Kätilöopiston lääkäri aikaa joka on ens viikolla.
Mutta nyt tää lähtee kiireellä menemään jotta kerkee hoitaa tietyt hommat ennen klo12.
Miiu + " pave" 34+1
kun oltiin jo tokan sivun alalaidassa. Muuten ei mitään erityistä kuulu omaan napaan tai muutenkaan. Vauveli on edelleen hiljainen mutta kun olen saanut edes jotakin liikettä joka päivä, en ole nyt sännännyt mihinkään; ma on neuvola ja kyselen siellä sitten.
Miiulle (ja kaikille tietty) vielä kommentoisin tuota vaatekokoasiaa. Olen pannut merkille miten hämmentävän erikokoisia vauvanvaatteet ovat. Ostin hiljan 3 kietaisubodya, yksi kokoa 50/56, toinen 56 ja kolmas 62. Näistä tuo Fixonin 62 on pienempi kuin Newbien 50/56, ja Tutan 56 on hervottoman paljon isompi kuin kumpikaan ensin mainituista. Mielenkiinnolla odotan, millaisia ne ä-pakkauksen 6-kymppiset ovat.
Tänään hain pakkauksen kotiin ja täytyy myöntää, että iso pettymys oli kun tuo vanha pakkaus tupsahti...on se niin vaaleansininen :(
eipä tule käyttöön meillä toi haalari, ei kevythaalarikaan, eikä lakki, tossut ja kaik mikä ihan täysin poikaväristä. PLAAH! Laitoin kommenttia myös kelaan, sapetti niin. Eips muuta, niin aina ennen on muuten pakkaukset kelvanneet, että mikähän lienee kun nyt otti pannuun näin raskaasti? Sori tämä " turha" avautuminen!!!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ekaksi Miiulle sokeriasioita - skipatkaa muut, jos tulee jo korvista ;).
Protaphania pistän (muistelenko oikein että sulla oli sama tuote) ja 10 yksikköä iltaisin. Ihan ok meni eka pistos, paitsi että tekniikassa on jotain vikaa, kun sain ohjeen, että pitää pistää kuin tikkaa nakkaisi, niin eiköhän ekan kerran neula vaan tehnyt reiän nahkaan ja kimmahtanut pois. Tokan kerran sitten tinttasin tosi lujaa ja kauhea monttu tuli pistoskohtaan. Mutta aine varmaan meni ihan sinne minne pitikin vaikka nyt pistoskohta on vähän arka. Olisiko sulla antaa jotain vinkkiä, miten se neula sinne nahan alle saadaan parhaiten?
Kiva kuulla, että sulla on arvot tasaantuneet!! Toivottavasti täälläkin pikkuhiljaa! Puhuttiinko Kättärillä mitään mahdollisesta lapsivesipunktiosta tämän diabeteksentakia? Naikkarilla sanottiin, että jos kasvukäyrä jatkaa inskoista huolimatta nousua yli käyrien, niin tehdään punktio, josta katsotaan sitten vauvan happiarvot ja keuhkojen kypsyys. Ajatuksena tässä tietysti taustalla se, että jos sitten joudutaan leikkaamaan/käynnistämään aikaisemmilla viikoilla.
Ja sitten muihin asioihin :).
Mullekin on se paljon puhuttu pakkaus jo tullut, en vaan ole saanut sitä postista kotiin. Se vanha se varmasti on, mutta meille se sopii, koska poika tulossa. Ymmärrän kyllä, jos tyttöjen odottajat haluaisivat sen uuden. Päätöksessä kesti täällä Helsingissä ainakin mulla kauan. Hakemus oli vastaanotettu 3.4. ja paketti myönnetty 24.4.07. Ja postissa se oli siis tämän viikon alkupuolella.
Päivärahapäätöksen kanssa (en ole sitä siis vielä saanut) mulla kävi samoin kuin oliko nyt Kiharalla (ja ANTEEKSI jos muistan taas väärin). Eli palkkatulot oli ilmoitettu 6 kk ennen hakemuksen jättämistä ja nyt oli tullut korjauspyyntö, että ne pitää olla 6 kk ennen ä-loman alkamista. Katsotaan nyt sitten ehtiikö päätös edes ennen äitiysloman alkua valmiiksi.
Tänään olin aamulla esikoisen kanssa päiväkodissa äitienpäiväaamupalla, oli tosi kivaa kun toinen ihan innoissaan esitteli kaikkia päiväkodin juttuja. Meillähän isä yleensä vie ja hakee pojan
kun mun työmatkani ovat niin pitkät, etä lähden seiskan aikaan kotoa ja sitten kotona vasta viiden jälkeen. Oli siis harvinaista herkkua molemmille.
Öttis painaa menemään mahassa, tänään on taas vilkas päivä. Tekisiköhän insuliini tehtäviään.
Hyvää viikonloppua kaikille!
-CÄ ja Öttis 31+6-
Korjaan heti alkuun CÄ: kyllä se oli joku muu, sillä mun äippärahat tulee YEL- tietojen mukaan, kun olen yrittäjä, eli mulla itsemaksetut palkat ja verot ei vaikuta äippärahaan vaan nimenomaan tuo itse maksettu eläke.
Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Alkaa mennä hermot tähän kykenemättömyyden tilaan. Oletteko huomanneet kuinka vaikeaa on imuroida sängyn alusta? Kun ei taivu niin ei taivu, konttaaminen on paras ratkaisu monessa siivouspulmassa :)
Niin ja oikein hyvää äitienpäivää sitten sunnuntaina teille joilla jo lapsia on! Me ekaa tekevät vissiin juhlitaan vasta ensi vuonna. Olettekos keksineet jotain kivaa omille äideillenne? Tää lahjojen hankkiminen on joka vuosi aina vaan vaikeempaa, kun tuntuu, että omilla vanhemmilla on jo ihan kaikkee ja ei haluais mitään ihan turhuuksiakaan ostiskella.
No niin, nyt alkaa olemaan työt tältä päivältä siinä kunnossa että ehdin rauhassa kirjoittamaan.
Pakko oli aloittaa tuosta Kiharan viimeisestä viestistä ensin: Siivouspalvelut RULES! Ei oo koko raskauden aikana tarvinnut imuroida, kun meillä käy siivooja kerran kahdessa viikossa. Enkä todellakaan aio luopua siitä vauvan syntymän jälkeenkään, nipistetään nekin rahat sitten vaikka omista vaatteista tai jostain.
CÄ: onnea niitten yhteyksien saamisesta himaan, kyllä se niin vaan on, että tälläinen cityihminen tulee hulluksi jos on eristetty ulkomaailmasta =) Muistahan levätä nyt kun oot " lomalla" , nukkua päikkäreitä ja silleen. Ja jos Öttis riehuu ihan tosissaan niin kokeile samaa kun mä Jullelle, eli laula sille vaikka tota http://www.mamalisa.com/house/hushbaby.html
Miiu: miten sun lääkärikäynti Kättärillä meni? Ajattelin itsekin kinuta sinne synnytystapa-arvioon. Ja harmi että sait sen vanhan pakkauksen.
Samaa S@ri@lle myös.
Veruskalle Unnasta pakko sanoa, että ihana nimi, mutta mulle tulee mieleen Aku Ankan kivikaudelta nykyaikaan siirtynyt ankkatyttö =)
Ja samaan äitienpäivälahjasta, että omalle äidille en osta tavaraa vaan yleensä vien sen hyvin syömään jonnekin. Miehen äidille ostettiin tänä vuonna kello, se kun on puhunut nyt vuoden ostavansa, muttei oo saanut aikaan.
Äp:lle: 6 putkea verta kuulostaa tosi paljolta jo " normaalillekin" ihmiselle. Onko kuulunut tuloksia ja miten äitipolilla meni?
@nikille onnea loman aloituksesta. Meillä on pojan tokat nimet mietittynä, toinen on miehen toka nimi ja toinen on Kristian, jonka olen aina halunnut pojan toiseksi nimeksi. Mutta eka nimi on vielä epävarma, koska en halua mitään yleisnimeä. E:llä taitaa kuitenkin alkaa ;)
Senniinalla taisi myös alkaa " loma" tänään, jos näin niin onnea siitä. Toivottavasti väsymys nyt helpottaa.
Misti: tollainen et oma terkka ei vaivaudu paikalle kun menet on aika syvältä. Eiks ne ajat varata vähän niinkun sen takia yhdessä etukäteen et sulle käy aika ja sun terkalle käy aika?!?! No joo, toivottavasti ei oo niin kiireinen ens kerralla. Kiva kuitenkin et arvot on kunnossa.
Ja viimein Palsille, hienoa kuulla et pojuun on tullut liikettä ja kiva et ne vaunut oli sitten sopivat sinne hissiinkin. Ikinä ei voi olla täysin varma ennenku pääsee kokeilemaan.
Ja nyt mä lähden viikonlopun viettoon kukkakaupan kautta. Meinaan huomenna istuttaa orvokkeja ruukkuun, jotta saa ees jotain kukkaloistoa meidänkin pihalle. Yleisesti ottaen siis mikään ei meillä kasva koska nykyiset lapset (eli katit) syö kaiken.
Oikein hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille.
-E-
alkoi ja hengissä ollaan:-) Kirjoittelen ensi viikolla enemmän, kun vähän toivun. On meinaan voimat aivan lopussa.
Viikonloppuja kaikille!
Täällä hiljaiseloa viettänyt ilmoittautuu. Lukemas oon kyl käynyt, mut ei oo ollu nyt mitään ihmeempää ja en ole osannut mitään kommentoidakaan. Juuso-poika on ollut nyt vähän hiljasempi, liekö tuo tekee kasvupyrähdystä. Koska moni on nyt hämmästellyt mun mahan kokoa, kai se on nyt oikein pompsahtanut. Ja tilakin alkaa varmaan pikkuhiljaa käymään vähiin, niin liikkeetkin tuntuu erilaisille, kai. Välillä kyllä liikkeet tuntuu ihan käsittämättömän alhaalla, ihan tulee tunne et joku osa tulee koht ulos =D
Suppailut on nyt pysynyt kurissa. Vaivoina on nyt oik. lapaluun seudun kipu ja tyyppi koettelee mun kylkiluita.Lonkkia ja nivusia vihloo myös. Yritän nyt kylmägeelillä hoitaa tota lapaluun ongelmaa, ku mitää kipugeelejä ei saa käyttää. Eikä viittis kokoaikaa nappejakaan naukkailla.
Meillä myös vanha pakkaus, ei sinänsä väliä koska poika tulossa, mut se haalari on mitä on...Muuten ihan kivoja vaatteita! Mut samaa mieltä olen et toi vuosimallitus on ihan turha tällä systeemillä.
Tää koneella istuminen on sit myrkkyy just tälle lapaluu hommalle, joten poistun soffalle. Viikoloppuja kaikille!
peetta ja Juuso, 33 tasan
Vastaan nyt kun huomasin sun kysymyksen :)
mua neuvottiin pistämään reisiin, imeytyy hitaammin siitä ja sillai että otan sormieni väliin vähän reisinahkaa/rasvaa ja siihen pistän ja kuulemma pitäisi pistää mahku suoraan neula sisään ihoon ja mä pistän kyl ihan hitaasti. Mulla oli aluksi vaikeuksia saada neula pysyyn ihossa, tahtoi kimmahtaa pois ja mulle tuli niitä " hyttysenpaukamia" pistokohtaan. Vieläkin tahtoo jäädä sellainen kipeä kohta siihen hetkeksi. Minä pistän kanssa prothapania ja nyt 8 yksikköä, mutta maanantaina polille ja luulen että mulla nostetaan annostusta, koska noi aamuarvot ovat olleet taas hieman korkemmat :(
Aika huonot neuvot sain ensin ja tokalla käynnilla itse kyselin sitten lisää neuvoa. Käynnistyksestä on mulle ainakin puhuttu, että kun insuliini aloitettiin, tullaan todennäköisesti käynnistämään, mutta kun tuostakin kaksi eri lääkäriä sanonut kaksi erilaista mielipidettä!!!Mutta mulla vauva kasvaa normaalirajoissa, joten ei tarvitse kasvun vuoksi aikaisemmin käynnistää (ainakin nyt tilanne toi) maanantaina nähdään tuo kasvun kehitys taas. Jos kasvu olisi normaalista poikkeavaa, silloin loppuajan tarkkailua tehostetaan ja otetaan myös noita lapsivesipunktioita kehkojen kypsyyden tarkkailun vuoksi, mutta nämä kuulemma päättää aina jokasen kohdalla tutkiva lääkäri tapauskohtaisesti.
Oli muuten ihana lastenhuone Ellulla :) ja toi siivoojaa kuulostaa ihanalta, olen itse ajatellut soitella nyt toukokuun lopulla ja tehdä sopimuksen siivouksesta loppuajaksi ja vauvan synnyttyä joksikin aikaa.
Ja Senniinnalle onnea äippäloman alkamisen kunniaksi,
nyt alkaa se loppu odottelu ja vauvan tarvikkeiden viimeiset laitot.
Ja kaikille muillekkin mukavia odottamisia edelleen :)
En muista läheskään kaikkea kommentoida taaskaan!
... muuten kaikki terveyden mittarit ookoo, mutta se verenpaine on taas ottanut ja noussut liikaa. Että sohvalla pitäisi munkin kaiketi opetella aikaani viettään.
Kyllä vähän potutti, kun se kesälomahan alkoi mulla eilen, nytpä oli niin julmat luvuts, että saikkua olisin saanut aivan varmaan 160/96 ja ekat vielä korkeemmalla - voi höh! Nythän menee mun lomat hukkaan. Toisaalta on kuitenkin hyvä, että saa luvalla olla kotona! Mitään päänsärkyä tai näköhäiriöitä ei kyllä ole - ainakaan vielä, ei valkuaista, ei sokereita virtsassa, ei kutinoita ja turvotustakin ihan vain nimeksi nilkkasukkien kohdalla. Painoa oli tullut lisää 88 grammaa viikossa ja masun koko ei paljon ollut muuttunut sitten viime reissun...
Mullahan on ollut koko raskausajan kotimittari käytössä, kun se aloitusluku oli silloin niin korkea (muttei mitään tämänpäiväisiin lukemiin verrattuna).
Nimiasiasta vähän vielä, että meilläkin oli ekalle toiset nimet valmiina, etunimi annettiin vasta kun nähtiin poika Mulla oli silloin niin vahva poikaolo, etä suht` helposti tulis se nimi valittua. Tässä raskaudessa on ollut vahvempana tyttöfiilarit, mutta meillä on mummeilla ja esiäideillä niin tyhmät nimet, ettei mulla ole nyt mitään käsitystä lapsen tulevasta nimestä. Täytyy varmaan jossain vaiheessa alkaa vierailla nimet -osastolla, jos saisi jonkin vinkin...
No, eipä tässä muuta kommentoitavaa, kuin miten niin loput hommat äippälomalla? Mulla on edelleen kaikki valmistelut tekemättä...
Iloista ja aurinkoista viikonloppua kaikille - ja hyvää äitienpäivää, mammat!
=D nikki
Pikaiset omanapaiset kommentit täältä vaan. Töitä on niin, että huh heijaa, kolmisen viikkoa pitäisi vielä jaksaa ja ohessa on vielä pojan synttärit 2x, koulun vanhempainilta, 4 uimakoulukertaa, kouluun tutustuminen, eskarin kevätjuhla, eskarin todistusten jakaminen (tietty siis eri päivänä kuin tuo kevätjuhla). Neuvolassa kaikki ihan hyvin, pojan syke välillä 120, mut kun innostui kovasti doppleranturin äänestä riehumaan, niin sai nostettua yli 150. Verenpaineet edelleen alhaiset ja hemoglobiini siedettävä.
Cä:lle sen verran, että meillä nyt siis joku mikroskooppinen vauva tulossa edelliseen verrattuna, mutta isompi poika oli jo 2,2 kg viikolla 30 painoarviossa ja 2,6 viikolla 32 ja milloinkaan koskaan ei puhuttu edes sektion mahdollisuudesta ja käynnistyskin oli täysin absurdi ennen täysiä viikkoja, ehkä mulla vaikutti se, että kyse ei ollut sokeripojasta vaan muuten vaan makrosomisesta ja siten esim. riski siihen, että olisi ollut leveät hartiat oli kai pienempi ja siten pienempi riski mm. erbin pareesiin. Ja eipä mulle mitään synnytystapa-arvioakaan aiottu tehdä ja kun sen vartavasten pyysin, niin sormi peppuun oli se menetelmä, ei sen kummempi.
Veruskalle sen verran että Unna on kiva. Meille jos olis tyttö tullut, niin Unni nimeä oltaisiin varmaan harkittu. Mut nyt on tyytyminen erikoisiin pojannimiin. Mä kun tykkään vähän erikoisemmista nimistä. Ja ehdottaakin saa - edellytyksiä on että on alle 2000 Suomessa ja kuulostaa pojalta/mieheltä eikä koiralta tai tytöltä.
... kyllä on tähän raskauteen mahtunut kaikenlaisia pelkoja! Ikävin tietty se äidin aivohalvaus, mutta vaikeuksien kautta voittoon, eix ni? Asioilla on kyllä aina tapana järjestyä jotenkin, nou hätä.
Hei, huomenna alkaa sitten kesäloma. Tosi kesäiset ilmat, vettä ja ukkosta, hih! Kuvitella, että aikaisintaan vuoden päästä täytyy mennä takaisin, kun esikkoa vein jo kymppikuisesta hoitoon.
Täällä on ollut puhetta KELA:n päätöksistä. Mä sain alle kahen viikon sen pakkauskirjeen ja pv-rahapäätös tuli ihan nyt vasta eli eri päätöksinä oli käsitelty mun tapaus. Meilläkin ta maksaa ekat 72 päivää, mutta siitä huolimatta päätös tuli (myös) mulle, vaikka pv-rahat on maksussa vasta 12.8. alkaen. Meillä oli niin nopeeta ta:n päässä, kun virkavapaa piti laittaa kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua, että mulla ei ollut toivookaan saada sitä uutta, tai siis tän vuotista pakkausta! Kelaanhan se hakemus olisi toimitettava vasta kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa eli kuukautta myöhemmin kuin ta:lle, mutta näin nyt vaan kävi, että ne olivat lähes samana päivänä jo laittaneet sen eteenpäin ja mä sain sen päätöksen sitten ihan liian aikaisin... höh!
Ai juu, nytpä tulikin mieleeni, se Miiulle eilen menossa ollut kommentti. Mä annoin samaa palautetta sinne KELA:n, että saisivat poistaa sen vuosiluvun, kun ei tunnu todellakaan kivalta pukea juhannus vauvaa 2006 vaatteisiin. Jakaisivat vain pakkauksia ilman sen kummempia vuosimalleja!!!
Kiva, kun olette jo miettineet nimiä! Lisää vaan keskusteluja siltäkin osin, jos vaikka itselle tulisi joku kiva idea niistä keskusteluista. Esikollekaan ei ollut kuin työnimi ja oikean nimensä hän sai vasta, kun tavattiin. Mä en ole voinut lopettaa ihmettelyäni, että miten joku nimi nouseen jonakin vuonna yli muiden suosituimmaksi. Meilläkään ei oltu mitenkään käyty tilastokeskusken tai väestörekisterin sivuilla ennen ristiäisiä, mutta satuttiinpa antamaan pojalle vuoden 2000 syntyneiden ns. suosikkinimi. Outo juttu, että ihmiset toisistaan tietämättä sattuvat valitsemaan juuri saman nimen...?! No, olihan munkin luokalla aina se toinen saman niminen ja miehen ikäluokassa oli vielä useampia samannimisiä, joten meidän perheessä ei olla perinteisesti oltu yksin nimiemme kanssa.