Kannattaako hyvännäköisen ihmisen laittaa CV:hen kuva?
Tai hakemukseen? Onko apua? Jos esim. asiakaspalvelutyö.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei kannata, jos rekrytoija on nainen. Muuten hakemuksesi menee suoraan roskiin.
Mutta jos et laita kuvaa hakemukseen, pääset haastatteluun ja haastattelija on nainen, sinut hylätään.
Suomessa ei kyllä kannata. Etenkin naiset on kaunottarille niin kateellisia, etteivät varmasti palkkaa kaunista naista, vaikka siitä olisikin iso hyöty asiakaspalvelutyössä, että on edustavan näköinen, jos siis muuten pätevä. Iso osa naisista ei voi sietää ajatusta, että uutta kaunista naista tullaan kehumaan työpaikan miesten ja asiakkaiden toimesta. Näin se vaan menee, valitettavasti...
Onko ap menossa seksipalveluja myymään?
Vierailija kirjoitti:
Kerran meille haki liian hyvännäköinen nainen töihin. Sanoin suoraan HR-osastolle, että tulee varmasti ongelmia jos palkataan. Se oli oikeasti syy miksi emme palkanneet, toisaalta ikävää ja syrjimistä, mut pakko oli miettiä työntekijöiden kemiaa.
Minkälaisessa firmassa työntekijät menevät käskemään HR:ää olemaan palkkaamatta työntekijää, koska on liian kaunis 😂 Ja minkälaisessa firmassa HR vielä jättää palkkaamatta, kun työntekijä on tätä mieltä 🤦
Laitoin joskus ja sain kutsuja tyhjänpäiväisiin haastatteluihin joissa kävi ilmi että tekijä jo valittu mutta haastatellaan nyt muitakin. Otin kuvan pois ja yhtään haastattelukutsua ei enää tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran meille haki liian hyvännäköinen nainen töihin. Sanoin suoraan HR-osastolle, että tulee varmasti ongelmia jos palkataan. Se oli oikeasti syy miksi emme palkanneet, toisaalta ikävää ja syrjimistä, mut pakko oli miettiä työntekijöiden kemiaa.
Minkälaisessa firmassa työntekijät menevät käskemään HR:ää olemaan palkkaamatta työntekijää, koska on liian kaunis 😂 Ja minkälaisessa firmassa HR vielä jättää palkkaamatta, kun työntekijä on tätä mieltä 🤦
Joku pulju Pihtiputaalla? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pulju Pihtiputaalla? 🤭
Tuskin ainakaan mikään erityisen menestynyt firma tuollainen jos henkilöstöpolitiikka on ala-asteen tasoa.
Kyllä, ehdottomasti kannattaa. Erityisesti, jos työhön liittyy työskentelyä asiakkaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tohtoriksi väitellyt erittäin pätevä tutkija. Tosin olen verrattain nuori ja sitäkin nuoremman näköinen, eli näytän noin 20-25-vuotiaalta. Plus olen komea. Joskus mietin, kannattaako minun näyttää pärstääni missään päin nettiä, koska akateemisella alalla voi olla vanhoja jääriä, jotka saattavat jo lähtökohtaisesti epäillä nuoren ja komean tutkijan pätevyyttä. Jakaa varmaan mielipiteitä tosin, ja voinee ulkonäöstä olla joskus hyötyäkin
Akateemisissa tehtävissä ei ole niinkään väliä ulkonäöllä kuin taustalla. Pelkästään se, mistä yliopistosta on valmistunut tai meritoitunut on merkitsevämpi kuin mikään muu asia. Jotenkin paketoidaan kaikki tietystä oppilaitoksesta valmistuneet samalle tasolle, ikäänkuin yksilöllä ei olisi mitään merkitystä. Taso on monesti vieläpä varsin maaginen, eikä ole selvää onko sen tasona muu kuin epämääräiset mielikuvat. Itse olin väitöksen jälkeen post docina erityisen hyvässä ulkomaisessa yliopistossa. Sen jälkeen aloitin työt eräässä tavanomaisemmassa yliopistossa ja vuosikausien ajan ainoa asia mitä minut jollekulle esitellessä kerrottiin oli tuo post doc-aika mainitussa huippuyliopistossa. Se oli hieman vaivaannuttavaa.
Ei kannata. Suomalainen ei palkkaa liian hyvånnäköistä (eikä fiksua).
Kannattaa. Saa automaattisesti bonuspisteitä.
Tuollainen johtaminen on yksinkertaisesti huonoa. On äärimmäisen lyhytnäköistä jättää pätevä työntekijä palkkaamatta vain siksi, että pelätään muiden mahdollista kateutta. Silloin palkitaan väärää käytöstä ja rangaistaan osaamisesta.