Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hyvännäköisen ihmisen laittaa CV:hen kuva?

Vierailija
30.03.2026 |

Tai hakemukseen? Onko apua? Jos esim. asiakaspalvelutyö.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat ilman pyyntöä, epäillään narsistiksi. 

Jos et laita, et yritä työllistyä tarpeeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole sitten? Mä laitan aina taustalle oman kuvani vesileimana. Joka paikkaan. 

Vierailija
4/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat ilman pyyntöä, epäillään narsistiksi. 

Jos et laita, et yritä työllistyä tarpeeksi. 

Ei minun mutta komppaan. x

Vierailija
5/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siihen liittää naku kuvankin. 

Vierailija
6/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ulkonäkö on aina avuksi, joten kannattaa tietenkin hyödyntää, etenkin asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
7/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja ruman ihmisen kannattaa laittaa muokattu kuva

Vierailija
8/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin poikkeuksellisen komeana ja pätevänä ict alan miehenä en laita kuvaani mihinkään hakemukseen enää. Miespuoliset kollegat pitävät oletusarvoisesti epäpätevänä ja suuttuvat verisesti kun olenkin monin verroin osaavampi. 

Naiset taas käyvät välittömästi kissarähinämoodiin minua esiteltäessä työyhteisölle, ja hr neidot jo heti hakuvaiheessa nähtyään hakijan, ennenkuin olen edes hyväksynyt palkkatarjouksen ja käynyt koko lafkassa alunperinkään.

Haittaa vain.

Vierailija
9/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin poikkeuksellisen komeana ja pätevänä ict alan miehenä en laita kuvaani mihinkään hakemukseen enää. Miespuoliset kollegat pitävät oletusarvoisesti epäpätevänä ja suuttuvat verisesti kun olenkin monin verroin osaavampi. 

Naiset taas käyvät välittömästi kissarähinämoodiin minua esiteltäessä työyhteisölle, ja hr neidot jo heti hakuvaiheessa nähtyään hakijan, ennenkuin olen edes hyväksynyt palkkatarjouksen ja käynyt koko lafkassa alunperinkään.

Haittaa vain.

En tiedä, onko tekstisi sepustus vai ei, mutta tuollaisessa tilanteessa eivät ne miehet pitäneet epäpätevänä, vaan olivat yksinkertaisesti kateellisia ja tunsivat itsensä uhatuksi. Tämä on varmasti tavallisempaa IT-alalla, jossa on yliedustus epävarmoja nörttimiehiä. 

Vierailija
10/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran meille haki liian hyvännäköinen nainen töihin. Sanoin suoraan HR-osastolle, että tulee varmasti ongelmia jos palkataan. Se oli oikeasti syy miksi emme palkanneet, toisaalta ikävää ja syrjimistä, mut pakko oli miettiä työntekijöiden kemiaa.

Vierailija
11/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tohtoriksi väitellyt erittäin pätevä tutkija. Tosin olen verrattain nuori ja sitäkin nuoremman näköinen, eli näytän noin 20-25-vuotiaalta. Plus olen komea. Joskus mietin, kannattaako minun näyttää pärstääni missään päin nettiä, koska akateemisella alalla voi olla vanhoja jääriä, jotka saattavat jo lähtökohtaisesti epäillä nuoren ja komean tutkijan pätevyyttä. Jakaa varmaan mielipiteitä tosin, ja voinee ulkonäöstä olla joskus hyötyäkin

Vierailija
12/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Tallanen vanha kalapuikkoviiksimies poimii tämän sopivan pätevän edeltä töihin koska tahansa.

Vierailija
13/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran meille haki liian hyvännäköinen nainen töihin. Sanoin suoraan HR-osastolle, että tulee varmasti ongelmia jos palkataan. Se oli oikeasti syy miksi emme palkanneet, toisaalta ikävää ja syrjimistä, mut pakko oli miettiä työntekijöiden kemiaa.

Niin, nainen oli juuri sinulle uhka? 

Vierailija
14/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole liian hyvännäköinen, mutta tarpeeksi hyvännäköinen jotta kuva kannattaa, ja näytän monien kommenttien mukaan ikäistäni nuoremmalta joten sekin voisi auttaa. On niin monen näköisiä eri ikäryhmissä että pelkkä ikä ei kerro mitään. En siis kerro ikääni hakemuksessa/CV:ssä, mutta kyllä sitä pystyy päättelemään vuosilukujen perusteella. 

Ap

Vierailija
15/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää nykyään laita. Olen ihan kivan näköinen nuorehko nainen perinteisesti miehisellä alalla. Haluan että minut kutsutaan haastatteluun osaamiseni perusteella, eikä siksi, että joku on taas kerran ihastunut kuvaani ja haluaa nähdä minut. 

Vierailija
16/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "hyvännäköinen".

Vierailija
17/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän firma on sitten hoitanut rekrytoinnin aiemmin tosi huonosti, jos olette palkanneet niin surkeaa väkeä, etteivät he osaa käyttäytyä asiallisesti kauniin ihmisen läsnäollessa. Työpaikanhan pitäisi perustua osaamiseen, yhteistyökykyyn ja keskinäiseen kunnioitukseen eikä siihen, miltä joku näyttää tai miten muut siihen reagoivat. Jos työntekijöiden kemia menee rikki yhden ihmisen ulkonäön takia, ongelma ei ole siinä hakijassa vaan työyhteisön kypsyydessä ja johtamisessa. Tuollainen perustelu kuulostaa enemmänkin siltä, että epäasiallista käytöstä siedetään ennakolta, sen sijaan että siihen puututtaisiin. 

Vierailija
18/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa vain.

Haiskahtaa narsismilta.

Vierailija
19/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän firma on sitten hoitanut rekrytoinnin aiemmin tosi huonosti, jos olette palkanneet niin surkeaa väkeä, etteivät he osaa käyttäytyä asiallisesti kauniin ihmisen läsnäollessa. Työpaikanhan pitäisi perustua osaamiseen, yhteistyökykyyn ja keskinäiseen kunnioitukseen eikä siihen, miltä joku näyttää tai miten muut siihen reagoivat. Jos työntekijöiden kemia menee rikki yhden ihmisen ulkonäön takia, ongelma ei ole siinä hakijassa vaan työyhteisön kypsyydessä ja johtamisessa. Tuollainen perustelu kuulostaa enemmänkin siltä, että epäasiallista käytöstä siedetään ennakolta, sen sijaan että siihen puututtaisiin. 

En sama, mutta kyllä itsekin tiedät ettei "kateus" välttämättä ilme missään niin että siihen voisi puuttua. Jos muut naiset jättävät liian hyvännäköisen yhteisön ulkopuolelle, niin ei se ole välttämättä näkyvää. Tervetuloa todellisuuteen

Vierailija
20/31 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei kannata, jos rekrytoija on nainen. Muuten hakemuksesi menee suoraan roskiin. 

Mutta jos et laita kuvaa hakemukseen, pääset haastatteluun ja haastattelija on nainen, sinut hylätään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä