Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan ARVIOITUTTANEET asuntoanne ilmaiseksi kiinteistövälittäjällä, vaikka ei ole aikomusta myydä asuntoa?

Vierailija
07.05.2007 |

Tekisi mieli arvioituttaa, että tietäisi paljonko asunnolla on nyt arvoa...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mitä vastaavista pyydetään.

Vierailija
2/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään niistä ei ole saman tasoinen kun tämä asunto. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että paljonko tästä saisi, ei tiedä, jos vaikka omakotitalo -haave voisi toteutua joskus..........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnolle pitää löytää ostaja, joka pitää sitä sinun asuntoasi laadukkaampana kuin muita. Yksi riittää, mutta yksi tarvitaan.

Jos kyselet hinta-arvioita, kysele useammalta, koska niissä on valtavasti vaihtelua myyjän myyntitaktiikasta yms. riippuen.

Vierailija
4/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvalla ja miettiä sitä! Arvioituta vaan, sittenpähän tiedät.

Vierailija
5/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö hätkähtänyt, että et ikinä pääse kunnon kämppään kiinni?

Vierailija
6/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle tiedoksi, että keskustelusta kiinteistönvälittäjän kanssa saa irti paljon enemmän kuin pelkästä omatoimisesta hintojen vertailusta. Olen saanut välittäjiltä paljon tietoja hintojen kehityssuunnista, hintoihin vaikuttavista tekijöistä jne, lähtöhinnan asettamisperiaatteista jne. Maallikkokavereiden kanssa jutellessani olen huomannut, että ihmisillä on näistä jutuista ihan vääriäkin käsityksiä.

Vierailija
7/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvioitutimme ja saimme saman tien takaajat lainasta pois, sillä talon arvo oli noussut sen verran, mitä takaajat olivat sitoutuneet takaamaan

Vierailija
8/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissäkin, mitä olet ajatellut ostaa!

Vierailija
9/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niissäkin, mitä olet ajatellut ostaa!

Vierailija
10/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tehneet tässä paljon remonttia ja arvo on todennäköisesti noussut ihan mukavasti. Näin me saamme takaajat pois, kun asunnon arvo on noussut.

Vierailija
11/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ottaa pannuun noi tyypit jotka heittää " mitä järkeä teettää arvio jos ei meinaa myydä" helvetti soikoon, itse olen kiinnostunut tietämään mitä omasta talosta saisi vaikka ei meinaisi myydä, avaapahan suunnitelmille uuden oven jos ei muuta, ja mitä helvettiä se oikeastaan muille kuuluu varsinkaan tommosille tyypeille.

Vierailija
12/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta talosta oli myyty samankokoisia asuntoja halvalla ja ajattelin saada omani yhtä edullisesti. Mutta välittäjä rikkoi unelmani: näköala kuulemma maksaa. Minulla oli se, alempana asuvilla ei.

Vierailija
13/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä ihmiset tajua sitäkään, ettei esim. remontoitu keittiö nosta asunnon arvoa.

Vierailija
14/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on ekan kerroksen bunkkeri, josta on maisema pyörätelineelle ja ylimmän kerroksen merinäköala, niin kämpät on erihintaiset. Ja tästä sitten samalla säännöllä soveltaen.

Vierailija
15/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että jos on ekan kerroksen bunkkeri, josta on maisema pyörätelineelle ja ylimmän kerroksen merinäköala, niin kämpät on erihintaiset. Ja tästä sitten samalla säännöllä soveltaen.

Minä asun kerrostalon 1. kerroksessa (ei maan tasalla) puistomaisessa ympäristössä. Meiltä on huomattavasti kivemmat näköalat kuin ylimmästä klerroksesta, josta näkyy vain puiden latvoja. Puhumattakaan siitä, miten helppoa pienten lasten kanssa on liikkua ensimmäisestä kerroksesta ulos ja takaisin.

Ja hykertelen tietenkin tyytyväisenä, että olen saanut kaiken tämän edullisemmin kuin yläkerran puunlatvojen katselijat. :)

Vierailija
16/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voinko tehdä tilanteelleni jotakin: ostettiin huonokuntoinen kerrostaloasunto helsingistä edullisesti, äitini takasi osan lainasta. Rempattiin itse + nyt oli putkiremontti, eli uusi vessa ja osain uusittu keittiö. Iso ero ostotilanteeseen.

Jos nyt arvioitutan hinnan niin miksi sillä saisin takaajan " vapaaksi" . Tai siis saisinko???

Hinnoista tietoa:

ostettiin n. 65 m2 " keskisestä" Helsingistä 103 000 eurolla vuonna 2004, talvella 2006 vastaavia myytiin yhtiöstä 130 000 eurolla. Nyt lisäksi putkiremontti tehty, eli arvo noussut ihan mukavasti. Vai?

Kannattaako mun tehdä jotakin?

Vierailija
17/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten itse juuri totesit, alempana sijaitseva asuntosi on ollut halvempi.

Sijainti taloyhtiössä ja sijainti kaupungissa ovat ratkaisevia hintaa määrääviä tekijöitä. Sijainti, sijainti ja sijainti.

19

Vierailija
18/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluttiin tietää asunnon arvo tekemiemme remonttien ja parannusten jälkeen.

Vierailija
19/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ensimmäisen kerroksen hyväkuntoisesta asunnosta ei voi pyytää enempää kuin ylimmän kerroksen huonokuntoisesta.

Vierailija
20/22 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos asunnon arvo nousee niin takaajan saa pois????