Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesettekö kestovaippailijat pissa ja kakkavaipat koneessa muun pyykin seassa?

Vierailija
29.03.2026 |

Eikö sitä kakkaa leviä muihin vaatteisiin?? Mä pesen kestovaipat erikseen pikku koneella.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut i_dkootit vatkaavat vauvanpaskapyykkejään pesutuvan koneissa ja kohta kaikilla on joku vatsatauti.

En käytä yleisiä koneita. Mulle riitti ne yleiset kuivaustilat ja muut. Toisten vahvat huuhteluainekemikaalit myös tarttuvat. Itse käytän vain hajusteetonta pesuainetta ja etikkaa.

Vierailija
22/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut i_dkootit vatkaavat vauvanpaskapyykkejään pesutuvan koneissa ja kohta kaikilla on joku vatsatauti.

Mä en sairastanut yhtään vatsatautia sinä aikana, kun lapsilla kestovaippoja käytettiin. Toki en pessyt niitä pesutuvissa, vaan kotonani, joten liekö siinä taika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ekoidiootti puoliso joka todellakin väkisin pesi niitä paskariepuja 40 asteen kirjopyykin seassa.

Arvatkaa oliko meillä pikkulapsiaikana usein vatsatauteja?

Vieläkin puistattaa.

🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
24/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä miesten vaatteiden kanssa. Nehän on yhtä kusessa ja paskassa

Vierailija
25/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ne kakat ensin kaavitte pois sieltä vaipasta? Vai meneekö pökäleet koneeseen?

Kunnon palstamamma linkoaa pökäleet 1400 kierrosta minuutissa

🤣🤣🤣👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
26/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ekoidiootti puoliso joka todellakin väkisin pesi niitä paskariepuja 40 asteen kirjopyykin seassa.

Arvatkaa oliko meillä pikkulapsiaikana usein vatsatauteja?

Vieläkin puistattaa.

🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Itsehän en pese juuri mitään enää 40 asteessa. Vain jotkut käsinpesumerkinnän villavaatteet ja käyttövaatteet menevät vähintään 60 asteeseen jotta hiki ja kaikki lähtee. 30 asteen ohjelma on täysin turha.

Vierailija
27/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ne kakat ensin kaavitte pois sieltä vaipasta? Vai meneekö pökäleet koneeseen?

Kunnon palstamamma linkoaa pökäleet 1400 kierrosta minuutissa

🤣🤣🤣👍🏻👍🏻👍🏻

Sulaako uloste pois koneesta jos laittaa 90 asteen ohjelman?

Vierailija
28/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kestovaippapyykin erikseen. Useimmiten 95-asteisella ohjelmalla. Ennen pesua odottamaan laittoa otetaan kakat pönttöön ja tarvittaessa huuhtelu käsin ennen kuin menevät kannelliseen omaan astiasnsa odottelemaan pesua.

Vierailija
29/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mua ei yllätä, että Huoris on aivan innoissaan jostain kestovaipoista.

Vierailija
30/30 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippailuajoistani on lähes 20 vuotta mutta siis. Kiinteä tuotos tietenkin huuhdeltiin vessanpyttyyn. Harsot laitettiin likoamaan kannelliseen pönttöön, jossa oli pesuetikkaa, kunnes ne pestiin 95 asteessa. Kestovaipat ja - kuoret kestivät useamman käyttökerran, ellei tullut pahoja ylivuotoja.

Äitini neuloi monet ihanat pehmeät villaiset vaippahousut, jotka kestivät pitkään pesemättä. Sitten kun minusta tulee vanha, haluaisin mieluummin puuvillaharsot ja pehmeät villaiset vaippahousut, kuin myrkkyvaipat, jotka aiheuttavat virtsiksiä ja sekavuutta vanhuksille.