Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Helmenkalastajat vko 19***

07.05.2007 |

Uusi viikko, uudet kujeet. Osalla saattaa tällä viikolla olla jo oviksia, joten onnea niiden etsintöihin ja pupuiluintoa vällyjen väliin. Hymy.

Mies kysyi mitä haluan synttärilahjaksi ensi viikolla. Sanoin, että vauvansiemeniä, sattuu nimittäin synttärit juuri ovispäivälle. Siis lasketulle ovispäivälle, eihän sitä tiedä onko se oikeasti silloin. Mutta kiva synttärilahja se olisi. Ovis ja tärppi.

Aamutouhuihin riennän. Niin meillä edelliset lapset 1/91 6/00 6/03 ja 7/05

-possumunkki 6/28

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Menkat kesti 6 päivää. Äsken kun kävin vessassa tuli paperiin ihan kunnolla verta. Mitään ei olla ees hommailtu, että vois sellasta olla. Itse asiassa jonkinlainen kriisi päällä ja vauvahaaveetkin hakusessa kun ei tiedä mihin tämä parisuhde on oikein menossa. Hirmu paha olo, suru ja murhe.

-possumunkki 8/28

Vierailija
22/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelenpa poikkeuksellisesti täältä töistä.

Romi: en ole varma aiheuttaako lyhyt kierto ongelmia, toivon todella ettei. Olen vaan itsekseni miettinyt, että kerkeääkö oviksen jälkeen olla tarpeeksi monta päivää, että kiinnittyminen kerkeää tapahtua. Tokihan se riippuu paljon oviksen ajankohdasta. Mulla ovislimat ei ole ollut kovin selkeitä synnytyksen jälkeen, joten oviksen tunnistaminen on ollut aiempaa vaikeampaa, ja olen kerennyt miettiä tapahtuuko ovulointia ollenkaan.

Jospa täti lähtisi tänään tai huomenna, niin vois ruveta yrittää bongata ovista. Esikoinen oli vesirokossa ja mummu oli sitä pari päivää hoitamassa. Eilen lähti kotia, joten nyt ei tarvi miettiä " ylimääräisiäkään" talossa.

t. SannaNu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti hyökkäsi kylään kaksi päivää etuajassa! nyt sitten helmisimpukan yritykseen :o)

LA osuu ystävänpäivän tienoille. Kirjoittelen ahkerammin sitten kun kierto alkaa käydä mielenkiintoisemmaksi tämä alku on niin tylsää......

Niiloakseli kp3/28-30 yk11

Vierailija
24/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen ovistikkuja, varmaan on laatikossa jo. Toivottavasti. Viikonloppuna aloittelen tikutuksen. Ajattelin, jos ei tästäkään kierrosta tule tärppiä, en jaksa enää tikutellakaan. Kunpa helmivauva tulisi meille! Toivottu la olisi 10.2.

Mieli on edelleen välillä masentunut...Kun ihan älyttömästi vauvauutisia pukkaa koko ajan, tänään kuulin viimisimmät uutiset. Millon mä oikeen pääsen kertomaan meidän ilouutisia?!

Sori kovasti omanapaisuus...Kiertokin niin alussa vielä, mutta kunhan tapan aikaa ja turisen joutavia :) Koittakee kestää!

Nelliina kp5/24-28 yk5

Vierailija
25/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROMI ja SANNANUU miettivät lyhkästä kiertoa...Mullakin se on usein 24 päivää tai vähän yli. Tuolla tammikuisissa mua valaistiin ja sanottiin, että jos aika ovulaatiosta menkkoihin on yli 10 päivää (normaalisti se on 12-14pv) niin raskaus on mahdollinen. Silloin alkio kerkiää kiinnittyä kohdun seinämään. Jos alle 10 tai oliko se 9 päivää, niin raskautuminen on ainakin paljon vaikeampaa. Itse laskin viime kierrossa vasta ensimmäistä kertaa tätä väliä, koska tikutin ekaa kertaa enkä muuten tunnista ovista, niin se päivä oli mulla 13 päivää, eli olin oikein iloinen siitä! Tosin mulla kierto olikin 28 päivää viimeksi! Mutta mulle sanottiin myös, että tämä luteaalivaihe olisi yleensä vakio, eli sen ei pitäisi kovin heitellä, niinkuin ovis saattaa tehdä!

Jospa tuo jotain auttoi...

Vierailija
26/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny78:lle oikein hyvää ja rentouttavaa lomamatkaa! Tulehan sitten kertomaan miten matka meni.

Peukut pystyssä Ixialle, että mies ehtii ajoissa kotiin.

Niiloakselille pahoittelut tädin hyökkäyksestä ja tervetuloa helmikuisiin helmeä hakemaan!

Possumunkille paljon sympatiaa; nuo parisuhdekriisit ovat aika raastavia välillä. Tsemppiä sinne! Toivottavasti saat myös selvyyden tuolle välivuodolle.

Nelliina05, tiedän kyllä tunteen. Vaikken itse ole kauaa tätä pikkukakkosta yrittänyt niin kyllä sitä tulee kaikki raskaana olevat ja pienten vauvojen äidit huomattua kun ulkona kulkee ja välillä kateus hetkellisesti iskee. Olen kuitenkin perusoptimisti luonteeltani ja uskon, että kyllä se vauva meillekin vielä tulee. Onhan meillä jo tämä yksi ja se on jo enemmän kuin monilla. Eli nautin tästä hetkestä ja tästä lapsesta ja toinen tulee kun/jos tulee. Eli yritän ajatella positiivisesti, vaikkei se tietenkään aina helppoa ole.

Täällä oli puhetta myös lyhyistä kierroista. Siihen en kyllä osaa kantaa ottaa kun itsellä kierrot ovat aina olleet välillä 28¿38. Pitkät ennemmin kuin lyhyet. Viime kierto taas venyi sinne 38 päivään vaihteeksi. Odotin tästäkin kierrosta pidempää, joten en ollut varautunut plussaan Clearbluen digitaalisessa ovistestissä, jonka tein tänään. Olihan eilen vähän jomottanut ja tänäänkin, mutta en uskonut testin silti vielä positiivista näyttävän. Onneksi ollaan nyt pupuiltu joka päivä lauantaista asti.

Puhetta oli myös siitä yrityksen kertomisesta muille. Me emme kerro kenellekään pikkukakkosen yrittämisestä. Sukulaisille kerrotaan vasta 12. raskausviikon jälkeen jos niin hyvin käy.

Pikkupapu kp 16/29¿30 (yk 3)

Vierailija
27/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys ystäväiseni... ja tervetuloa uusille, aina mahtuu mukaan. Ja minunkin puolesta pahoittelut tädin tavanneille, pirun muija tulee aina sotkemaan kuviot.

Täällä päin ei mitään ihmeitä, edelleen panikoidaan esikoisen synttäreitä, pikkuleipien tekoon pitäisi alkaa.

Tänään aloittelin ovistikuttelut, saa nahda tuoko tulosta.

Tuo kyllä ihan totta mitä kirjoittelitte, että kun vauvakuume pukkaa, niin silloin tuntuu että kaikki ilmoittaa omasta raskaudestaan ja niitä raskaana olevia näkyy joka puolella.

Mutta palataan taas asiaan??? :-)

Väiskitär kp 10/34?

Vierailija
28/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän se minunkin tieni taas kerran toi, vilkutus tutuille.

Oiskohan se sitten Helmenkalastajana parempi onni kuin aiemmin.. Pitää toivoa, ainakin porukalla on hieno nimi!

Mutta listaa en nähnyt, eikö sellaista vielä ole?? Voin kyllä tehdä vanhalla rutiinilla, jos ei kukaan ole puuhaan päättänyt ryhtyä?

Meillä pitäis olla viimeinen yrityskierto, mutta saapi nyt nähdä saanko itseni ylipuhuttua vielä jatkamaan. Toisaalta pitäs jo alkaa uskoa, että ehkä meille ei ole kahta lasta enempää tarkoitettu.

Mulla on clomit käytössä, ollut jo 6 kiertoa. Nyt en tiedä pitäskö ihan ominpäin nostaa annosta ja kattoa mitä tapahtuu. Kun niitä kuitenkin jäis yli ja jossain vaiheessa kai ois pakko pitää taukoakin.

Aattelin muutenkin alottaa ne vasta huomenna, kun ovis pitäs saada ajotettua aikasintaan kp:lle 15 ukon töiden takia. Eli heikoissa kantimissa on toiveet tähän viimiseen kiertoon. Mutta yrittänyttä ei laiteta!

Kovasti tärppionnea kaikille Helmenkalastajille!

piipaa kp 3/30 yk 22

Vierailija
29/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä Piipaalle ja tervetuloa mukaan Helmikalastajiin!

Mä ainakin kannatan sua listan tekijänä. Olet hienon listan tehnyt tammikuisillekin. Eli mun puolesta voit sen tehdä, tuskin kukaan on sitä vastaankaan. Nyt kiekkoa katsomaan...

Vierailija
30/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja HYVÄ SUOMI!! :)

No niin, minäkin tosiaan tulin tänne helmikuisiin, täti tuli visiitille viikon odottelun jälkeen eilen. Harmitus oli suuri, mutta nyt taas jo toiveikkailla fiiliksillä. LA olisi Ystävänpäivänä, joten josko se tietäisi jotakin hyvää meikäläiselle:)

Huomenna taas clomeja napaan, niin eiköhän se siitä. Tavoittena olisi nyt lähinnä saada hyvä ovis tikutettua, katsotaan sitten sen jälkeen jatkoa:)

Nyt katsomaan Euroviisun semifinaalia.

Lissukas kp 2/26-31

Vierailija
31/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto sen kuin yltyy ja aivan on verisen punaista. Yritin tänään soittaa ehkäisyneuvolaan ja äitiysneuvolaan kysyäkseni mitä ihmettä tämä on, mutta kumpikin on loppu viikon kiinni. Niin tietysti. Eli ei mitään hajua mistä tämä edes voi johtua.

Miehen kanssa puhuttiin ja kriisiä on selvitelty. Ihminen on vain ihminen ja anteeksi pitää osata antaa. Ei mistään sen vakavammasta kysymys kuin valehtelusta (ja sekin vielä hyvän asian hyväksi, minun synttärilahjan nimittäin), mutta se on minulle iso juttu. Sovintoseksitkin sekstattiin ja simpat laitettiin liikkeelle. Hymy.

Jos vain kukaan tietää tuosta oudosta vuodosta (siis oli normaalit kuuden päivän kuukautiset, kaksi päivää väliä ja vuoto alkoi uudestaan, ei mitään kummia kipuja tai muita), niin kertokaa ihmeessä!

Ja Piipaa saa mielellään minunkin puolestani profiloida meidät. Harmi että sinäkin tänne seurasit.

-possumunkki 9/28

Vierailija
32/40 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkki! Mä en osaa auttaa valitettavasti, mutta itsellä oli kerran viime syksynä samanalainen tilanne. Siis menkat oli olleet runsaat ja loppuneet pari päivää sitten, mutta yht' äkkiä tulikin reippaasti ihan kirkasta verta. Gyne veikkas jotain verisuonen katkeamista tms, mutta en kyllä yhtään muista sen tarkempaa. Se ei kuitenkaan toistunut.

Saattashan se ihan hyvin olla kystakin joka on puhjennut, tuli just mieleen.

Vierailija
33/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissukas ja Piipaa tullut tänne kans, tervetuloa, paitsi ikävä homma, ettei tärppiä tullut tammikuisissa :( Jospa nyt helmivauvat kaikille meille luvattais! Ja kaikille muillekin uusille tervetuloa joukkoomme!

Piipaa saa ehdottomasti tehdä sen listan, se oli tosi hieno tammikuisissakin :)

Possumunkilla omituinen tilanne. En osaa yhtään sanoa, mistä johtuisi vuoto. Tosi ärsyttävää, ettet saanut neuvolassakaan ketään kiinni! Toivottavasti on ihan harmitonta ja loppuis heti!

Mulla särkee päätä :( Esikoisellakin nenä valuu, toivottavasti emme tule kipeämmiksi. Viikonloppuna on menoa, ja saas nähdä keksiikö mies mitään sunnuntaiksi, lapsi kun on vielä niin pieni, ettei älyä itse äitienpäivälahjaa hankkia :) Mennään su-iltapäivällä mun porukoille syömään. Mitäs ohjelmaa teillä muilla on äitienpäivänä?

Menkat on ihan loppumassa, huomenna aloittelen tikutuksen. Siitä muuten 1 kysymys! Ku viime kierrossa tikutin oviksen kp 15 keskipäivällä, ja seuraavana päivänä samaan aikaan tuli enää haalean haalea viiva! Eli voiko olla huono juttu, jos ovispiikki noin nopeasti ohi?

Nyt lepäämään hetkeksi! Mukavaa perjantaita ja käykäähän kirjoittelemassa! Jokos täällä kenelläkään olis piinailua jo?

Nelliina kp6/24-28 yk5

Vierailija
34/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätipaholainen tuonut taas paljon porukkaa tänne, no toivottavast täti ei tule enään kylään. Oma vieras lähti pari päivää sitten ja ajattelin tänään tikuttaa, kun tuo kiertokin suht lyhyt, ettei vaan menisi ovulaatio sivu suun.

SannaNu' lle: hyvä pointti lyhyestä kierrosta, en ole ajattellutkaan asiaa itse että näinkin voi olla.

Äitienpäivänä menemme mun vanhemmille ja veljeni perheineen tulevat myös. Ja taidan saada miehen tekemän aamupalan sunnuntaina!

Yläkerta täynnä omaa vaatetta kun meneillään ' kotikirppis' . Juuri yksi mimmi kävi ostamassa ison kasan vaatteita, hyvähyvä.

Juu mutta nyt täytyy yrittää saada tuota pojua päikkäreille, pinniksessään vaan hilluu. Aurinkoista viikonloppua!

kp 6/24-26 yk3

Vierailija
35/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just pojan ja iskän nukkumaan niin saan rauhassa juoda lasin viiniä ja olla koneella. Väiskitär onnea ja voimia synttäreiden järjestämiseen oman pojan 1 wee synttärit vielä muistissä vaikka siitä on aikaa jo 2kk. Tuli kyllä kummaltakin puolelta tuli koko suku.

Meillä äitienpäivä vietetään niin että mennään raflaan syömään ihan seisovasta pöydästä niin saa syädä niin paljon kuin jaksaa:) huono pointti on siinä että sinne tulee koko miehen suku ja jotenkin nyt ei vaan jaksais. Koti päivä ja tilattu pitsa olisi houkutellut enemmän mutta kun tuli jo luvattua.

Kaksi iltaa ollaan pojan kanssa menty nukkumaan ilman tissiä.Yllättävän kivuttomasti ollaan päästy. Ja kun samaan syssyyn päätettiin siirtää omaan sänkyyn nukkumaan kun sitä ennen nukkui meidän välissä mutta kun isälle ei kuulemma enää riittänyt tilaa nukkua niin piti poika laittaa pois ja on kyllä tosi mukavasti tilaa.

Mutta nyt hyvää yötä kaikille.

Vierailija
36/40 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu, elukat ulkoilutettu ja ruokittu, kämppä siivottu ja suihkussa käyty. Nyt vielä pieni oma hetki tässä koneen äärellä ja sitten koisimaan. Onkohan sitä tullut vanhaksi, kun perjantai ja kello ykstoista ja meikäläinen haaveilee sängystä...

Nelliina: Mä mietin ihan tota samaa mun ovulaatiosta. Mulla kesti kanssa ovishuippu vajaan vuorokauden ja se viivakaan ei ollut laisinkaan vahvempi verrattuna kontrolliviivaan. Nyt jännäilen, että mitenkäs tässä kierrossa. Mitä testejä olet käyttänyt? Mulla oli kokeilussa Advanced, mutta nyt ajattelin siirtyä tuttuihin Aconeihin uudelleen.

Meidän äitienpäivänvietosta en vielä tiedä. Muistan viime vuodelta, kun yritettiin ilman pöytävarausta ravintoloihin syömään ja eihän niissä mitään tilaa ollut. Tilattiin pitsat ja hyvä oli äitienpäiväillallinen:) Ehdotinkin nyt miehelle, että hän kokkaisi jotakin spesiaalia. Monesti on tehnyt paljon parempia ruokia, mitä ravintolassa on saanut. Iltapäivällä käydään varmaankin mun vanhempien luona kahvilla. Olen leiponut äidille kakun äitienpäivänä ihan pikkutytöstä lähtien. Eihän sellaista perinnettä ihan tosta vain voi katkaista:) Miehen suku asuukin tuolla pohjoisempana, joten sinne lähtivät mieheltä ja pojalta vain kortit.

Ai juu, piti vielä kertoa yksi ikimuistoinen näky viime äitienpäivältä: Mies oli ihanasti käynyt aamulla poimimassa muutaman valkovuokon ja etsinyt kuumeisesti sopivaa maljakkoa niille. Kun tulin aamupalalle, olivat valkovuokot pöydällä vessapaperin hylsyssä, ilman vettä tietenkin. Miettikää sitä näkyä, nuukahtaneet kukat roikkuvat pitkin hylsyn reunoja...! Ehkä suloisinta, mitä juro mieheni on ikinä tehnyt:) Ihana!

Mutta nyt, miehen viekkuun. Huomenna aikainen herätys. Lapsiuinti alkaa jo puoli kymmeneltä tuolla naapuripitäjässä.

Lissukas kp3/26-31

Vierailija
37/40 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan helmenkalastajiin. Ensimmäistä yhteistä miehen kanssa yritetty 11/06 alkaen. Maaliskuun alussa oli keskenmeno rv11. Nyt peukut pystyyn, että tärppää, ovulaatio oli alkuviikosta : )

Vierailija
38/40 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mari-ella helmikalastajiin!

Äitienpäivägallup: Me vietämme äitienpäivää kolmestaan kotona kun suku asuu sen verran kaukana. Laitamme hyvää ruokaa ja kakkuakin on luvassa jälkkäriksi.

Täällä elellään jo oviksen jälkeistä aikaa ja kyllä tylsää on. Onneksi, tänä viikonloppuna on muuta ohjelmaa kun on Euroviisut, lätkäkisat ja äitienpäivä niin ei kerkeä omaa napaa kauheasti tuijottelemaan.

Nyt täytyy lähteä poika syöttämään, joten hyvää äitienpäivää kaikille tuleville/jo oleville äideille!

Pikkupapu kp 18/29¿30 (yk 3) dpo 2

Vierailija
39/40 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...helmenkalastajiin:)

Täti sitten saapui tänään ja tammitoive on mennyttä..Jospa helmikuussa nyytti meille suotaisiin! Eli toista lasta tässä kuumeillaan, esikko on 1v.7kk. Vuoden vaihteesta ollaan yritelty ja terolutit 3 kiertoa olen syönyt pitkään kiertoon. Nyt lähdössä sitten ihan oma kierto, toivottavasti pysyy nyt normikiertona, tai siis että nyt tietysti raskautuisi!!!!

Nuolen haavojani hetken, nielaisen pettymykseni siitä että ei vielä tärpännyt ja sitten taas yritystä kehiin...

Johanniina kp 1/viimesin kierto 28

Vierailija
40/40 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkki!

Mulla alkoi sama ongelma 2005 joulukuussa. Kuukautisten väliin ei jäänyt kuin päivä tai pari ja taas vuoti päiväkausia :o( pahimmillaan vuodin yhtämittaa 40pv päivän tauko ja taas sama juttu. Söin siihen koko viime vuoden primolutia ei apua ja nyt pari kk sitten sain terolut kuurin ja kuinka ollakkaan kahden kk:n syönnin jälkeen mulla on kuin onkin normi kuukautiset!! nyt siis vasta toiset menossa mutta kuitenki. Nyt on vähän parempi tuota vauvaakin yrittää :o)

Mulla kyse oli ihan ehkäisypiikin aiheuttamasta hormonihäiriöstä. Toivottavasti sun ongelma ratkeaa nopeammin kuin minun. Mulla kesti 1v4kk tuota omituista vuotoa...

Niiloakseli kp6/28-30 yk11