Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YTK:laiset! Vaatikaa työnantajaa irtisanoutumaan TESsista

Vierailija
29.03.2026 |

TES on vain AY-jyrien kusetusta!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille ei edes vuosikorotukset kelpaa? Ne jotka saatte, vaikka vapaamatkustatte ilman liiton jäsenyyttä?

Vierailija
2/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK laiset vaihtakaa edullisempaa kassaan. YTK on kusetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noudateta tessejä meillä. En ole riistetty. Pystytään sopimaan työnantajan kanssa ihan kaikesta ilman liittoja. Ytk jäsen olen, jotta on jokin työttömyyskassa varmuuden vuoksi.

Vierailija
4/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yhtään yllätä ettei kukaan vaadi irtautumista tessistä työpaikallaan.

Kyllä YTKn jäsenille kelpaa AY-liittojen neuvottelemat sopimukset, mutta itse ei olla valmiita tukemaan liittoja

Vierailija
5/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille ei edes vuosikorotukset kelpaa? Ne jotka saatte, vaikka vapaamatkustatte ilman liiton jäsenyyttä?

Täysi vitsi jotkut vuosikorotukset. Vuokrakin nousee yleensä enemmän, saati kaikki muu kustannusten kallistuminen. Tappiolle jää joka kerta.

Vierailija
6/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noudateta tessejä meillä. En ole riistetty. Pystytään sopimaan työnantajan kanssa ihan kaikesta ilman liittoja. Ytk jäsen olen, jotta on jokin työttömyyskassa varmuuden vuoksi.

Minkälainen työsopimus sinulla on?

Mistä kaikesta sovitte työnantajan kanssa?

Vierailija
7/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että mikään liitto neuvotteli minulle sen korkeimman korotulseni koskaan, eli 1200 €/kk? Tai palkkani ylipäätään, jonka myötä nimeni on verottajan kateuslistoilla?

Vierailija
8/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä YTKn jäsenille kelpaa AY-liittojen neuvottelemat sopimukset, mutta itse ei olla valmiita tukemaan liittoja

AY-liiton neuvottelemat sopimukset ovat aivan persiistä. En kuitenkaan pelkästään heitä ala syyttelemään, koska ollaan eletty valheessa jo ikuiset ajat ja he ovat toistaneet samaa mitä edeltäjänsä. Suuri vika tesseissä on, että työpanoksesta saatu tuotto jakaantuu aivan liikaa työnantajan taskuun.

Vierailija
9/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Hakaniemessä maksetaan pyhäkorvaukset?

Vierailija
10/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessit ovat vain keinoja tehdä omistajataho rikkaaksi muiden työllä.

Vierailija
11/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työehtosopimukset ole yleissitovia?

Vierailija
12/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vassari joten en tue liittoja.

Vierailija
13/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä työnantajapuolella onkin tähtäimessä pitkässä pelissä - tietystikin pitää olla myötämielinen enemmistöhallitus tuon poistamiseksi.

Vierailija
14/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-spämmi se menee aina vaan tyhmemmäksi päivästä toiseen.

Pitäiskö liitoilta takavarikoida miljardiosakkeet jotta niitä rupeaisi vihdoin oikeasti kiinnostamaan jäsentenkin asia? 

Vierailija
15/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noudata sitä muutenkaan. Mutta onpahan työpaikka. 

Vierailija
16/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen liiton neuvottelema palkankorotukseni oli suunnilleen 40e/kk. Ei paljon kiinnosta rahoittaa herrakerhon kokousviinereitä.

Vierailija
17/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt? Eikö TES ole nimenomaan hyvä asia. Jos ei olisi työehtoja ja palkkakin mitä sattuu, niin ei tulisi mitään. Työttömyyskassan saa valita itse, YTK on edullinen verrattuna muihin.

Vierailija
18/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä työnantajapuolella onkin tähtäimessä pitkässä pelissä - tietystikin pitää olla myötämielinen enemmistöhallitus tuon poistamiseksi.

Ay-liike on omalla itsekkäällä edunvalvonnallaan varmistanut suurtyöttömyyden yli 30 vuodeksi ja viimeiset 20 vuotta ei ole kasvusta ollut vihjettäkään. Ja silti nää haluaa vaan lisää itselleen. Vaikuttaa tosiaan ettei rikkaalla (miljardikassan päällä istuva ay-porukka) ole mitään rajaa ahneudelle. 

Vierailija
19/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehtosopimusta tulee noudattaa, vaikka henkilökunta ei kuuluisi liittoon. Sehän on työntekijöiden etu. 

Vierailija
20/51 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-liiton neuvottelemat sopimukset ovat aivan persiistä. En kuitenkaan pelkästään heitä ala syyttelemään, koska ollaan eletty valheessa jo ikuiset ajat ja he ovat toistaneet samaa mitä edeltäjänsä. Suuri vika tesseissä on, että työpanoksesta saatu tuotto jakaantuu aivan liikaa työnantajan taskuun.

Työnantajan, varsinkin osakeyhtiön, tuotot valuvat omistajien taskuun. Se on totta. Mutta tes-neuvotteluissa ei tällaisista asioista päätetä. Pörssilaki on Suomessa aivan jäätävä. Sitä pitäisi muuttaa siten, että siellä vaaditaan ensin huolehtimaan yrityksen elinvoimasta, kehittymisestä ja työntekijöistä ennen kuin maksetaan omistajille. Tämä on muissa maissa aivan tavallista. Suomessa pörssilaki vaatii tulosta omistajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi