Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa asuu enimmäkseen alempi yhteiskuntaluokka. Ei niihin kannata mennä virpomaan. Kannattaa valita paremman porukan omakotialue, niin saa virpoa joka kodissa, kunhan siellä muuten on aikaa.
Ha haa! Miten perustelet? 😂
No vaikka sillä, että täällä pyörii poliisi ja ambulanssi jatkuvasti. Kuukausi sitten yksi kuoli huumeisiin. Viime viikolla poliisit pisti yhden rautoihin ja taluttivat maijaan. 3 kämppää on ollut 4 vuotta myytävänä, mutta kukaan ei tule katsomaan.
Eli olet sitä yhteiskuntaluokkaa, joka hahmottaa maailmaa yleistämällä omat kokemukset koko yhteiskuntaan.
Ei ihan joka kerrostalossa ole tuollainen meno sentään. Loppuisi äkkiä poliisit ja ambulanssit kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa asuu enimmäkseen alempi yhteiskuntaluokka. Ei niihin kannata mennä virpomaan. Kannattaa valita paremman porukan omakotialue, niin saa virpoa joka kodissa, kunhan siellä muuten on aikaa.
Ha haa! Miten perustelet? 😂
No vaikka sillä, että täällä pyörii poliisi ja ambulanssi jatkuvasti. Kuukausi sitten yksi kuoli huumeisiin. Viime viikolla poliisit pisti yhden rautoihin ja taluttivat maijaan. 3 kämppää on ollut 4 vuotta myytävänä, mutta kukaan ei tule katsomaan.
Miten noin yläluokkainen ihminen asuu tuollaisella alueella? 🤔
Tai pyörii tällä vauvapalstalla meidän rahvaiden joukossa? 🙃
Vierailija kirjoitti:
Virpomisperinteeseen ei kuulu vieraiden ihmisten virpominen.
Aloittaja on pihalla kuin lumiukko ja kehtaa vieläpä avautua.
Omassa naapurustossa kai useimmat virpoo. Kuten ennen vanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Meille se oli ysärillä mut kasvoinkin pikku kylässä jossa kaikki oli lämpimiä ja ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kylässä tädilläni, kun sinne tuli virpojia. Antoivat YHDEN oksan (heitä oli kolme), jossa oli YKSI liimattu höyhen. Ihanko oikeasti kehtaatte lähettää lapsianne tuollaisten oksien kanssa virpomaan? Todella noloa.
Me pistettiin paremmaksi.🤣 Lapset kävi virpomassa niillä jotka oltiin itse saatu.
Oi, miten fiksu äiti. Ostitko rahoilla itsellesi kaljaa?
Millä rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä lapsivihamielistä sakkia. Älkää sitten ruikuttako, kuinka kukaan ei auta kun olette vanhoja. Kuka haluaa lapsia tällaiseen maahan?
En ymmärrä, miten vanhemmat päästävät lapsensa soittelemaan vieraiden ihmisten ovikelloja. Eihän voi tietää millainen sekopää oven aukaisee. Virpomassa käydään vaan tuttujen luona. Ja enpä usko, että ne ventovieraat virpojat minua auttavat, kun olen vanha.
Se, miten yleisesti lapsia kohdellaan, vaikuttaa siihen, miten he aikuisina muista välittää. Täällä on todella vihamielistä ja kiukkuista porukkaa palstalla. Heitä varmaan kohdeltu lapsina ikävästi.
Olen saanut tutustua kanadalaiseen ja filippiiniläiseen kasvatuskulttuuriin suomalaisen lisäksi. Meillä olisi paljon mm. heiltä opittavaa.
Olen todennut saman. Ne, joita on lapsina kohdeltu huonosti, ärsyyntyvät aikuisina lasten tekemisistä. Esim. äänekäs leikkiminen ja kiljunta ketuttaa, kun itseltä sellainen on lapsuudessa vihaisesti kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kylässä tädilläni, kun sinne tuli virpojia. Antoivat YHDEN oksan (heitä oli kolme), jossa oli YKSI liimattu höyhen. Ihanko oikeasti kehtaatte lähettää lapsianne tuollaisten oksien kanssa virpomaan? Todella noloa.
Me pistettiin paremmaksi.🤣 Lapset kävi virpomassa niillä jotka oltiin itse saatu.
Oi, miten fiksu äiti. Ostitko rahoilla itsellesi kaljaa?
Millä rahoilla?
Mene sitten myymään itseäsi, jos ei ole rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Oli ihanaa kun eilen kävi ovella pieniä virpojia. Vitsojen koristelussa ja pukeutumisessa oli nähty vaivaa ja lapset käyttäytyivät mallikelpoisesti. "Saako virpoa?" kysyttiin ensimmäisenä, vaikka olin laittanut taloyhtiön faceen etukäteen, että meille todellakin saa tulla virpomaan. Tokmannilta olin hakenut ison läjän Kindereitä, olivat hyvässä tarjouksessa. Virpomislorut oli hyvin opeteltuna, pienimpiä jännitti aika lailla. Hyvä mieli jäi eilisestä.
Olen alun perin Itä-Suomesta kotoisin ja meillä virpominen kuului luonnollisesti pääsiäisen alle. Tosin nykyisestä poiketen virpomispalkat haettiin vasta pääsiäisenä, koska palmusunnuntaina on vielä paastonaika.
Nykyään riehutaan keskusteluissa siitä, miten suomalaisten pitää piilottaa traditioitaan, mutta maahanmuutajat saa ylläpitää omiaan. Tämäkin ketju on täynnä kommentteja, joissa ei arvosteta pätkääkään tätä meidän omaa, varsin harmitonta ja hyväntahtoista perinnettä.
Samat ihmiset sitten sormi persuksissa ihmettelee miksi meidänaan asiat on ihan viturallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä lapsivihamielistä sakkia. Älkää sitten ruikuttako, kuinka kukaan ei auta kun olette vanhoja. Kuka haluaa lapsia tällaiseen maahan?
En ymmärrä, miten vanhemmat päästävät lapsensa soittelemaan vieraiden ihmisten ovikelloja. Eihän voi tietää millainen sekopää oven aukaisee. Virpomassa käydään vaan tuttujen luona. Ja enpä usko, että ne ventovieraat virpojat minua auttavat, kun olen vanha.
Se, miten yleisesti lapsia kohdellaan, vaikuttaa siihen, miten he aikuisina muista välittää. Täällä on todella vihamielistä ja kiukkuista porukkaa palstalla. Heitä varmaan kohdeltu lapsina ikävästi.
Olen saanut tutustua kanadalaiseen ja filippiiniläiseen kasvatuskulttuuriin suomalaisen lisäksi. Meillä olisi paljon mm. heiltä opittavaa.
Olen todennut saman. Ne, joita on lapsina kohdeltu huonosti, ärsyyntyvät aikuisina lasten tekemisistä. Esim. äänekäs leikkiminen ja kiljunta ketuttaa, kun itseltä sellainen on lapsuudessa vihaisesti kielletty.
Ja ne äidit, joita ei ole kasvatettu mitenkään itkevät täällä kun omalle kullannupulle ei kaikki antaisikaan rahaa tai mitään munia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette halua, että teille tullaan virpomaan, laittakaa ovikello pois päältä tai kieltolappu oveen. Simple as that? Turha täällä on raivota ja kertoa kostofantasioita 🤔
Ne penskat ei tottele sitä kieltolappua.
Yhtä lailla täällä saa kommentoida ne, jotka ovat kyllästyneet herkkukerjäläisiin, kuin kerjäläisten vanhemmat.
Kommentointi ei ole kiellettyä, mutta puukotus- ja myrkytysjutut taitaa kuitenkin mennä jo vähän yli.
Mitä jos vanhemmat ostavat myös tarpeeksi kotiin. Ja sovitaan lähitalojen kanssa paikat joissa voi virpoa. Ja joku tarra oveen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihanaa kun eilen kävi ovella pieniä virpojia. Vitsojen koristelussa ja pukeutumisessa oli nähty vaivaa ja lapset käyttäytyivät mallikelpoisesti. "Saako virpoa?" kysyttiin ensimmäisenä, vaikka olin laittanut taloyhtiön faceen etukäteen, että meille todellakin saa tulla virpomaan. Tokmannilta olin hakenut ison läjän Kindereitä, olivat hyvässä tarjouksessa. Virpomislorut oli hyvin opeteltuna, pienimpiä jännitti aika lailla. Hyvä mieli jäi eilisestä.
Olen alun perin Itä-Suomesta kotoisin ja meillä virpominen kuului luonnollisesti pääsiäisen alle. Tosin nykyisestä poiketen virpomispalkat haettiin vasta pääsiäisenä, koska palmusunnuntaina on vielä paastonaika.
Nykyään riehutaan keskusteluissa siitä, miten suomalaisten pitää piilottaa traditioitaan, mutta maahanmuutajat saa ylläpitää omiaan. Tämäkin ketju on täynnä kommentteja, joissa ei arvosteta pätkääkään tätä meidän omaa, varsin harmitonta ja hyväntahtoista perinnettä.
Samat ihmiset sitten sormi persuksissa ihmettelee miksi meidänaan asiat on ihan viturallaan
Nykypäivän touhu ei ole perinnettä nähnytkään! Selitäppä nyt tämä perinne tähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette halua, että teille tullaan virpomaan, laittakaa ovikello pois päältä tai kieltolappu oveen. Simple as that? Turha täällä on raivota ja kertoa kostofantasioita 🤔
Yhtä lailla täällä saa kommentoida ne, jotka ovat kyllästyneet herkkukerjäläisiin, kuin kerjäläisten vanhemmat.
Kommentointi ei ole kiellettyä, mutta puukotus- ja myrkytysjutut taitaa kuitenkin mennä jo vähän yli.
Kuks täällä on ollut myrkyttämässä tai puukottamassa? Ärtyä saa ja aiheesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo väkivaltafantasiat ole jonkun 1-2 häiriintyneen kommentteja. Ei normaali ihminen kirjoita tuollaisia. Menee samaan sarjaan kuin ne, jotka puhuvat koirien myrkyttämisestä koirankakkakeskusteluissa.
Kyllä täällä on ihan tavallisia ihmisiäkin, jotka vaan eivät syystä tai toisesta halua, että ovelle tulee virpojia. Esim. mun luo saisi tulla asialliset lapset ennalta sovitusti virpomaan, mutta en avaa noille mustahupparisille pojannulikoille, jotka kulkevat rytkyissä muovikassin kanssa kerjuulla ja hakkaavat ovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten potkitaan ovea! Eikö olisi vaan helpompaa, että ei tulla soittamaan tuntemattomien ovikelloa?
Pitäisikö siihen kieltolappuun vielä perustells miksi ei kannata tulla?
Naapurin autistikakara potki omaa oveaan mustaksi. Hullu mikä hullu.
VIRAIDEN/TUNTEMATTOMIEN IHMISTEN OVIKELLOJA EI MENNÄ SOITTELEMAAN! MITEN TÄMÄ ON NIIN VAIKEA KÄSITTÄÄ ?
Itse kävin 1980 -luvulla virpomassa lähinnä vain sellaisten tuttujen ovella, jotka osasivat odottaa virpojia. Kavereiden vaatimuksesta käytiin joskus muutamien tuntemattomien ovilla ja se oli kamalan noloa, eikä saatu yhtään mitään.
Mielestäni kuuluu hyvään käytökseen että vanhemmat katsovat millä ovilla lapset käyvät ja ohjaavat nämä niiden tuttujen luokse, jotka osaavat odottaa virpojia ja antavat näille jotain. Vanhemmat voivat sopia keskenään virpomisesta etukäteen ja lapset käydä vain tuttavaperheiden tai muiden tuttujen ovilla. Muuten kyse on vain nolosta kerjäämisestä.
Meillä ei oo viimevuosina käynyt kuin ehkä 1 tai 2 lasta. Ja nekin iltapäivällä. Joten ei suurta haittaa pimputtelusta. Joinain vuosina ei käy kukaan. Joten ei tuo enää mikään joka muksun huvitus taida olla.
Omat kävi pari naapuria läpi, joista tiedettiin, ettei heitä haittaa. Ja sitten isovanhemmat. Aika riskitön retki mutta jännä.. :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei oo viimevuosina käynyt kuin ehkä 1 tai 2 lasta. Ja nekin iltapäivällä. Joten ei suurta haittaa pimputtelusta. Joinain vuosina ei käy kukaan. Joten ei tuo enää mikään joka muksun huvitus taida olla.
Omat kävi pari naapuria läpi, joista tiedettiin, ettei heitä haittaa. Ja sitten isovanhemmat. Aika riskitön retki mutta jännä.. :D
No kivat sulle. Täällä kävi 6 - 23 välillä kymmeniä lapsilaumoja, parhaimmillaan edelliset eivät ehtineet pihasta pois kun uusi lauma tuli kerjäämään. Asun monilapsisten perheiden alueella.