Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit karkit lyhyestä lorusta ja vähän koristellusta vitsasta. Ei innosta.
Aivan totta, kyllä "kalliin karkin" eteen pitäisi vähintään tehdä joku näyttävämpi performanssi tai vaikka puolen tunnin pihan haravointi.
Ai niin, unohdit sujuvasti myös sen, että lorun ja vitsan lisäksi myös puvustus on merkittävä osa kalliista karkista saatavaa vastinetta.
Totta, harmaat collegehousut ja musta toppatakki on kallis hankinta pelkkää virpomista varten... eikun...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina porkkanoita, omenoita ja lanttuja virpojille valmiina, mutta jostain syystä ei ole virpojia näkynyt.
Kananmunahan se ennenkin piti antaa virpojalle palkaksi. Ja toisekseen, ei heti mitään palkkaa, vaan sen sai tulla hakemaan sitten pääsiäisaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kylässä tädilläni, kun sinne tuli virpojia. Antoivat YHDEN oksan (heitä oli kolme), jossa oli YKSI liimattu höyhen. Ihanko oikeasti kehtaatte lähettää lapsianne tuollaisten oksien kanssa virpomaan? Todella noloa.
Me pistettiin paremmaksi.🤣 Lapset kävi virpomassa niillä jotka oltiin itse saatu.
Oi, miten fiksu äiti. Ostitko rahoilla itsellesi kaljaa?
Millä rahoilla?
Mene sitten myymään itseäsi, jos ei ole rahaa!
jonninjoutavaa tyhmää sanailua, kertoo niin rahvaudestanne
Onko se virpominen pakko tehdä yhdeksältä aamulla heti kellon siirtojen jälkeen, eli kahdeksalta vanhan unirytmin mukaista aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIRAIDEN/TUNTEMATTOMIEN IHMISTEN OVIKELLOJA EI MENNÄ SOITTELEMAAN! MITEN TÄMÄ ON NIIN VAIKEA KÄSITTÄÄ ?
Miksi sitten meidän nuoruudessa 30 vuotta sitten sai pimputella ja ihmiset antoivat sitten palkkaa: kolikoita, suklaamunia...?
Jaa, lucky you, kun sait kunnolla pääsiäismunaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit karkit lyhyestä lorusta ja vähän koristellusta vitsasta. Ei innosta.
Aivan totta, kyllä "kalliin karkin" eteen pitäisi vähintään tehdä joku näyttävämpi performanssi tai vaikka puolen tunnin pihan haravointi.
Ai niin, unohdit sujuvasti myös sen, että lorun ja vitsan lisäksi myös puvustus on merkittävä osa kalliista karkista saatavaa vastinetta.
Voi, voi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa ihmetellä täällä olevien aikuisten sielunmaisemaa joka on musta kuin pataässä, kielletään lapsilta ja nuorilta kaikki kiva, ollaan jatkuvasti naama norsunweellä, vihaisia, aggressiivisiä ja jotkut suorastaan väkivaltaan taipuvaisia!!?? Hankkikaa apua tai mitä jos vaikka laittaisitte lapun ovelle että ei kiitos virpojia?
On se kamalaa kun lapset innoissaan haluaa tuoda hyvää mieltä ja toivottaa tuoreeks terveeks tulevaks vuodeksi, hui kamalaa oikeita kriminaaleja😱😱😱
Hyvää mieltä soittamalla kelloja, kun ollaan nukkumassa jm?
Virpojat on kai vähän kuin jehovantodistajat ja pitää kirjaa talouksista mihin ei kannata enää toiste mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIRAIDEN/TUNTEMATTOMIEN IHMISTEN OVIKELLOJA EI MENNÄ SOITTELEMAAN! MITEN TÄMÄ ON NIIN VAIKEA KÄSITTÄÄ ?
Miksi sitten meidän nuoruudessa 30 vuotta sitten sai pimputella ja ihmiset antoivat sitten palkkaa: kolikoita, suklaamunia...?
Ehkäpä lapset oli paremmin kasvatettuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi supersuloisia virpojia, olin kyllä laittanutkin oveen "saa virpoa"-kyltin. Namia olin ostanut annettavaksi, ja sain tosi kauniisti koristeltuja oksia maljakkoon. Mukavaa, kun on joitain iloisiakin juhlapäiviä.
Eihån se täällö oleville käy että lapset ja nuoret innoissaan ja iloisia virpoo kauniilla vihtoilla, se on suurempi synti kuin itse p e d o f i l i a niiden mielestä tai m u r h a.
Onko pedofiilia hyvä asia?
Lievästi tympeää, kun virpojat ovat jotain 12v ja odottavat rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Virpojat on kai vähän kuin jehovantodistajat ja pitää kirjaa talouksista mihin ei kannata enää toiste mennä.
Pitää keksiä lapsille äppi puhelimeen, johon on merkitty pääkallolla lastenvihaajien osoitteet, että osaavat varoa. Lisäksi täytyy palkata tästä lähin pikkuvirpojille henkivartijatkin. Sen verran sairasta porukkaa näyttää olevan maassa.
Meillä ei käynyt tänä vuonna yhtään virpojaa. Naapurustossa ei ole perheitä, joissa olisi pieniä lapsia. Nuorimmat ovat jo teinejä eivätkä kulje virpomassa.
Saan syödä itse virpojille varaamani suklaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi supersuloisia virpojia, olin kyllä laittanutkin oveen "saa virpoa"-kyltin. Namia olin ostanut annettavaksi, ja sain tosi kauniisti koristeltuja oksia maljakkoon. Mukavaa, kun on joitain iloisiakin juhlapäiviä.
Eihån se täällö oleville käy että lapset ja nuoret innoissaan ja iloisia virpoo kauniilla vihtoilla, se on suurempi synti kuin itse p e d o f i l i a niiden mielestä tai m u r h a.
Näetkö pedofileja kaikkialla? Voi lapsiparkojasi. Millaisia heistä tulee, kun he kasvavat ympäristössä jossa jokainen aikuinen on potentiaalinen pedofili.
Kuinka sairaita ihmisiä täällä käy? Virpominen ei nähdä hauskana ja iloisena asiana, vaan pedofilian kannattamisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää keksiä lapsille äppi puhelimeen, johon on merkitty pääkallolla lastenvihaajien osoitteet, että osaavat varoa. Lisäksi täytyy palkata tästä lähin pikkuvirpojille henkivartijatkin. Sen verran sairasta porukkaa näyttää olevan maassa.
Teeppä se! Kuitenkin kaikkein mieluiten ette mene soittelemaan tuntemattomien ihmisten ovikelloja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö pedofileja kaikkialla? Voi lapsiparkojasi. Millaisia heistä tulee, kun he kasvavat ympäristössä jossa jokainen aikuinen on potentiaalinen pedofili.
En minä nää enkä pelkää mitään pedofiilijä ja mulle alkaa olla ihan sama, mitä siellä oven takana on, minne lapsesi lähetät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä virpomisperinne oikein sitten on ja on ollut? Ei meillä ollut sellaista 1950 tai 1960 luvulla. Asuimme Turun ulkopuolella ja lapsia oli isot joukot tuohon aikaan. Kukaan ei mitään virponut, ei koulussakaan puhuttu mitään virpomisesta. Mikä perinne ja mistä kotoisin tuommoinen on?
karjalaisperinne. oli tapana ani varhain mennä lähitaloihin virpoimaan siten, että isäntäväki herätettiin virvonnalla.
vain tuttuihin paikkoihin. oksat kauniita-panostettu ja lorut pitkiä- ei oikotietä onneen palkkakin oli mitä oli. köyhässä karjalassa ollut erikoisempia suklaita.
Oulun seudulla on trulliperinne. Trullikilpailujakin järjestetään, ja hienoimmat asut palkitaan.
Yleensä virpojat kulkevat iltapäivällä.
Meille opetettiin koulussa virpomisloruja ja koristeltiin oksia. Toki oksia koristeltiin myös kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä nää enkä pelkää mitään pedofiilijä ja mulle alkaa olla ihan sama, mitä siellä oven takana on, minne lapsesi lähetät!
Et näe etkä pelkää, mutta silti jankkaat niistä jatkuvasti. Mikä on siis ongel masi nimi?