Anoppi osoitti mieltään
Anoppi kutsui meidät ja mieheni sisaren perheineen tupaantuliaslounaalle uuteen kotiinsa. Lastenlapsille oli katettu keittiöön oma pöytä, olohuoneeseen aikuisille.
- Käykää pöytään, olkaa hyvä! kuului kutsu ja samassa minulle "Et viitsisi hakea takakuistilta vichyä?" Kun palasin pullojen kanssa olohuoneeseen, kaikki istuvat paikoillaan ja yhtään tyhjää tuolia ei ollut pöydän ääressä, kattauksesta puhumattakaan. Siinä mieheni lähisuku ojenteli vateja toisilleen ja nautti perhepäivällistä hilpeästi keskustellen.
Seisoin vähän aikaa hämilläni, kukaan ei huomannutkaan, että yksi puuttui. Hipsin vähin äänin keittiöön, jossa lapset vetelivät nakkeja, lihapullia ja ranskalaisia. Niitä näytti olevan yllin kyllin, joten otin lautasen kaapista ja istahdin keittiöjakkaralle aterioimaan ja oli ihan rattoisaa kuunnella lasten juttuja. Syötyäni tilasin vai vihkaa uberin ja lähdin sanomatta sanaakaan kenellekään.
Mies nosti metakan kun palasi lasten kanssa kotiin, että olipa epäkohteliasta häipyä noin vaan. Hän ei nähnyt mitään kummallista siinä, että pöydästä puuttui yksi paikka, kun eihän siihen enempää mahdu. Olisin ihan hyvin voinut hakea ruokaa olohuoneesta ja syödä keittiössä.
No niin arvon palstalaiset: minäkö se olin pahis tällä lounaalla vai anoppi epäkohtelias kun ei järjestänyt lisätilaa pöytään?
Kommentit (66)
Anoppi ja miehen perhe tiesivät, että ap ei osaa olla muiden ihmisten kanssa, joten tuo oli ainoa tapa saada aikaan kivat tuparit ja kiva ateria. Ap samassa pöydässä olisi ollut katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa "vai vihkaa", niin kuuluu keittiöön. Uberin tilaaminen taas kertoo siitä, että et kykene selvittämään asioita asiallisesti, vaan haluat elämääsi draamaa. Siksi ymmärrän hyvin, että tässä keksityssä tarinassa sinua ei haluttu samaan pöytään muiden aikuisten kanssa, koska olisit pilannut kaikkien ateriahetken.
He olivat onnellisia ja iloisia ilman sinua, lapsetkaan eivät puhuneet sinulle vaan keskenään (kirjoitit "oli ihan rattoisaa kuunnella lasten juttuja."), joten huomaatko olevasi ylimääräinen ja tarpeeton tai jopa riesa?
Ajatella että on olemassa tällaisia sisäsiittoisia ihmisiä, joille kaikki lapsuudenperheeseen kuulumattomat ovat vain ylimääräisiä ja riesoja. Ja sitten ihmetellään kun miniä on "vaikea".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa "vai vihkaa", niin kuuluu keittiöön. Uberin tilaaminen taas kertoo siitä, että et kykene selvittämään asioita asiallisesti, vaan haluat elämääsi draamaa. Siksi ymmärrän hyvin, että tässä keksityssä tarinassa sinua ei haluttu samaan pöytään muiden aikuisten kanssa, koska olisit pilannut kaikkien ateriahetken.
He olivat onnellisia ja iloisia ilman sinua, lapsetkaan eivät puhuneet sinulle vaan keskenään (kirjoitit "oli ihan rattoisaa kuunnella lasten juttuja."), joten huomaatko olevasi ylimääräinen ja tarpeeton tai jopa riesa?
Ajatella että on olemassa tällaisia sisäsiittoisia ihmisiä, joille kaikki lapsuudenperheeseen kuulumattomat ovat vain ylimääräisiä ja riesoja. Ja sitten ihmetellään kun miniä on "vaikea".
Ap nimenomaan kirjoitti, että hänhän on vieraana anopilla, ei hän asemoi itseään tuohon perheeseen kuuluvaksi!
Mitä itse miettisit, jos kutsut kavereita kylään ja yksi lähtee yllättäen selittelemättä pois? Ajatteletko, että juuri noin parhaiden ystävien kanssa toimitaan, tullaan ja mennään selkittelemättä?
Jos ap olisi aikuinen eikä trolli, hän olisi juomat haettuaan todennut, että hei, missä se minun tuolini on, hetki vain, haen keittiöstä - ja istunut sen jälkeen muiden kanssa samaan pöytään. Nyt hän todella osoitti olevansa ylimääräinen ja ulkopuolinen, koska ei edes kykene puhumaan miehelleen, anopilleen ja tämän perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap nimenomaan kirjoitti, että hänhän on vieraana anopilla, ei hän asemoi itseään tuohon perheeseen kuuluvaksi!
Mitä itse miettisit, jos kutsut kavereita kylään ja yksi lähtee yllättäen selittelemättä pois? Ajatteletko, että juuri noin parhaiden ystävien kanssa toimitaan, tullaan ja mennään selkittelemättä?
Jos ap olisi aikuinen eikä trolli, hän olisi juomat haettuaan todennut, että hei, missä se minun tuolini on, hetki vain, haen keittiöstä - ja istunut sen jälkeen muiden kanssa samaan pöytään. Nyt hän todella osoitti olevansa ylimääräinen ja ulkopuolinen, koska ei edes kykene puhumaan miehelleen, anopilleen ja tämän perheelle.
Terveessä ilmapiirissä näin varmasti pystyykin toimia. Mutta jos on alusta asti ollut jatkuvaa lyttäämistä ja rivien välistä annettu ymmärtää että on ulkopuolinen, niin jossain kohtaa raja saattaa tulla vastaan. Niinhän kiusaajat toimii, eli saa uhrin lopulta näyttämään hullulta.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja miehen perhe tiesivät, että ap ei osaa olla muiden ihmisten kanssa, joten tuo oli ainoa tapa saada aikaan kivat tuparit ja kiva ateria. Ap samassa pöydässä olisi ollut katastrofi.
Noinko teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi anoppi ei ollut laittanut kaikille tuoleja?
Mun mies olis äidilleen sanonut että yksi paikka puuttuu jos en ois itse kehdannu.
No kyllä minä ainakin olin anoppilassa vieras koska eihän se anopin koti minun kotini ole. En mitään erikoiskohtelua tarvitse mutta toki paikka ruokapöydässä on itsestäänselvyys jos syömään kutsutaan. Tosin osaa puhua ja kysyä jos tarve olisi.
Mitä se pelkkä tuolin itse hakeminen auttaa jos ei ole edes lautasta katettu? No ainahan sitä voisi istua tontun ukkonsa viereen ja tuumata että mehän kai sitten syödään samalta lautaselta niin anna sitä haarukkaa mulle. Ehkä edes mies heräisi tajuamaan tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se pelkkä tuolin itse hakeminen auttaa jos ei ole edes lautasta katettu? No ainahan sitä voisi istua tontun ukkonsa viereen ja tuumata että mehän kai sitten syödään samalta lautaselta niin anna sitä haarukkaa mulle. Ehkä edes mies heräisi tajuamaan tilanteen.
Jospa sille miehelle oli yksi lysti vaikka ap söisi vaikka puuliiterissä. Mieshän tuossa nöyryyttää puolisoaan ja antaa esimerkillään muillekin luvan huonoon kohteluun.
Tässä tarinassa miniän kuuluu paimentaa lapsia. Miniä ei kuulu perheeseen muussa mielessä kuin lastenhoitajana.
Mut onhan näitä tosielämässä. Meitä on moneen junaan.
En ymmärrä
Poikani kyllä huomaisi heti, jos hänen avovaimolleen ei olisi paikkaa ruokapöydässä. Sitten joutuisin noloon tilanteeseen, oho anteeks, järkätään paikka.
Anoppi
Mulle kun kävi noin kävin vessasta hakemassa paskaa (jota anoåpilqssa on kun eivät pihiyttään vedä vessaa) ja laitoin paskanojareen anopin lautaselle. Kyllä kirkui anoppi mutta oppi kerrasta. Ei kannata olla vätys.
M28
Tämä tarinahan on näitä facen käännösjuttuja joissa anoppi on ilkeä ja miniä kostaa. Joskus päinvastoin, lapsen perhe on isoäidille ilkeä ja isoäiti "näyttää."
Tekoälyllä tehtyjä, tarinat käännöksiä vaikka ne muka on sijoitettu Suomeen mutta esim dollari ei välttämättä käännetty tai asioita jotka Suomessa on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa näytetään paikka perheeseen kuulumattomalle.
Niin tehdään myös Jyväskylässä.
Valitettavasti on kokemusta. Onneksi appivanhemmat ovat jo kuolleet, eivätkä enää ole näyttämässä miniälle miniän paikkaa.
Minusta AP toimi oikein. Anoppi oli suurin kusipää, mutta hänen miehensä pääsi lähes samalle tasolle. On sellkäesti äitinsä tossun alla. Jos minä olisin ollut tuo mies, olisin itse noussut pöydästä ja ilmoittanut samalla "Koska ilmeisesti puolisoani ei arvosteta sen vertaa, että hänelle ei ole paikkaa, lähdemme kaikki. Tuo pyyntö hakea Viccyä viittaa nimittäin siihen, että teko oli tahallinen. Jos haluat, että tulemme vielä joskus käymään, saat toimittaa meille kirjallisesti selvityksen siitä, miksi näin kävi ja miten prosessia muutetaan, jotta tulevaisuudessa näin ei käy". Sen jälkeen koko porukalle takit päälle ja kaupungille tekemään omaa kivaa perheen kesken.
Minä lähettäisin seuraavalla kerralla ääliömiehen ja lapset keskenään anopin luo ja jäisin itse kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarinahan on näitä facen käännösjuttuja joissa anoppi on ilkeä ja miniä kostaa. Joskus päinvastoin, lapsen perhe on isoäidille ilkeä ja isoäiti "näyttää."
Tekoälyllä tehtyjä, tarinat käännöksiä vaikka ne muka on sijoitettu Suomeen mutta esim dollari ei välttämättä käännetty tai asioita jotka Suomessa on toisin.
Tuo tilasin uberin viittaa myös näistä käännöstarinoista kopsattuun. Kyll kai useampi sanoo tilasin taksin. Jutusta puuttuu vain loppuhuipennus jossa selviäisi miniän olevan ainoa varakas koko porukasta ja sitä kautta kostaa anopille
Voi olla provo mutta kyllä tuollaisia anoppeja löytyy.