Mitä jos Suomeen tulisi sota ja esim. sairaanhoitaja lähtisi vapaaehtoisena kenttäsairaalaan tms. niin saako mitää rahallista korvausta?
Ei armeijataustaa.
Kun kuitenkin pankkiin pitäisi silti maksaa talon lainanlyhennystä ja korkoja ja muut kulut juoksee. Jos ei olisi normaalissa työssään vaan lähtisi vapaaehtoisena kenttäsairaalaan tms. niin saako mistään mitään rahaa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ennen Nato-jäsenyyttä ei tarvinnut pelätä sotaa.
Ai ei vai?
Siitä piti huolen ystävällismielinen yya naapurimme, että pelättiin paljon enemmän kuin nykyään. Ja jottei oltaisi muuta kuviteltu, lähetti meillekin muistutuksena panssareita muiden ystävämaidensa kaduille. Hyvin samaan tapaan kuin piti ukrainalaiset vapauttaa.
Oletko koskaan kuulut Unkarin kansannoususta tai Prahan keväästä?
Tai ydinaseilla uhkailusta?
Meillä oli kaukut pakattuna Ruotsiin pakenemista varten.
t. 60- ja 70-luvuilla elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei tänne venäläisiä hoitajia huolita joten ihan rauhassa vain
Juuri näin. Ei anneta naapurin hybtidivaikuttamiselle ja tiedon tonkimiselle jalansijaa.
Älä ruoki trollia!
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla nuori tai kommari.
Itänaapurin hyökkäystä pelättiin 80-luvun loppuun saakka. Kaikista juhlapuheiden ystävyyden vakuutteluista huolimatta. Neukkulan romahdettua oli parin kymmenen vuoden jakso, että ei juuri pelätty, kunnes uusi rosvotsaari alkoi paljastamaan todellista karvaansa ja palautti meidät normaalin olotilaamme, pelkoon. Natoon liittymisestä ei ennen 90-lukua voinut edes unelmoida, kun tiedettiin mitä moisesta ajatuksesta seuraa, varsinkin jos toiveen ääneen sanoo.
Tiedettiin kyllä mikä oli ystävyyden todellinen laatu. Prahan kevät ja muut. Nähtiin kuinka rautaisen ikeen alla kaikki itäblokin maat elivät. Ja ydinsotaa sitä vasta pelättiinkin (Kuuban kriisi).
Paitsi tiukan linjan vasemmistolaiset, hehän suorastaan odottivat, että meidät tullaan vapautetaan kapitalismin ikeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pankkilaina katoa. Jos sulla on 200 000 euron velka ja kämppä tuhoutuu, niin velka jää. Tietenkin.
Niin? Opettele lukemaan mitä mä kysyin.
Ap
No ehkä se vastasi jollekin joka ihmetteli pankin lainoja. Opettele itse katsomaan omaa napaasi pidemmälle.
Ehkä kannattaa opetella keskustelupalstan toimintoja ja osoittaa viestinsä sille jolle vastaa ja lainaa sen toisen viestiä eikä heitä omaa kommenttiaan täysin randomisti sekaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pankkilaina katoa. Jos sulla on 200 000 euron velka ja kämppä tuhoutuu, niin velka jää. Tietenkin.
Ap
No ehkä se vastasi jollekin joka ihmetteli pankin lainoja. Opettele itse katsomaan omaa napaasi pidemmälle.
Ehkä kannattaa opetella keskustelupalstan toimintoja ja osoittaa viestinsä sille jolle vastaa ja lainaa sen toisen viestiä eikä heitä omaa kommenttiaan täysin randomisti sekaan.
Ap
Ehkä sinun ei kannata haaveilla vapaaehtoiseksi ryhtymisestä. Ei siellä sovi olla kovin herkkänahkainen. Käy liian raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä sekoilet? Ihan suomalainen nainen ja sairaanhoitaja olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisit samat päivärahat kuin sotilaatkin.
Jos asuntoosi ei olisi osunut pommi, sinne sijoitettaisi pakolaisia evakuoiduilta alueilta.
Millähän oikeudella talooni perheenjäsenteni siellä asuessa saisi sijoittaa joitakin tuntemattomia?
Ihan valmiuslain oikeudelle. Jokaista huonetta kohti yksi asukas.
Eli kun mun talo jäisi tyhjilleen niin sinne voitaisiin viedä täysin tuntematonta porukkaa joka voisi tyhjätä talosta mun tavarat? Ei kiitos.
Ap
Tottakai sinulla on oikeus asua yksin 400m2 asunnossasi vaikka samaan aikaan naapurin perhe on pakkasessa pihalla oman talon raunioita katselemassa.
Mikä 400 neliön asunto mulla muka on? Mikä helvetti teitä joitakin vaivaa? Mulle tutut naapurit on täysin eri asia kuin täysin tuntemattomat ihmiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei anneta naapurin hybtidivaikuttamiselle ja tiedon tonkimiselle jalansijaa.
Älä ruoki trollia!
Haista kuule pee.
Mä en ole mikään helvetin trolli vaan ihan tosissani mietin tätä asiaa! Siis jumalauta kun täällä ei nykyään enää mitään kirjoittaa ilman, että paskiaiset huutaa trollia. Ihan olen suomalainen nainen! Painukaa helvettiin mun ketjusta stnan ääliöt! Suorastaan kuvottavaa, että mua suomalaista haukutaan venäläiseksi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ehkä sinun ei kannata haaveilla vapaaehtoiseksi ryhtymisestä. Ei siellä sovi olla kovin herkkänahkainen. Käy liian raskaaksi.
Vedä sä vit tu päähäsi ääliö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja jos pankki menee konkurssiin ja sinulla on siellä talletuksia vaikka 3000e ja velkaa 30000e niin
olet konkurssi pesälle velkaa edelleen 30000e mutta talletuksesi eivät enää ole käytettävissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja jos pankki menee konkurssiin ja sinulla on siellä talletuksia vaikka 3000e ja velkaa 30000e niin
olet konkurssi pesälle velkaa edelleen 30000e mutta talletuksesi eivät enää ole käytettävissäsi.
Olen kyllä kuvitellut että jos pankki menee konkurssiin ja sinulla on siellä talletuksia määrä A,
ja velkoja määrä B, niin lopputuloksena sinulla on velkoja B-A ja talletuksia 0. Oletuksena B>A.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuntoosi ei olisi osunut pommi, sinne sijoitettaisi pakolaisia evakuoiduilta alueilta.
Millähän oikeudella talooni perheenjäsenteni siellä asuessa saisi sijoittaa joitakin tuntemattomia?
Ja v i t u t...kämppääni en ole maksanut siksi, että sinne sijoitettaisiin joitain rättipäitä tai vastaavia. Ennen lähtöäni vaikka poltan kämppäni ennenkuin suostun moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun mun talo jäisi tyhjilleen niin sinne voitaisiin viedä täysin tuntematonta porukkaa joka voisi tyhjätä talosta mun tavarat? Ei kiitos.
Ap
Tottakai sinulla on oikeus asua yksin 400m2 asunnossasi vaikka samaan aikaan naapurin perhe on pakkasessa pihalla oman talon raunioita katselemassa.
Mikä 400 neliön asunto mulla muka on? Mikä helvetti teitä joitakin vaivaa? Mulle tutut naapurit on täysin eri asia kuin täysin tuntemattomat ihmiset.
Ap
Mikä saatana sinua ap. vaivaa .. oot ihan vauhkona eto asiasta. Jos sie niin sitä sotaa ootat ja hinkuat sinne niin mee Ukrainaan jo valmiiksi harjoittelee me ilmoitetaan sinulle että tuu nyt, sua tarvitaan täällä. Niin jos satut olee vielä hengissä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Vedä sä vit tu päähäsi ääliö.
Ap
Onpas räväkkä sisar. Hakeudu mieluummin Elossa 24/7 -sarjaan, niin saadaan sitä hoitotyön realityä sellaisena kuin se todellisuudessa on. Kiroilet kameralle niin nättinä siinä. Varmaan voi osallistua vapaaehtoisena tai kampaviineripalkalla. Neuvottele diplomaattisena tyttönä joku kiva soppari, tai kokeile meneekö oma tahto läpi raivoamalla. Onnea ja menestystä.
Järkyttävä asenne ap:lla. Miten voi olla noin itsekästä ihmistä edes olemassa? Minä ja minun rahat ja minun koti ja minun lyhennykseni - ja sodasta kysyy! Kyllä näkee, että sukupolvi X:n jälkeen syntyneet sukupolvet ovat vieraantuneet täysin todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotaoikeudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin niitä sijoitettiin edellisenkin sodan aikana ja ihan laillisesti.
Ajattele niin päin, että jos sinun kotisi pommitettaisiin maan tasalle niin sinullekin järjestettäisi katto pääsi päälle.
Mä omistan 6 asuntoa Suomessa ja yhden ulkomailla, että eiköhän noista johonkin mahdu.