Voisitko olla parisuhteessa tällaisen ihmisen kanssa?
Hän on liberaali, hyväksyy ja voisi itsekin kokeilla avointa suhdetta, parinvaihtoa jne. Mutta hän ei niin tee eikä sinulle ehdota koska tietää että et hyväksy, ja hän on sinulle uskollinen suhteessanne.
Minä en voisi. Arvomaailmojen on kohdattava ainakin noissa asioissa mitkä liittyvät parisuhteeseen. Esimerkiksi jollain poliittisella näkemyksellä ei ole niin suurta merkitystä, että ainakaan suhde siihen kaatuisi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Ap:n puolison pitää ajatella ja kokea ihmissuhteet täsmälleen samalla tavalla kuin Ap. Uskollisuus ei riitä ajatuspoliisille.
Mutta politiikalla ei väliä. Että saa olla fasisti tai kommunisti mitä sen väliä. Ap itse tuskin edes äänestää "kun ei se kumminkaan vaikuta mihinkään". Paitsi se vaikuttaa ihan tasan kaikkeen ja sen huomaa jos toimii aivot.
Itse en ainakaan haluaisi edes ystäväksi Ap:n ajatus maailmalla varustettua ihmistä. Aivan järkyttävä tyyppi
Kyllä mä yleensä äänestän. Sanoin vain että esim. politiikka ei ole yhtä merkittävä seikka, sanoin sen esimerkkinä. Kuka hullu nyt toisaalta kokoomusta kannattaisi? Tai persuja purran jälkeen eli viedään köyhiltä. Pitäisi sellaista miestä idioottina, mutta ei se niin paha asia suhteessa ole kuin taipumis/kiinnostus avoimeen suhteeseen tms. En ikinä voisi olla sellaisen miehen kanssa. Miehen pitää haluta vain yksiavioisuutta, arvostaa uskollisuutta, olla uskollinen ja vaatia sitä myös toiselta tietenkin. Ja halveksua pettämistä. Tai sitä että toinen voisi edes kuvitella koskevansa johonkuhun muuhun kuin häneen suhteen aikana.
Ap
Sä siis haluat ihmisen joka ajattelee kuten sä. Mulle itselle riittää että sovitaan yhteiset pelisäännöt. En haaveile tapaavani jonkun joka ajattelee täsmälleen samoin kuin minä. Yhteiset pelisäännöt riittää. En halua mitään mies versiota itsestäni vaan oikean ihmisen jolla on omat ajatukset.
Mutta jos on persu tai kokkari ja kovasti mölisee asiasta niin en jaksa. Moni äänestää kokoomusta kun ei jaksa seurata politiikkaa ja äänestää niitä ketä mainostetaan. Mut en kuuntele mitään ylimielistä heikkojen vihaamista. En voisi luottaa ihmiseen jolla ei ole empatia kykyä. Tuskin se voisi minustakaan aidosti välittää. Hakee vain hyötyä. Niille vaahtosuukokkareille ihmiset on vaan esineitä jotka ovat joko hyödyllisiä tai hyödyttömiä. Ja se persujen mamumamumamu ja feminismistä mölinä. Sen nyt arvaa miten sellainen naista kohtelee.
En voisi olla ihmisen kanssa joka sanoo, että pettämisen voisi antaa anteeksi, vaikka hän ei ikinä pettäisikään. Hänen pitää ajatella, että pettämistä hän ei anna anteeksi.