Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälääkäri maksaa melkein 200 euroa

Vierailija
29.03.2026 |

Kallista tämä monisairaana eläminen.

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön yh ja silmälääkärissä pitäs käydä vuoden välein. Nyt - 11 molemmissa silmissä ja yhä huononee näkö myös hajataittoa paljon ja lasiaiset irronneet. En pääse julkisen kautta Helsingissä. Enpä tiedä koska pääsen seuraavaksi ja minne. 

Google AI: Lasiaisen irtauma on yleinen, ikääntymiseen liittyvä vaaraton muutos, jossa silmän sisäinen geelimäinen lasiainen irtoaa verkkokalvosta. Tyypillisiä oireita ovat yllättävät roskat, harsonomaiset samentumat ja välähdykset näkökentässä. Oireet helpottavat yleensä itsestään, mutta äkillinen salamointi tai varjo näkökentässä vaatii heti lääkäriin hakeutumista. 

Kyllä,,tiedän. Harsot molemmissa silmissä olleet koko ajan edessä monta vuotta jo. Siksi lääkäri sanoi että pitää tarkistaa vuoden välein kun silmien kunto on 20 v vanhempi kuin normaalisti ikäisilläni. Ja huomaan että näkö on taas huonontunut..

Vierailija
122/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli sulle sitä laihduttamistakin, että voisit paremmin edes joltain osin. Mutta ei, ei käy sulle koska ei vaan "huvita". Silti kaipaat muutoksia elämääsi, tosin niin ettei itse tartte tehdä mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri suositteli sulle sitä laihduttamistakin, että voisit paremmin edes joltain osin. Mutta ei, ei käy sulle koska ei vaan "huvita". Silti kaipaat muutoksia elämääsi, tosin niin ettei itse tartte tehdä mitään...

Suositeltiin mulle hampaiden poistoakin. Kuulemma kunto ja terveys paranee. No poistatin hampaat ja huonompaan suuntaan on vaan terveys ja elämä mennyt.

Vierailija
124/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis tätä suomalaista ilmaista terveydenhuoltoa (nauruemoiji)? meillä saksassa ei maksaisi mitään.

Silmälääkäri ei maksa Saksassa mitään? Ilmaista lääkäriä ei ole, joku sen aina maksaa.

Vierailija
125/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työnantaja kustantaa tuollaiset käynnit. Uudet lasit saa kyllä hommata vain joka toinen vuosi. Ei voi muotisankoja vaihdella vuodenaikojen mukaan.

Vierailija
126/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laihduttaminenkin olisi turhaa, koska lääkäri suositteli...Onkohan se nyt kuitenkaan noin, että kaikki lääkärin neuvot vaan pahentaa vointia?

Vierailija
127/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin suolainen hinta, että mäkään en raaski mennä vaikka optikot suosittelevat. Niin kauan kun ei ole mitään syytä, en mene. En luonnollisestikaan käy muillakaan erikoislääkäreillä. 

Mutta kun ammattikoulun käynyt kampaaja ottaa värjäyksestä 300,- , sen ap maksaa kyselemättä tai saman itseoppineen tatuointitaiteilijan töherryksestä.

Vierailija
128/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli laihduttaminenkin olisi turhaa, koska lääkäri suositteli...Onkohan se nyt kuitenkaan noin, että kaikki lääkärin neuvot vaan pahentaa vointia?

Ei se varmaan vointia pahentaisi. Ehkä jopa jotain auttaisi, mutta tuskin kovasti muuttaisi elämääni. Olenhan minä aikoinaan ollut normaalipainoinen.

Vierailija
129/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempi ruokavalio kyllä parantaisi sitä oloa. Ei vie sairauksia pois, mutta auttaa voimaan paremmin ja parantaa kestävyyttä. 

Vierailija
130/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin suolainen hinta, että mäkään en raaski mennä vaikka optikot suosittelevat. Niin kauan kun ei ole mitään syytä, en mene. En luonnollisestikaan käy muillakaan erikoislääkäreillä. 

Mutta kun ammattikoulun käynyt kampaaja ottaa värjäyksestä 300,- , sen ap maksaa kyselemättä tai saman itseoppineen tatuointitaiteilijan töherryksestä.

Mulla ei ole yhtään tatuointia eikä tule. Ja kampaajan värjäys plus leikkaus maksoi 80 euroa.

Vierailija
131/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla gyne 15 min käynti 170 e

Tuo hinta on gynekäynniksi aika edullinen. Ilmeisesti ei tehty ultrausta, jne...?

Vierailija
132/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ensin kokeneella optikolla (0-29€). Mitataan näkö, paineet ja kuva silmänpohjista. Jos tulee esille poikkeavaa, mene tulosten kanssa TK:hon (omalla paikkakunnallani maksuton). Sitten tarvittaessa lähetteellä erikoislääkärille (pkl-maksu). Näin on ainakin omilla vanhemmilla leikattu kaihit ja hoidettu silmänpaineet.

Hki ei pääse näinkään silmäpolille. Yksityinen on ainoa vaihtoehto täällä.

Helsingissä annetaan palveluseteli yksityiselle, jos on oikeasti tarpeen.

Ei kyllä anneta silmälääkäriin eikä esim gynekologiin mitään palveluseteleitä Helsingissä!  

Hammaslääkäriin voi saada jos terv kesk hammashoitola ei pysty tarjoamaan aikaa tietyn ajan sisällä.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
133/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja sitten; Eikö pienituloinen saa "koskaan" hemmotella itseään? No saa, mutta sitten ei valiteta jos rahat ei riitä tärkeämpään.

Vierailija
134/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään tatuointia eikä tule. Ja kampaajan värjäys plus leikkaus maksoi 80 euroa.

Hiusten värjäys ei ole yhtään mikään pakollinen meno! Ja sitten vielä vingut, kun lääkäri on kallis. Kumpi näistä on tärkeämpi/ välttämätyömänpi; Värjäys vai lääkäri?

Vierailija
135/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis välttämättömämpi.

134

Vierailija
136/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten värjäys ei ole yhtään mikään pakollinen meno! Ja sitten vielä vingut, kun lääkäri on kallis. Kumpi näistä on tärkeämpi/ välttämätyömänpi; Värjäys vai lääkäri?

En värjää enää. Nykyään ne on harmaat. 

Vierailija
137/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin Espanjassa asuva suomalainen ystävä sanoi että minun täytyy mennä kardiologille. Kun kerroin että ei rahat riitä niin huudahti kauhistuneena että maksaako se!

Vierailija
138/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku ongelma, ettet voi värjätä hiuksia itse? Tai miksi pitää ylipäänsä värjätä?

Vierailija
139/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyteen panostaminen kannattaa, vaikka on kallista. Jos siis on varaa. Se on elämänlaatuun panostamista. Tulee vielä kalliimmaksi ja vaikeammaksi hoitaa, jos ei hoida vaikka olisi varaa. Eri juttu tottakai, jos ei oikeasti ole varaa.

Vierailija
140/181 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku ongelma, ettet voi värjätä hiuksia itse? Tai miksi pitää ylipäänsä värjätä?

Mulla on päänahassa psoriasis. Ja niitä saisi alituiseen värjätä. Sama se vaikka olen kokonaan harmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi