Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälääkäri maksaa melkein 200 euroa

Vierailija
29.03.2026 |

Kallista tämä monisairaana eläminen.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ei ole ongelma, mutta  monitehot ja lukulasit maksoivat yhteensä 600e. Joten kokonaiskustannus oli 800e. Specsaversiltä. Muualla on vielä kalliinpaa.

Vierailija
22/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla olis varaa, jos et tuhlaisi vähiä rahojasi herkkuihin sun muihin. Väität vielä osaavasi budjetointia ja hyvin...

Alapeukuttajat ei tunne tätä ap:n pösilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskussairaalan silmäpolille ollut jonossa jo kaksi kk. Samat  lääkärit ottavat vastaan myös Silmä asemalla ja sinne pääsisi heti. Jos siis olisi varaa ja myös silmä leikkaus pitäisi sitten yksityisesti. 

Julkisella puolella hoidetaan myös silmäsairauksia ja hoitotakuu on käsittääkseni 6 kuukautta kiireettömissä tapauksissa. Hoito maksaa sitten paljon vähemmän eli jos ei ole kiire niin kannattaa jonottaa. 

Vierailija
24/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksuton optikon tarkastus jossain, kertoo kyllä jos on näkyisi vakavampaa. Lensway.fi halvimmat yksiteholasit. 

Mulla on näköhäiriöitä ja sjögrenin syndrooma eli silmissä ei ole lainkaan kyynelnestettä.

Eipä se silmälääkäri pysty parantamaan Sjögreniä ja lisäämään kyynelnesteen eritystä mitenkään eli aivan turha käynti.

Näköhäiriöt mua huolestuttaa

Vierailija
25/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista kosteuttavia silmätippoja ne maksaa kyllä. Auttaisko tk yleislääkäri? Jos on näköhäiriöitä ne voi olla jotain muutakin. Ehkä saat lähetteen johonkin ja silmätipoille reseptin tulee halvemmaksi 

Vierailija
26/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kannalta halvin potilas on jonossa tai haudassa. Silmälääkäri käynti maksaa varmaan muutama sata euroa joten jonot ovat valtavat kun kaikki potilaat haluavat hoidot lähes ilmaiseksi. Pelkästään kaihia leikataan vuodessa yli 50 000 eli ei ihme jonoja riittää.

Vierailija
27/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kaikenmaailman karaokelaitteet, paljut sun muut. Sitten vingut, kun ei ole varaa tärkeämpään. Ja mainostat, kuinka "hyvin" olet osannut hoitaa raha- asioita. Huomaatko, missä kohtaa on "jotain" pielessä?

Ne on miehen hommaamia. Hän on ne halunnut. Olisiko pitänyt häntä kieltää?

Sä väitit aiemmin, kuinka erinomaisesti olet hoitanut raha- asioita. Olisit siis voinut neuvoa sitä ukkoasi, jos se kerran typeryyksissään ostelee turhuuksia. Tosin teidän suhde lienee sellainen, että ette puhu edes rahasta. 

Vierailija
28/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pääsi julkiselle lääkärille. 

Vanhaan aikaan kunnanlääkäri hoiti kaikki potilaat ja kukaan ei valittanut mistään.

Vierailija
29/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on kaikenmaailman karaokelaitteet, paljut sun muut. Sitten vingut, kun ei ole varaa tärkeämpään. Ja mainostat, kuinka "hyvin" olet osannut hoitaa raha- asioita. Huomaatko, missä kohtaa on "jotain" pielessä?

Ne on miehen hommaamia. Hän on ne halunnut. Olisiko pitänyt häntä kieltää?

Sä väitit aiemmin, kuinka erinomaisesti olet hoitanut raha- asioita. Olisit siis voinut neuvoa sitä ukkoasi, jos se kerran typeryyksissään ostelee turhuuksia. Tosin teidän suhde lienee sellainen, että ette puhu edes rahasta. 

Hän tekee kuten haluaa. 

Vierailija
30/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne sun väittämäsi rahat, joita olet säästänyt "pahan päivän" varalle? Mitä niille tapahtui?

Vierailija
31/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ne sun väittämäsi rahat, joita olet säästänyt "pahan päivän" varalle? Mitä niille tapahtui?

No mä maksan myös elämisen kuluja.

Vierailija
32/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, perjantaibileiden upea tunnelma on haihtunut ja arki on koittanut. 

Vierailija
33/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla gyne 15 min käynti 170 e

Mulla gyne eilen, 20 min käynti 324e.

Vierailija
34/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ne rahathan oli varattu eutanasiaan. Sinne meni sitten sekin haave😔

Vierailija
35/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ne rahathan oli varattu eutanasiaan. Sinne meni sitten sekin haave😔

Joo. Sinne meni 

Vierailija
36/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintoihin tuli 30 euron korotus kun kelakorvaus nousi 30 euroon. Kun kelakorvauksen korotus poistettiin, ei hinta kuitenkaan enää laskenut.

Maksoin helmikuussa silmälääkärikäynnistä 225e. 25e oli toimistokuluja. Kela-korvaus 8e.

Viimeisestä käynnistä silmälääkärissä on useampi vuosi. Syynä on kallis hinta ja se, että silmälasiresepti on voimassa vain lyhyen ajan. Se on paha epäkohta.Periaatteessa pitäisi käydä ainakin joka toinen vuosi. En voi saada laseja optikolta. 

Vierailija
37/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla gyne 15 min käynti 170 e

Naisena syntyminen tuo mukanaan tällaisia haittoja. Onko olemassa tutkimus siitä,  kuinka moni nainen Suomessa ei koskaan käy gynekologilla?

Vierailija
38/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäänpä, että palju veisi puolet olohuoneesta, joka on kotini  ainoa huone.

Vierailija
39/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla olis varaa, jos et tuhlaisi vähiä rahojasi herkkuihin sun muihin. Väität vielä osaavasi budjetointia ja hyvin...

Alapeukuttajat ei tunne tätä ap:n pösilöä.

Vai olen mä pösilö?

Vierailija
40/137 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa että julkisella puolella hoidetaan elintasosairauksia, näköön kun ei juuri voi vaikuttaa niin se onkin sitten pääosin hoidettava yksityisellä puolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi