Keikkojen hinnat. Esim. Haloo Helsingin keikka meidän kaupungissa 69,90€/lippu
Kenellä enää on tuollaisiin varaa? Ei mulla ainakaan. Parista tunnista maksaa noin paljoa. Huh, ei kiitos!
Kommentit (68)
Kuinka monella nykypäivänä on varaa noin kalliisiin lippuihin?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella nykypäivänä on varaa noin kalliisiin lippuihin?
Olen toimeentulotuella ja minulla on helposti varaa vaikka 150€ lippuun, oma vika jos ei osaa käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Muista, että kulttuuri tuo valtiolle nelinkertaisesti siihen satsatun määrän, joten kun sinä maksat 70 e, saa valtio jotenkin mystisesti jostain 280 e.
Minä annan satasen lipunmyyjälle.
Lipunmyyjä antaa satasen artistille.
Artisti jakaa satasen soittajille.
Soittajat panevat minua jatkoilla ja tippaavat satasella.
Saman satasen käytän seuraavaan keikkalippuun ja sama kierros taas uusiksi.
Näin se toimii, yhdellä satasella saadaan moninkertainen liikevaihto.
T. Bändäri
Vierailija kirjoitti:
Dannyn jäähyväiskiertukeikkojen lippuhinnat olivat muistaakseni jopa yli 100 €/kpl. Kalleimmalla lipulla sai lisäksi yllätyslahjan ja pääsi takahuoneeseen jutustelemaan vähäksi aikaa herra Lipsasen kanssa.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Normaali työssäkäyvä tienaa tuon verran parissa tunnissa.
Laitahan jo korkki kiinni. Kuntouttava työtoimintasi jatkuu huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista, että kulttuuri tuo valtiolle nelinkertaisesti siihen satsatun määrän, joten kun sinä maksat 70 e, saa valtio jotenkin mystisesti jostain 280 e.
Minä annan satasen lipunmyyjälle.
Lipunmyyjä antaa satasen artistille.
Artisti jakaa satasen soittajille.
Soittajat panevat minua jatkoilla ja tippaavat satasella.
Saman satasen käytän seuraavaan keikkalippuun ja sama kierros taas uusiksi.
Näin se toimii, yhdellä satasella saadaan moninkertainen liikevaihto.
T. Bändäri
Onko enää bändäreitä?
Mä maksoin työttömyyskorvauksesta + toimeentulotuki tuon hinnan viime kesänä erään toisen artistin keikasta, jolle kovasti halusin päästä. Ja maksan vielä vuokran ylimenevän osan itse (siis sen jota Kela ei noteeraa 55 e). Kiristän sitten muusta, ei muu auta jos keikalle mielii. Se tuo kyllä niin paljon iloa se yksittäinen tapahtuma että. Työttömällekin yksinäiselle jotain iloa elämään 💛 Mutta kallista se on, se on totta. Maksoin töissä ollessani ulkomaalaisen artistin areenakeikasta 129 € + huutonetin 100 € siihen päälle! Pelkkä tuo 129 € oli jo kallis, siis lipun normihinta.
Vierailija kirjoitti:
Haloo, mitkä hinnat!
Jestas sentään!
Kaikille keikoille, joihin viime vuosina olen lipun ostanut, on olleet nopsaan loppuunmyytyjä, eli kyllä ihmisillä varaa on
Onneksi nämä tapahtumat eivät ole pakollisia, paskaa ei ole pakko kuunnella ja varsinkaan maksaa siitä. En käy kenenkään keikoilla, kun ei niin paljoa kiinnosta, että viitsisi vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nämä tapahtumat eivät ole pakollisia, paskaa ei ole pakko kuunnella ja varsinkaan maksaa siitä. En käy kenenkään keikoilla, kun ei niin paljoa kiinnosta, että viitsisi vaivautua.
Samoin, ei kiinnosta keikat. Kauhea tungos, melu ja ei näe esiintyjiä paljoakaan ellet tungeksi eteen. Hyi. Keksin niin paljon parempaa tekemistä keikkojen sijaan.
Artistit ovat nostaneet hintojaan paljon enemmän mitä muiden asioiden hinnat ovat nousseet. Ilmeisesti he paikkaavat omia tulojaan live keikoilla kun levyjä ja musiikkia noin muuten saa myytyä paljon vähemmän mitä ennen tai siis se pitää myydä pilkkahinnalla, niin sitten otetaan rahat pois keikoilta. Itse en ole enää käynyt vuosikausiin keikoilla juuri sen takia että ne ovat niin kalliita. Käyn kyllä paikoissa joissa esiintyy bändejä mutta niihin on joko nimellinen sisäänpääsymaksu tai ovat ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista. Onneksi oma peruspalkka nousi vuoden alusta 6710 euroon ja siihen päälle toki lisät ja ylityöt niin kyllä keskituloinen pärjää.
"Keskituloinen"
Vierailija kirjoitti:
Normaali työssäkäyvä tienaa tuon verran parissa tunnissa.
Pikemminkin viidessä-kuudessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Artistit ovat nostaneet hintojaan paljon enemmän mitä muiden asioiden hinnat ovat nousseet. Ilmeisesti he paikkaavat omia tulojaan live keikoilla kun levyjä ja musiikkia noin muuten saa myytyä paljon vähemmän mitä ennen tai siis se pitää myydä pilkkahinnalla, niin sitten otetaan rahat pois keikoilta. Itse en ole enää käynyt vuosikausiin keikoilla juuri sen takia että ne ovat niin kalliita. Käyn kyllä paikoissa joissa esiintyy bändejä mutta niihin on joko nimellinen sisäänpääsymaksu tai ovat ilmaisia.
Voi katsoa ihan lehdistä miten "huonosti" noilla kotimaisilla artisteilla menee. Asutaan kuin hollywoodissa vaikka markkinat on kymmeniä miljoonia kuluttajia pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Fyysisiä levyjä myydään nykypäivänä aika vähän ja striimaus tuo aika vähän tuloja valtaosalle artisteista. Esimerkiksi indie- ja rockmuusikot eivät juuri tienaa tällä tavalla. Suurimman potin keräävät muutamat ulkomaiset tähdet joide striimausluvut ovat miljardeissa. Suomessa jos kappaletta kuunnellaan miljoona kertaa niin siitä tulee tuhat euroa tilille ja siitä ottaa vielä levy-yhtiö osansa.
Keikat ovat siis lähes ainoa keino saada tienestiä ja valitettavasti Suomi on sen verran pieni maa että se on kierretty aika nopeasti. Joskus 20 vuotta sitten saattoi suomalainen poptähti tehdä ihan hyvää tulosta kotimaassa mutta ei enää. Jos on sen verran nimeä että voi kiertää ulkomailla niin sieltä voi bändi tienata enemmän rahaa kuten monet metallibändit ovat tehneet.
Suomi on siinä mielessä hassu maa että täällä eivät myy edes kansainvälisen tason poptähdet kuten on nähty monista keikkojen perumisista. Eipä ihme että kesällä ei heitä näy sitten festareilla. Taitaa olla niin että Olympiastadionin keikoille ei suurempia tähtiä enää saada koska kun sen varaaminen keikkapaikaksi on tähtitieteellisen kallista.
En maksais penniäkään tuosta vinkujasta. Aivan jäätävää paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaltaisesti paskat eivät vaivaudu keikalle pilaamaan tunnelmaa. Mökötä siellä nurkassasi ja vedä käteen niin hyvä tulee.
Onko se joku uusi räppiryhmä vai mikä?