Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KIIRE: Tienaako joku oikeasti KOKOPÄIVÄtyöstä alle 2600 BRUTTO ??

Vierailija
28.03.2026 |

Meillä on tässä illanistujaisissa nyt väittely päällä. Toivon rehellisiä oikeita, faktatietoon perustuvua vastauksia : 

Tunnetko itse henkilökohtaisesti ketään joka käy kokopäiväisesti töissä ( n.38h/vko) ja saa palkkaa vain tai alle 2600 bruttona?

Siis ei tilille, sillä tiedän kyllä  että pienituloisilla voi jäädä alle 3K netto.

No niin, toivon pikaisia vastauksia, ehkä jopa ammattkkin mainittuna. Kiitos!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja Laura Räty, kokoomuksen ex-ministeri? Laura sanoi aikanaan juuri noin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000797771.html

"Rädyn lausunto raivostuttaa: "Kuinka moni tienaa alle 2 600 euroa?""

Vierailija
22/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoidossa henkilökohtaisena avustajana. Netto 2370€/kuukausi. Joskus ylityölisiä mutta joudun oikkuilebsn terveydentilan yakia rajoittamaan lisätuntien ottamista. Kurjaa raskasta ja äärimmäisen tarpeellista työtä pilkkapalkalla. Kuitenkin 10 kertaa enemmän kuin mitä sain käteen kun elin toimeentulotuella 15 vuotta ennen kuin kuin ne saivat mun diagnosi kohdalkeen ja oikeat lääkkeet ja toimiva fysioterapia mun vammaan selvitetty.

Hoiva-apulaisen palkka hv-alueella. Lähärillä n. 2600e päivätyössä  tuon suuruinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoidossa henkilökohtaisena avustajana. Netto 2370€/kuukausi. Joskus ylityölisiä mutta joudun oikkuilebsn terveydentilan yakia rajoittamaan lisätuntien ottamista. Kurjaa raskasta ja äärimmäisen tarpeellista työtä pilkkapalkalla. Kuitenkin 10 kertaa enemmän kuin mitä sain käteen kun elin toimeentulotuella 15 vuotta ennen kuin kuin ne saivat mun diagnosi kohdalkeen ja oikeat lääkkeet ja toimiva fysioterapia mun vammaan selvitetty.

Eli tässäkin BRUTTO on noin 3000.

Voi hitto miten ärsyttävää, kun toiset puhuu brutosta ja toiset netosta.

Vierailija
24/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

13,85€/h tällä hetkellä. Pisimpään alalla olleilla kolleegoilla 15-18€ luokkaa ainakin niiden harvojen pikkujoulu jatykypäiväkeskusteluiden pohjalta kun pääsee oikeasti kolleegoiden kanssa vaihtamaan muuta kuin kiireistä sanaa ohimennen.

Vierailija
25/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-apulaisen palkka hv-alueella. Lähärillä n. 2600e päivätyössä  tuon suuruinen.

Siis brutto, ei netto. 

Vierailija
26/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun toi 2370 on just brutto. Käteen jää kyllä paljon vähemmän kun maksan omaa eläkevakuutusta varsinaisen päälle kun olin pääsin kunnolla työelämään niin myöhään.

Vierailija
27/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisen perhepäivähoitajan palkka on enimmillään n. 2400 nykyään. Itse lopetin työt v. 2022, jolloin palkkani oli kaikkine lisineen 2020 euroa, netto n. 1600, ja työaika 40 tuntia viikossa ( usein 45 tuntia, mutta se tasoitetaan vapailla 40 tuntiin, eli ylitöistä ei makseta). 

Vierailija
28/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600e varhaiskasvatuksen opettaja. Maisteriopinnot 5v takana. Tämän lisäksi yksi henkilökohtainen bonus 50e. Että sellaista.

Vierailija
29/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että henk.koht. avustajalle noin hyvä palkka....taidat kuitenkin puhua bruttopakasta. Sekin olisi aika iso kouluttamattomalle avustajalle.

Vierailija
30/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja Laura Räty, kokoomuksen ex-ministeri? Laura sanoi aikanaan juuri noin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000797771.html

"Rädyn lausunto raivostuttaa: "Kuinka moni tienaa alle 2 600 euroa?""

Tai demareiden Urpilainen, jonka mielestä kaikki alle 3000 euroa tienaavat ovat pienituloisia. (Vuonna 2009)

Vierailija
31/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä. Ei kukaan ole noin tynnyrissä kasvanut, kun ap. osaa kuitenkin käyttää älylaitteita. Yrittää esittää tyhmempää kuin on. 

Vierailija
32/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin tasan 2000 jos tekisin tällä palkalla täyttä työaikaa.

Vierailija
33/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo.  Keksi uusia.

Vierailija
34/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tosi huonot palkat kaikissa suorittavan alan töissä. Meille kyllä kuuluisi enemmän, eivät kaikki voi olla johtajia ja ministereitä. 

Vierailija
35/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2600e varhaiskasvatuksen opettaja. Maisteriopinnot 5v takana. Tämän lisäksi yksi henkilökohtainen bonus 50e. Että sellaista.

Eikös lastenhoitajakin saa tuon palkan? Ja vuorohoitopäikyssä tulee vielä lisät päälle....saa parempaa bruttopalkkaa. 

Vierailija
36/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan palkka jää paljon tuon alle.

Riippuu paikasta 😉 Saan siivoojana vähintään tuon nettona ja puolet vuodesta vapaalla.

Vierailija
37/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äklää nyt v*ttuilko jos ihmisillä brutto ja netto termit menee sekaisin. On kuitenkin aika selvää mistä ne puhuvat kun katsoo ite numeroita ja käyttää edes pikkasen maalaisjärkeä. Toisin kuin netto ja brutto sanojen kohdalla. Ei siinä päätä eikä häntää alunperinkään ole, keskiaikaitalialaista perää ja tarkoittaa suurin piirtein likaista ja puhdasta, arvatkaa nyt sit kumpi on kumpi.

Vierailija
38/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain just töitä ja olin tosi järkyttyny kaikkien mahdollisten virkailijoiden, palveluneuvojien, myyntineuvottelijoiden, virkamiesten ja muiden liksoista. Ihan siis naurettavia palkkoja. En tiiä onko tässä käynyt markkinatilanteen vuoksi niin, että palkat on painettu aivan alas. Joku poliisin lupaviranomaisen liksa oli tyyliin 2100 euroa 🤣🤣 sun muuta, ja tarkat työajat jne. 

Noh, onneks sit löysin omanlaisen homman. Mut olin kyl kovin kiinnostunut näistä kunnan, viranhaltijan ja poliisiviranomaisten paikoista tälleen taloushallinnon ja aspan asiantuntijana kaipas pitkän uran jälkeen vähän muuta. Sika paskoja palkkoja kyllä! Varsinkin tässä tilanteessa kun kaikki kulutustavarat on niin kalliita, et 4k liksallaki saa jo kattoo vähän mitä ostaa. 

Vierailija
39/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tehtaassa yli 20 vuotta. 2600€ 

Vierailija
40/49 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla tai kunnalla helpostikin.