Mitä pääsiäisenä edes syödään? Lammas ei tule kysymykseen.
Kommentit (54)
Karitsaa tietty ja sitä hamstraan aina pääsiäisen jälkeen alesta pakkaseen, viimeksi sain 3 e kg maustettua kartisaa ja ostin 8 kg
Vierailija kirjoitti:
Tänä pääsiäisenä syödäänkin susi.
Sushi?
Meillä syödään kethu 🙃
Varmaan ruokaa, ihan niin kuin muinakin päivinä.
Vuohenjuusto-kasviskeitto alkuruokana, feta-perunapaistos, lämminsavulohta, välimeren maalaissalaatti, tuoretta patonkia, mansikkakermakakku, sacherkakku, mämmi semifreddo, suklaafondantit appelsiinijäätelöllä, ja tietysti paljon suklaamunia, erilaisia suklaita ja hyviä juomia. Illaksi ainakin lohismörret ja joku kiva salaatti, en tiedä vielä minkälainen.
Pääsiäisen ajan ruokia meillä uppomunia paahtoleivällä pekonin ja salaatin kera,täytettyjä kananmunia,lohta,broilerin sisäfilettä,valkosipuliperunoita,parsaa,jonakin päivänä blinejä,sitruunamoussekakku,pashaa,mämmiä,suklaamunia.Joulua emme vietä mutta pääsiäisestä pidän se on ihanan valoista kevät aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Karitsaa tietty ja sitä hamstraan aina pääsiäisen jälkeen alesta pakkaseen, viimeksi sain 3 e kg maustettua kartisaa ja ostin 8 kg
Minä syön mieluummin lakritsaa, kuin lampaan vauvoja. Voiko tylympää olla kuin vauvan uhraaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi?
Meillä syödään kethu 🙃
Meillä hihvinen.
Enpä vielö tiedä, mutta ei tosiaankaan lammasta, kun ollaan kasvissyöjiä. Täytettyjä kananmunia ainakin teen, ne on perinne. Luultavasti teen myös pakasteherneistä jotain peston tai hummuksen kaltaista. Valkosipuliperunoita oon usein tehnyt pääsiäisenä, ja seitanpaistin ja punaviinikastiketta.
Ollaan lähdössä reissuun pääsiäisen jälkeen, ja tyhjennellään varmaan pakastinta, eli sen mukaan vaihtoehtoina varmaan ankanrintaa tai kengurua. Sitten yhtenä päivänä haluaisin haudutella stifadon. Yleensä syödään kyllä kasvis-/kalapainotteisesti, että saa nyt nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi?
Meillä syödään kethu 🙃
Meillä hihvinen.
Mä harkitsen porhoa
Pääsiäisen alusviikolla ja pitkänäperjantainakin me syödään kasvisruokia, kalaa ja mämmiä. Pääsiäisen pyhiksi me tehdään tänä vuonna kokonainen broileri ja toiseksi päiväksi chicken gordon bleu. Ihan kaupan pakasteesta ajattelin ostaa, jos löytyisi. Alkupaloiksi täytettyjä munia ja seuraavaksi päiväksi kesäinen muna-kurkkusalaatti, jälkiruoiksi limejuustokakkua ja tiramisua.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi?
Meillä syödään kethu 🙃
Meillä hihvinen.
Mä harkitsen porhoa
Porho on kyllä perunamuushin kanssa niin hyvää.
Kuule meillä se menee näin:
Syömme edullista kotiruokaa vuoden ympäri, paitsi juhlapyhiksi ostetaan juhlan teemaan sopivat herkut, joita pitää päästä maistamaan kerran vuodessa.
Näitä herkkuja on just pasha, mämmi kermalla, vappuna munkit ja sima jne