Miksi virtsis alkaa aina tälleen perjantai-iltana
kun ei ole mahdollisuutta saada antibioottireseptiä. Olen 57 v ja mulla on elämäni aikana ollut virtsiksiä sen verran että tunnistan kyllä heti, kun se alkaa, ja tiedän, että mun kohdalla se ei mene ohi ilman antibioottia. Viime kerrasta ehkä parisen vuotta. Tänään päivällä jo tunnistin oireet ja äsken kun kävin vessassa, tuntui jo kuin neuloja olis pissannut.
Otan karpalotabletteja ja c-vitamiinia, ja juon paljon, mutta kuten sanottu, niin tiedän että se ei noilla ohi mene.
Onpahan joskus ollut niinkin pahana, että on pitänyt vaihtaa vahvempaan antibioottiin, kun ei ole ensimmäinen lääke auttanut :(
Kommentit (45)
se on alkanut jo aiemmin, sinä vain olet huomannut oireet tänään
monella hyvinvontialueella saa yhteyden sairaanhoitajachattiin viikonloppunakin. Se on eri jutu sitten, että onko labrat auki viikonloppuisin. virtsikseen harvemmin kuolee viikonlopun aikana, joten kotihoidolla pärjää maanantaihin. joissain tapauksissa lääkkeet voi määrätä ilman labrojakin
jos sinulla on niitä usein, niin ehkä kannattaisi käydä lääärissä selvittämässä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran jo päivällä oli vti-oireita, miksi kummassa piti kuitenkin odottaa iltaan alkaakseen valittaa oireita ja ettei saa reseptiä?
Reseptin saa puhelimitse myös päivystyksestä, ainakin itse olen saanut.
Minäkin sain kerran, mutta lääkäri luki, että löhihistoriassani oli bakteeri tutkittu ja ollut virtsis. Jäi fiilis, että jollei olisi lähihistoriassa ollut, ei ehkä olisi kirjoitettu ilman tutkimista.
Tuosta on jo vuosia aikaa ja oli joulun aikaa.
tilaappa äkkiä D-mannose nimisiä kapsuleita, ne pitää loitolla ja voi myös parantaa virtsiksen jos ei ole vakava. Itse kärsin kroonisesti
Ja kun tulee kesä älä istu paljain peffoin missään epäpuhtaassa.
Vagisan vois auttaa.