Miksi virtsis alkaa aina tälleen perjantai-iltana
kun ei ole mahdollisuutta saada antibioottireseptiä. Olen 57 v ja mulla on elämäni aikana ollut virtsiksiä sen verran että tunnistan kyllä heti, kun se alkaa, ja tiedän, että mun kohdalla se ei mene ohi ilman antibioottia. Viime kerrasta ehkä parisen vuotta. Tänään päivällä jo tunnistin oireet ja äsken kun kävin vessassa, tuntui jo kuin neuloja olis pissannut.
Otan karpalotabletteja ja c-vitamiinia, ja juon paljon, mutta kuten sanottu, niin tiedän että se ei noilla ohi mene.
Onpahan joskus ollut niinkin pahana, että on pitänyt vaihtaa vahvempaan antibioottiin, kun ei ole ensimmäinen lääke auttanut :(
Kommentit (44)
Jos kerran jo päivällä oli vti-oireita, miksi kummassa piti kuitenkin odottaa iltaan alkaakseen valittaa oireita ja ettei saa reseptiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaan käskeä miesväkeä pesemään värkkinsä eikä anna sen likaisen lihanpalan työntyä sisään
Hah, olen ollut sinkku jo vuosia :D
No niin on moni muukin sinkku mutta silti likainen liha törkätään sisään.
Minkälaisille sontiaisille sinä oikein sitä tavaraasi jaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on usein virtsiksiä. Aikamoinen riesa.
Sunkin ehkä pitäisi pyytää kuuri varalle.
Joo viimeksi pyysin ja sainkin, mutta olen näköjään käyttänyt sen jo. Muuten en antibiootteja syö, mutta virtsis ei mulla ole koskaan mennyt ohi millään karpalomehulla.
Sitä karpaloa juodaankin ennaltaehkäisevästi, joka päivä. Sokeria vältettävä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi yllättää, mutta lääkärit kyllä kirjoittaa reseptejä myös perjantaisin
Nettilääkäri, jos on varmat oireet ja kerrot entisistä, anna lupa Omakantaan vaikka.
Helsingissä saa omaolon kautta terveyskeskukseen chatyhteyden myös illalla ja viikonloppuna. Onkohan sama läpi Suomen?
Anaalin jälkeen ei enää muualle
Eikö äitis opettanut
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi yllättää, mutta lääkärit kyllä kirjoittaa reseptejä myös perjantaisin
Ei voi määrätä antibioottia, ennen kuin virtsa on tutkittu laboratoriossa ja katsottu, mikä bakteeri siellä jyllää. Eri bakteerien aiheuttamat tulehdukset vaativat täsmälääkkeen, juuri tietyn antibiootin. Ei ole olemassa yleisantibioottia, joka sopisi kaikkiin bakteereihin. Vain tietty täsmäantibiootti tappaa tietyn bakteerin, ja jos saa väärää antibioottia, se ei tehoa.
Mulla on kahta eri tyyppistä antibioottia, toinen puree E Coliin ja toinen on laajakirjoinen. Sain nämä gyneltä ja uusin välillä. On rauhallisempi olo.
Muutoin pitäisi juoda paljon vettä, ottaa c-vitamiinia, maitohappobakteeria, d mannoosia ja muistaa estrogeenivoiteet, sokeri minimiin. Näillä omat virtsikset ovat vähentyneet, kerran - kaksi vuodessa nykyisin kun aiemmin meno oli tosi hurjaa.
Miks sulle tulee se niin usein? Nehän on yleisimmin ulostebakteerin aiheuttamia, eli onko jotain pielessä hygieniassa, jos usein toistuu? Tietty helppo huudella kun ei itsellä ole koskaan ollut, mutta kyllä kai tuohon omalla toiminnalla voi ennaltaehkäisevästi jonkin verran vaikuttaa.
No ap, mitä aiot tehdä, jatkatko kärvistelyä vai hoiditko jo asian etälääkärin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaan käskeä miesväkeä pesemään värkkinsä eikä anna sen likaisen lihanpalan työntyä sisään
Hah, olen ollut sinkku jo vuosia :D
Mene siitoshullu hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
lisää dementiariskiä, että silleen
Lopeta!!!
Siis vihaan sua!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä saa omaolon kautta terveyskeskukseen chatyhteyden myös illalla ja viikonloppuna. Onkohan sama läpi Suomen?
MInä sain juhannuksena chatyhteyden kautta lääkäriltä reseptin. Sanoin, että tunnistan oireet. Yksi apteekki päivysti ja lääkkeet auttoivat nopeasti. Tämä oli Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Miks sulle tulee se niin usein? Nehän on yleisimmin ulostebakteerin aiheuttamia, eli onko jotain pielessä hygieniassa, jos usein toistuu? Tietty helppo huudella kun ei itsellä ole koskaan ollut, mutta kyllä kai tuohon omalla toiminnalla voi ennaltaehkäisevästi jonkin verran vaikuttaa.
Ei välttämättä ongelmaa hygieniassa, vaan immuunipuolustuksessa, anatomiassa tai limakalvoilla. Kaikilla näitä bakteereja on, mutta jotkut sairastuvat herkemmin.
Ei ole ollut yhtään sen jälkeen kun lopetin seksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran jo päivällä oli vti-oireita, miksi kummassa piti kuitenkin odottaa iltaan alkaakseen valittaa oireita ja ettei saa reseptiä?
Reseptin saa puhelimitse myös päivystyksestä, ainakin itse olen saanut.
Voi ei, tuo on niin hirveää. Päivystykseen vaan, toivottavasti et joudu odottamaan kovin kauaa.
voi olla vaihdevuodet ja kuivuus joka aiheuttaa samankaltaisia oireita.
tulee pian antibiooti resistanssi ja kohtapa ei auta antibiootit ja kuolioon menee koko pimppasloora.
mene gynelle pyydä testit ja ota puheeksi vaihtarit.