Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille, joilla on tosi läheisiä ystäviä

Vierailija
27.03.2026 |

Pyytäisin rehellisiä vastauksia,  itselläni ei ole enää juurikaan läheisiä ystäviä, johtuen omasta syrjäytymisestäni. Mietiskelen tässä että minkälaista vuorovaikutusta teillä on, joilla on hyvin läheiset välit ystäviinne? 

Yksi spesifi kysymys:  jaatteko koskaan esim whatsapp viestejä toisilleni niin että mietitte mitä joku tarkoittaa milläkin lauseella tai emojilla? 

Näytättekö tunteenne räiskyvästi? Suututte välillä ja välillä taas sovitte?

Mä oon niin erakoitunut etten enää tiedä millaisia aikuisten ystävyyssuhteet on.  Onko ne samanlaisia kuin alle 20-vuotiaina? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ystävyys ole samanlaista "ruuhkauvuosina" kuin teininä. Pitkäkin aika voi mennä, ettei kuule toisesta mitään ja se on ymmärrettävää, koska kaikilla on omat kiireensä ja huolensa.

Vierailija
2/4 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ystävyys ole samanlaista "ruuhkauvuosina" kuin teininä. Pitkäkin aika voi mennä, ettei kuule toisesta mitään ja se on ymmärrettävää, koska kaikilla on omat kiireensä ja huolensa.

Mitä mieltä olet siitä kun yksi lapsuuden ystäväni otti minuun kesällä yhteyttä. Laittoi ihania lämpimiä viestejä ja viestiteltiin paljon. Hän halusi kovasti nähdä mut.  Noh, minä paniikissa sitten menin tapaamaan häntä, juteltiin, mutta en ehkä osannut enää olla läsnä niinkuin ennen.  Olen jotenkin kadottanut itseni.  Sitten lähdin pois, en tiedä teinkö sen jotenkin liian pikaisesti kun tulkitsin hänen ilmeensä jotenkin oudoksi.  Sen jälkeen oli mielessä että laittaisin vielä viestiä kun pääsen kotiin että ooi kiva nähdä. En kuitenkaan ehtinyt ja se jäi. 

Sitten meni puoli vuotta ja laitoin hyvän joulun toivotukset, hän vastasi, mutta aika suppeasti. 

Sitten taaas kului aikaa, laitoin nimipäiväonnittelun hänen lapselleen ja hän vastasi siihen pelkällä sydämellä.

Tästä juontuu kysymys että mietitäänkö tälläisiä tulkintoja koskaan jonkun kaverin kanssa kun itse olen jotenkin nyt tosi herkillä ja mietin vaan mitä mä oon tehnyt. 

Ihmettelin miksei ollut kiitosta ja vastaaminen kesti päivän, seuraavana päivänä kyselin mitä kuuluu.  Siihen vastasi vähän pitemmin. Kysyi myös mitäs mulle kuuluu,  vastailin ja pyysin kylään ensi kuussa, mutta vastaus oli että viikonloput jo täynnä ja väsymystä ja kipeenäkin on oltu...  tulkitsin ettei halua nähdä koska ei ehdottanut mitään tulevaisuuteen.

Sen jälkeen vastasin että ymmärän ja palataan paremmalla ajalla.. 

Siihen ei vastannut enää mitään.. 

Ja nyt vaan mietin että mitä tapahtui. Johtuiko se siitä mitä olen nykyään? Johtuiko se siitä kun en laittanut viestiä perään? 

En osaa tulkita tätä. Ihmettelen vain, mitä tein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaatteko koskaan esim whatsapp viestejä toisilleni niin että mietitte mitä joku tarkoittaa milläkin lauseella tai emojilla? 

Vastaus tähän: Ei jaeta

Näytättekö tunteenne räiskyvästi? Suututte välillä ja välillä taas sovitte?

Vastaus tähän:  Ei räiskytä eikä suututa

Parin ystävän kanssa viestitellään ja soitellaan usein, yhden kanssa pelaan ahkeraan FFXIV:tä (online peli).

Vierailija
4/4 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läheisempiä ystäviä nyt viisikymppisenä kuin nuorena. Jaetaan viestejä ja puhutaan intiimitkin asiat huumorin kera. Ei suututa eikä tapella. Itse ajattelen että läheisen ystävyyden takana on juuri se että kumpikin on valmis jatkamaan itsestään kiinnostavia yksityiskohtia, ne pitävät ystävyyttä = mielenkiintoa yllä. Lisäksi itse olen silleen ehkä sosiaalisesti taitava tai paremminkin tunnollinen, että jos esim toinen jakaa jutun tai viestin joka sillä hetkellä ei mua kiinnosta yhtään enkä jaksaisi edes kommentoida, niin laitan silti jonkun pikku kommentin hymiön kera, koska tiedän että tuntuisi kurjalta jos toinen ei kommentoi mitään. Semmoinen vastavuoroisuus on tärkeää ystävyyssuhteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi