Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä naapurihäiriköinnin lopettamiseksi

Vierailija
06.05.2007 |

Vinkiksi ei käy, että keskustelkaa vanhempien kanssa. Naapurin rouva tässä viime viikolla kävi kertomassa, että hän on hyvin huolissaan minun mielenterveydestäni ja kehotti hakemaan hoitoa. Meidän mielestä kun heidän poikien ja kavereidensa mopoilla ja mönkijöillä pihan ympäri ja myös tiellä ajelu on todella häiritsevää. Pari kertaa on jouduttu jo soittamaan poliisit paikalle, kun meno ei vaan lopu. Nytkin tuota on jatkunut 3-4 tuntia lähes tauotta. Vanhemmat on tietenkin jossain omilla teillään. Äidin mielestä heidän poikien ajelu ei voi häiritä ketään. häntä itseään ei varmaan häiritsekään, koska tulee töistä vasta aika myöhään illalla ja nytkin ollut koko viikonlopun jossain. Lähti aamulla jo ennen klo 9 eikä ole vielä tullut kotiin. Rouva oli sitä mieltä, että poliisitkin nauraa, kun niille soitan poikien viattomasta ajelusta. Muutenkin olen hänen mielestään ihan outo tyyppi, mm. vakoilen kuulemma puskissa muita naapureita. Kun kysyin koska ja ketä, niin sanoi, ettei halua nimetä, mutta käski hankkimaan oman elämän. Mitään väitettään ei kykene perustelemaan. Itse taas olen työssäni tottunut siihen, että väitteet voi perustua vain faktoihin. Ja jos puskissa alan lymyillä, niin toivottavasti tajuan itsekin hakeutua hoitoon. Tosin täällä ei ole lenkkimaastoja kuin metsissä, mutta ulkoillakaan ei ilmeisesti saa.

Tosiasia on vain se, että me ollaan saatu maailman hirveimmät naapurit, joilla on todellakin oma elämä. Heidän elämänsä ei ota ketään muita ihmisiä lainkaan huomioon. Käyttävät naapurien tontteja härskisti hyväksi rakennusaikanaan, mutta jälkiä eivät korjanneet ja asiasta valittaminen oli taas heidän kiusaamistaan. Kuvittelevat että heillä on lupa rakentaa omalle tontilleen ihan mitä he haluaa, ilman että naapureiden mielipiteellä on vaikutusta. Autotallin yrittivät rakentaa ilman meidän lausuntoa, ja kun kunta sitä sitten kysyi ja lausunto annettiin, ei kunnan rakennusvalvonta antanutkaan lupaa poikkeusluvan vastaiselle rakennukselle. Joutuivat tekemään piirustuksen uusiksi niin, että noudattavat poikkeusluvan ehtoja ja valitettavasti erikoistilauksena tilaamansa ikkunat ei enää kaikki mahtuneetkaan. Ja sekös taas oli sekin meidän vika.

Poliisit itse kehotti soittamaan heille kun naapurit alkaa käydä liian häiriöksi. Viimeksi käydessään pörinä loppui 5 min ennen kuin poliisit ehti paikalle, joten ei heistäkään ole aina avuksi.

Itse olen kotosalla vauvan kanssa ja kyllä minua häiritsee päivittäinen parin tunnin pörinä niin paljon että hoitoon tässä joutuukin. Asutaan maalla, ja aluksi kyllä kuviteltiin että täällä ei olisi liikennemelua, mutta ei me ymmärretty että naapuriin muuttaa moottorirata.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla