Mitä silmänympärysvoide " tekee" ?
Ostin kosmetologin suosituksesta sellaisen 45e maksavan huipputyyriin tuubin sitä tarkoitusta varten, mutta en päässyt jyvälle, mikä sen vaikutus pitäisi olla..
Kommentit (6)
Kanebon ripsarista on nyt kaksikin kosmetologia varoitellut, kun kerroin käyttäväni sitä, kuulemma sen lämpöinen vesi jolla Kanebo lähtee on aivan liian kuumaa silmänympäryksille. Pitäisi jaksaa liotella ja lotrailla hitaasti, mitä minä en taas jaksa, joten vaihdoin sitten merkkiä.
Sehän on aivan tajuttoman kuumaa naamalle, tosi epämiellyttävää! En nyt ole mitannut mitään lämpötiloja, mutta sen lämpöinen vesi kuin yleensä käytän ei todellakaan irrota Kaneboa. Ehkä tämä on yksilöllistä, mutta kyllä mä aina käännän suihkutermostaatistakin veden lämmön vähän pienemmälle kuin se punainen pallukka (eli oisko se se 38C) koska mulle se on aivan liian kuumaa.
Et todellakaan ostanut turhaan.
Silmänympärysiholle ei kuulu laitaa mitään mikä on muulle ihoalueelle tarkoitettu.
Silmänympärysihon on paljon ohuempaa ja herkempää.
Silmänympärysvoiteen tärkein tehtävä on kosteuttaa sillä kuivalle iholle tulee kaikkein helpoiten juonteita ja ryppyjä.
Ja todellakin tuotteesta riippuen myös vaalentavat tummia silmänympäryksiä,laskevat turvotusta,silottavat juonteita jne.
Olisi ihan kiva näin alalla toimivana tietää missä tutkimuksissa on muka toisin todettu.
Minulla on kuiva iho ja silmänympärysten rasvaamatta jättäminen kiristelee ikävästi, aamulla taas on ihanaa laittaa viilentävää geeliä turvonneille ja väsyneille silmille. On joitakin tuotteita jotka peittävät tummia silmänalusia, niissä on jotain valoaheijastavaa ainetta tms. Minulla on ohut vaalea silmänympärysiho ja verisuonet kuultaa aina läpi.
En usko että rypyt siliäisivät, mutta hoidettu iho näyttää ja tuntuu paremmalta. Käyttämäni kosteusvoiteet ovat sen verran rasvaisia, että en niitä kyllä silmien ympärille tunkisi.
Osan on tarkoitus laskea turvotusta ja vähentää tummia silmänalusia, ja tämä on täyttä potaskaa. Sellaista silmänympärysvoidetta ei olekaan, joka tekisi sellaisia normaalisilmällä nähtäviä muutoksia.
Joidenkin tarkoitus on ehkäistä silmänympärysryppyjä, ja ehkä ne niin tekevätkin, jos niitä voisi käyttää. Yleensä ne kyllä aiheuttavat turvotusta ja näärännäppyjä, ellei niitä laita niin mikroskooppista määrää silmän ympärille että iho tuntuu kuivalta ja kiristävältä.
Silmänympärysvoiteet perustuvat ihan suurimmalta osin illuusioon, ja tämä on muuten totta ja todettu vähän jokaisessa riippumattoman tahon tekemässä testissä. Ajaa täsmälleen saman asian, että silmänympärykset voitelee omalle ihotyypilleen sopivalla kasvovoiteella, koska kaiken a ja o on kuitenkin se, että meikit poistaa varovasti ihoa venyttelemättä ja liian kuumalla vedellä pesemättä, että käyttää aurinkolaseja tarvittaessa ja ettei ota aurinkoa tai solariumia ihan himona.