Miksi metsästäjät eivät jaa ilmaiseksi saaneita lihojaan köyhille?
Muistan kyllä, kun oli tapahtuma, jossa haluttiin auttaa köyhiä ja metsästäjät olivat paikalla. Menin sinne iso kassi mukana, että saisin filettä, paistia ja entrécotea. Kuitenkin. Nämä metsästäjät olivat vain peuraa laittaneet hernekeittoon. Kuinka alhaista köyhän vedätystä! Miksei anneta kunnolla edes siitä, mitä ilmaiseksi on itse saatu? Ahneudella ei ole rajoja.
Kommentit (42)
Metsästäminen on kallis harrastus, joka vaatii paljon vaivannäköä ja sinnikkyyttä.
Ei se riista valmiiksi kuolleena hyppää metsästäjän syliin.
Kovin joo metsästys ilmaista onkin. Eihän se maksa metsästäjälle mitään. Eiku..
Hei köyhä, se kirjoitetaan entrecôte. Eikä lausuta 'entrekotee'.
Miksi et itse lähde metsästämään, jos sillä tavalla kerran saa ilmaiseksi lihaa?
Mee keräämään tienposkista ilmaista lihaa.Rusakoita löytyy.
Mikään ei ole niin kallista kuin itse metsästetty riista. Säästyisi paljon rahaa kun ostaisi vaan kaupasta sikaa ja nautaa tai kanaa.
Koska ne ei ole ilmaisia lihoja. Mikset hae itse metsästä sitä lihaa, jos se kerran on ilmaista?
Onkiminen ja pilkkiminen on ilmaista. Kai lähdet aina aamutuimaan kalaan ja jaat kalasi köyhille?
Kun kaikki metsästyksen kulut laskee niin lihakilo tulee kalliimmaksi, kuin kaupasta ostettuna.
Koska ne lihat ei odottele noutajaansa siellä metsässä vakuumiin pakattuina fileinä, pösilö.
Mikset itse auta köyhiä, sähän saat ilmaiseksi rahaa kelalta, miksi et jaa sitä eteenpäin köyhille?
Ahneudella ei ole rajoja.
Ettei jää kiinni metsästyslakien rikkomisesta. Rahat tehdään laittomalla riistalla.
Kyllähän marjastajien ja sienestäjienkin pitäisi jakaa saaliinsa köyhille. Itse asiassa saisivat keittää vielä lakat hilloksi ja käydä viemässä köyhien ovelle.
Varmaan laittaneet vielä huonompia osia siitä peurasta siihen hernekeittoon. Sellaisia paloja, jotka eivät ole itselle kelvanut!
Ryhdyt köyhä maanomistajaksi ja metsästysoikeus vuokralle niin metsästäjät kyllä muistaa sit lihoilla kaadoista.
Ainiin, köyhä.
No eikun mato-ongelle siitä
Vierailija kirjoitti:
Mee keräämään tienposkista ilmaista lihaa.Rusakoita löytyy.
Yleensä yli puolet rusakosta on vielä ihan priimaa.
Yöllä yliajetut on vielä aamulla hyvässä kunnossa kun yöllä on yleensä sen verran viileätä.
Hurjemmat syövät mäyrät ja ketutkin... Itse en ole vielä sillä tasolla.
Proovo oli kyllä aika onnistunut. Heti meni mulla, metsästäjänä, tunteisiin.
Koska se ei ole ilmaiseksi saatua.
Luvat maksaa. Välineet maksaa. Kulkeminen maksaa. Mahdollisen koiran hankinta ja hoito maksaa. Aikaa kuluu PALJON.
Miksi sun pitäisi saada ne lihat tekemättä yhtään mitään? Ei muuta kuin suorittamaan metsästäjätutkintoa ja oppimaan asiaa, niin voit sitten ihan itse metsästää.