Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni plussasi perjantaina- dokasi eilen omissa häissään...

Vierailija
06.05.2007 |

Mitä mieltä asiasta? Vositko sinä juoda, vaikka tietäisit olevasi raskaana?? ystävällä oli menkat myöhässä siis noin 4 päivää, ei siis paljoa. Jos hän ei olisi tehnyt testiä perjantaina, kuten harva noin aikaisessa vaiheessa edes tekee (eli ei siis tiedä olevansa raskaana), hän ei olisi tiennyt asiasta omissa häissään. Nyt hän kuitenkin tiesi ja dokasi kuitenkin. Poltti varmaan askin tupakkaakin yön, aamuyön tunteina.

Joisitko sinä omissa häissäsi rv 4+4? Vai olisitko juomatta? ystäväni ei todellakaan ole aiemmin sylkenyt lasiin ja juomattomuus oltaisiin laitettu heti merkille. Feikkaaminen ei olisi onnistunut mitenkään.

Aika kinkkinen tilanne, jos ei halua asiasta kertoa....

Minä sanoin suoraan, että nautit nyt tästä viikonlopusta huoletta ja sitten lopetat röökin ja viinan. Kerrankos sitä naimisiin mennään. Annoinko mielestänne tyhmän neuvon?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jo paljon pitemmälläkin! Monille esim. tulee yhdet menkatkin, vaikka raskaana olisikin. EN SIIS TODELLAKAAN OLISI TOIMINUT SAMOIN!

Vierailija
2/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti otti kuitenkin maltilla...vaikka ihan pelkästä ajatuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin minä hiukan ottanut kyllä. Eikä neuvo ihan tyhmä ollut... en vaan ole sitä mieltä että tuossa vaiheessa kannattaisi oikein kunnolla ottaa!

Vierailija
4/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että harva kovin ajoissa tietää olevansa raskaana ja silloin saattaa juoda... ja häät ovat iso juhla.

Mutta jos itse tietäisin olevani raskaana en voisi hyvällä omalla tunnolla ryypätä ajattelemalla, että ihan yhtä hyvin olisin saattanut tehdä testin vasta ensi viikolla, että ihan sama.

Kyllä munkin ystävälläni oli joskus perjantaina menkat myöhässä mutta sanoi, että testaa vasta maanantaina että saa juhlia rauhassa. Silloin otettiin huumorilla, eikä ehkä tosissaan ajatellut olevansa raskaana..

Vierailija
5/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa maassa tämä ei olisi edes mikään puheenaihe tai minkäänlainen ongelma, koska muualla maailmassa juhliminen ei tarkoita samaa kuin juominen. Muualla maailmassa morsian olisi " juonut" ihan samalla tavalla kuin muutenkin olisi häissä(än), ottanut lasin shampanjaa ja lasin-pari viiniä ruoan kanssa. Tai ei edes sitä, ja kukaan ei olisi ihmetellyt, koska muualla ei TARVITSE keksiä selityksiä sille, ettei juo mitään.

Vierailija
6/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta että tällaista tarvii pohtia..

Vierailija
7/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaaleihin suomalaisiin häihin kuuluu alkoholi- kuohuviini, ruokaviinit, kahvi+avec ja illalla usein booli+ muuta juomaa. Olishan se aika hullua, jos nuori parhaassa iässä oleva, ennenkin maltilla ottanut mutta kuitenkin ottanut juhlista pitävä morsian ei olisi mitään juonut. Kaikkihan sen olisi sitten arvannut---että vauva tulossa.

Kurja tilannehan se oli meille kaikille siinä mielessä, ettei morsian voinut ottaa niin rennosti. Toivottu lapsi on silti, joskin melkoinen yllätys!

Joku viittasi eurooppalaisiin juomakulttuureihin. Niihin en menisi vertaamaan...esim Ranskassa kun ei odottavan äidin juomista ja tupakointi paheksuta lainkaan. Päivittäin naiset juovat lasillisen, muutaman lasillisen viiniä ja polttavat normaalisti raskaana ollessaan. Miksei tätä paheksuta? Jos suomalainen nainen juo hiukan enemmän raskauden alussa ja lopettaa siihen koko touhun, on se jotenkin pahempi asia??? Ei ymmärrä.

ap

Vierailija
8/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut Ranskassa useita vuosia, ja voin kertoa ettei todellakaan pidä paikkaansa. Raskaanaolevat eivät todellakaan juo ja polta päivittäin, eivätkä ihmiset muutenkaan juo päivittäin (etenkään naiset) vaikka yleisesti tunnutaan niin ajattelevan. Nyt eletään 2000-lukua, ja sama valistus ja terveydenhuolto se on täälläkin (ja ilmeisesti parempikin kuin Suomessa nykyään, Suomen terveydenhuoltohan on tilastojen mukaan nykyään keskitason alapuolella). Erona suomalaiseen juomiseen on se, että raskaana oleva olisi voinut ottaa lasillisen, vaikka olisivat tienneen hänen olevan raskaana, sillä samanlaista äärilaitahysteriaa (kielletyt ruoat - humala) ei maailmalla juuri tapaa. Ja totta, kuten tuo toinenkin ulkosuomalainen tuossa sanoi; olisi voinut vallan hyvin jättää juomatta ihan kokonaankin, koska ei ole mitenkään epätavallista missään tilanteessa tai olotilassa etenkään naiselle ettei juo pisaraakaan.

Vierailija
9/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuliko ystävällesi krapula?

Itse olin vastaavanlaisessa tilanteessa, en tosin tiennyt olevani raskaana, ja sain vuosisadan krapulan. Koskaan ennen ei ollut sellaista ollut ja syykin sitten selvisi myöhemmin.

Vierailija
10/10 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sikiö on ekat 8 viikkoa oman ruskuaispussinsa varassa eikä äidin ja lapsen välinen verenkierto ole vielä kehittynyt joten kun on juonut viinaa tms tietämättä raskaudesta ei ole tehnyt vahinkoa. En näe miksi rv 4+4 olisi sitten iso ongelma jos juo ja polttaa vielä siinä vaiheessa?