Opetatteko lapsenne pyöräillessä varomaan ihmisiä, vai ajamaan kohti?
Kumpi?
Kun olin itse lapsi, minut opetettiin antamaan ihmiselle tietä.
Opettaako nykypäivän vanhemmat että pyöräilijä ns jyrää, ja kävelijät väistävät? :D
Kommentit (68)
Vitsaa pennuille, jotka ei väistä. Vanhemmille jalkapallomailasta! Jospa oppisivat. Hakkaan seuraavan lapsen joka ajaa päin!
No jos mua vastaan tulee joku pelleilevä nuori, jonka pitäisi tietää paremmin omallakin päällään, niin kyllä kadut opettaa, sanotaanko näin.
Pitää ajaa mahdollisimman keskellä tietä ettei sinusta mahdu ohi ajamaan. Vaan niin jalankulkija kuin toinen pyöräilijä joutuvat ojan/nurmikon kautta kulkemaan ohi.
Mites te vanhemmat, joiden päälle on ajettu ja olette saaneet mahdollisia vammojakin? Oletteko silloin aikuisia ja sanotte tälle lapselle, että sorry, kun ajoit päälle, eihän sulle pikku-kullannupulle vai käynyt mitenkään pahasti ja ethän pahoittanut mieltäsi tai saanut tästä traumoja?
Monikaan vamhempi ei opeta lapsilleen yhtään mitään! Toivottavasti elämä opettaa!
Olen huomannut, että lapset on opetettu katsomaan taaksepäin pyöräillessä. Samoin opetus kypärän riiputtamisesta ohjaustangossa on mennyt kiitettävästi perille. Skuutilla ajelijat harrastavat tänäkin vuonna "Kaksin aina kaunihimpi" -ajotyyliä. Tänään vastaan tuli kaksi kaksikkoa n. 13-15 vuotiaita tyttöjä, ilman kypäriä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään usein että joku lapsi ajaa päälle. :s
Niin minäkin vielä enemmän pelkään, että koiran päälle ajaa, nämä polkee laidasta laitaan katsomatta eteensä ja äiti tulee perässä hymyillen kun niin hienosti osaat ajaa.
Vanhemmat ovat niin sadistisia!