Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetatteko lapsenne pyöräillessä varomaan ihmisiä, vai ajamaan kohti?

Vierailija
26.03.2026 |

Kumpi? 

Kun olin itse lapsi, minut opetettiin antamaan ihmiselle tietä.

Opettaako nykypäivän vanhemmat että pyöräilijä ns jyrää, ja kävelijät väistävät? :D

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemänkymppisen äitini päälle ajoi lapsi pyörällä alamäessä, lonkka murtui eikä nyt leikkausta odotellessa pysty kävelemään. Kiitos vaan tämänkin mussukan vanhemmille, mummeli ei enää ennallensa toivu.

Mun mutsilta leikattiin lonkat, vaikka kukaan ei ajanut päälle 

Naapurin Pirjolta leikattiin polvet. Ei sen päälle kukaan ajanut.

Onko tämä vitsailun ja huumorin paikka, kun lapset aiheuttavat tapaturmia ajamalla päälle?Monet vanhemmat eivät ohjaa/opeta tätäkään asiaa lapsilleen ja katsovat vain puhelinta, kun lapsi ajaa laidasta laitaan, keulii jne, vaikka joku tulee vastaan 

Vanhemmat ovat niin sadistisia!

Vierailija
62/68 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsaa pennuille, jotka ei väistä. Vanhemmille jalkapallomailasta! Jospa oppisivat. Hakkaan seuraavan lapsen joka ajaa päin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mua vastaan tulee joku pelleilevä nuori, jonka pitäisi tietää paremmin omallakin päällään, niin kyllä kadut opettaa, sanotaanko näin.

Vierailija
64/68 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ajaa mahdollisimman keskellä tietä ettei sinusta mahdu ohi ajamaan. Vaan niin jalankulkija kuin toinen pyöräilijä joutuvat ojan/nurmikon kautta kulkemaan ohi.

Vierailija
65/68 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te vanhemmat, joiden päälle on ajettu ja olette saaneet mahdollisia vammojakin? Oletteko silloin aikuisia ja sanotte tälle lapselle, että sorry, kun ajoit päälle, eihän sulle pikku-kullannupulle vai käynyt mitenkään pahasti ja ethän pahoittanut mieltäsi tai saanut tästä traumoja?

Vierailija
66/68 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan vamhempi ei opeta lapsilleen yhtään mitään! Toivottavasti elämä opettaa!

Vierailija
67/68 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että lapset on opetettu katsomaan taaksepäin pyöräillessä. Samoin opetus kypärän riiputtamisesta ohjaustangossa on mennyt kiitettävästi perille. Skuutilla ajelijat harrastavat tänäkin vuonna "Kaksin aina kaunihimpi" -ajotyyliä. Tänään vastaan tuli kaksi kaksikkoa n. 13-15 vuotiaita tyttöjä, ilman kypäriä tietenkin.

Vierailija
68/68 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään usein että joku lapsi ajaa päälle. :s

Niin minäkin vielä enemmän pelkään, että koiran päälle ajaa, nämä polkee laidasta laitaan katsomatta eteensä ja äiti tulee perässä hymyillen kun niin hienosti osaat ajaa.