Opetatteko lapsenne pyöräillessä varomaan ihmisiä, vai ajamaan kohti?
Kumpi?
Kun olin itse lapsi, minut opetettiin antamaan ihmiselle tietä.
Opettaako nykypäivän vanhemmat että pyöräilijä ns jyrää, ja kävelijät väistävät? :D
Kommentit (12)
En opeta varomaan ihmisiä, väistämään kyllä.
Pyrin väistämään paitsi silloin kun joku hyppää tahallaan eteen. Silloin poljen lujempaa suoraan kohti.
Kyllä näitä lapsia, jotka ajavat päin on todella paljon ja vanhempi ei reagoi mitenkään!
Pelkään usein että joku lapsi ajaa päälle. :s
Lapset ajavat päälle ja sitten vanhempi huutaa minulle, kun itkevä lapsi sätkii maassa. Että miksi et väistänyt. Niinpä.
Opetan liikennesäännöt ja varovaisuutta liikenteessä. Näihin ei kuulu ihmisten varominen eikä ihmisiä kohti ajaminen.
Joo opetan ajamaan vastaantulijoiden päälle. Opetan ajamaan silmät kiinni ja ajamaan ilman käsiä niin sanotusti.
Onks muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Pyrin väistämään paitsi silloin kun joku hyppää tahallaan eteen. Silloin poljen lujempaa suoraan kohti.
Näin minäkin opetin lapsiani. Nuorin ymmärsi väärin kun en huomannut sanoa että autoa on kumminkin väistettävä kun tulee kohti.
Vierailija kirjoitti:
Aina kohti. Vauhtia kiihdyttäen.
Meillä sana. Sijksi on kypärä ja kyynär-sekä polvisuojat. Kunnon ajohanskat kans.
Ei muutako päälle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kohti. Vauhtia kiihdyttäen.
Meillä sana. Sijksi on kypärä ja kyynär-sekä polvisuojat. Kunnon ajohanskat kans.
Ei muutako päälle vaan.
*siksi
Neuvon lapsia väistämään kanssa kulkijoita , liikennesääntöjä noudatetaan kävellään taikka pyöräillään