Syömishäiriöillä/jojotteluilla aineenvaihdunta sekaisin
Onko täällä ketään, joka on sotkenut aineenvaihduntansa jatkuvilla laihdutuksilla ja lihomisilla, paastoilla ja nälästä kärsimisillä, ahmimisilla tai liioilla herkutteluilla/epäterveellisillä syömisillä?
Olen vielä juuri normaalipainon rajoissa, mutta paino on noussut yli 10 kiloa, eikä laske millään. Elimistö takertuu jokaiseen syötyyn kaloriin, eikä stressaavan elämäntilanteen vuoksi pysty edes kuvittelemaan mitään laihduttamista. Olen jojoillut painoni kanssa teini-ikäisestä alkaen ja olen kokenut kaikki viestissä mainitsemani asiat moneen kertaan. Toivoisin laihtuvani muutaman kilon, koska nyt suurin osa vaatekaapin sisällöstä kinnaa päällä, eikä olokaan ole kevyt. Makeaa syön joka päivä, sillä se tuo lohtua. Onko kukaan onnistunut korjaamaan syömisiään ja aineenvaihduntaansa parempaan suuntaan?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se makean syöminen ei auta.
En pysty olemaan ilmankaan. Ap
Sitten lihot, ja elät tekemiesi ratkaisujen kanssa.
Siinä kaikki.
Sama homma. Juuri viime vuonna saksalaistutkimus havaitsi, että jo kuuden perättäisen päivän pituinen hapankaalin syöminen laskee merkittävästi ahdistusta. Perustuu juurikin fermentoitujen tuotteiden suolistomikrobistoa elvyttävään ja tasapainottamaan vaikutukseen. Halpa konsti lisätä niin fyysistä kuin psyykkistäkin hyvinvointia.