Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulette että kaikki pakolaiset ovat köyhiä?

Vierailija
26.03.2026 |

Monet sotapakolaisrt voivat olla varakkaita, heillä voi olla tilejä ja säästäjä ja omaisuutta tilillään. En ymmärrä miksei tästä puhuta laajemmin nykyisessä tilanteessa? Suomalaiselta katsotaan pankkitilin tiedot ja säästöt,muttei kukaan tiedä missä maissa pakolaisilla tai m muuttajilla on tilejä.

Olen itse Suomeen paluumuuttaja ja kun olin asunut täällä taas 2 vuotta töissä käyden, tulin raskaaksi. Minulla oli säästötili toisessa maassa jossa kivat säästöt. Erosimme lapsen isän kanssa ja jouduin hakemaan tukia. Säästöt oli siinä vaiheessa jo käytetty äitiyslomalla ja 2 ekan vauvavuoden aikana mutta tukia hakiessa ei kukaan olisi tiennyt että minulla on rahaa tousen maan pankissa, olisi voinut olla talo ja muutakin omaisuutta siellä.

Mielestäni ulkomaalaisille tukia hakevien pitäisi toimittaa joku todistus Kelalle kotimaansa pankeista.

Ja ampukaa vaan mutta olen varma että monella ukrainalaisella on säästöjä tai omaisuutta kotimaassaan. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä katkerimmat öyhöt ovat ihan varmoja, että kaikki kotimaastaan pakoon lähteneet ovat tulleet tänne vain kilpailemaan heidän kanssa ilmaisesta rahasta. Sitten on kova itku ja huuto, että tonnin kännykkää räpläävät ja ravintoloissa syövät.

Vierailija
2/5 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä katkerimmat öyhöt ovat ihan varmoja, että kaikki kotimaastaan pakoon lähteneet ovat tulleet tänne vain kilpailemaan heidän kanssa ilmaisesta rahasta. Sitten on kova itku ja huuto, että tonnin kännykkää räpläävät ja ravintoloissa syövät.

Hei kirjoitit nyt eri asiasta. Mistä tiedät onko tällä kännykkää räplääjällä omaisuutta kotimaassaan? Et mistään.

Siksi itse pitkään ulkomailla asuneena ihmettelen asiaa nyt kun asumistukeakaan ei saa mikäli on yli 10 000 e säästöt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä todistukset vaaditaankin. Tietenkin helpompi salata. Vaaditaan myös todistus että pankkitili suljettu. Jne

Vierailija
4/5 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jostain afrikan maasta köyhät pääse edes lähtemään. Sitten käyvät vuosittain useita kertoja siellä lomailemassa. Miksi sinne surkeuteen ja vainoon menisivät, jos omat asiat ei olisi hyvin. Se on mätäpaisetta koko homma. 

Vierailija
5/5 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varakaskin loisija saa täällä täydet tuet. Kaikki muu olisi räsismiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi