Keräämättä jätetyt koirankakat kuumentavat tunteita. Osa vaatii koiranjätöksiä jättäville sakkorangaistusta.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/60078870-9536-4729-8490-d58…
Voisi tehdä saman kuin jossain päin Ranskaa, jossa koirista on pakko ottaa DNA näyte ja jätökset johtavat sylttytehtaalle. Tuosta pitäisi rapsauttaa kunnon sakko, vaikka 1000€ ja kakkanäytteen ja valokuvan lähettäjälle vinkkipalkkio tästä sakosta. Tulisi monelle kiire kerätä jätkökset. Ongelma on erityisen inhottava kaupungeissa.
Mielestäni kaupunkien pitäisi laittaa koiravero, vaikka 1000€ vuodessa, joka käytetään koirien ulkoilutuspaikkoihin, roskiksiin ja roskapusseihin. Suomessa ei saa pysäköidä 5m lähemmäs suojatietä, jolloin kaikkiin risteyksiin voitaisiin varata paikka ulkoiluttaa koiria ja laittaa näihin roskikset ja pusseja.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että kuumentaa tunteita, kuumentaa minunkin. Ja olen itse koiranomistaja. Mietin aina, että onko ne samoja tyyppejä, jotka heittelevät myös tupakantumpit ja roskat maahan, ja lorottelevat itse minne sattuu.
Juurikin samoja yhteiskunnan hukkapaloja ovat.
(Ja koira löytyy täältäkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että kuumentaa tunteita, kuumentaa minunkin. Ja olen itse koiranomistaja. Mietin aina, että onko ne samoja tyyppejä, jotka heittelevät myös tupakantumpit ja roskat maahan, ja lorottelevat itse minne sattuu.
Mikset tee niin kuin minä? En hermostu, en valita, kerään aina yhdet vieraat kakat samalla kuin omien koirien.
Ehkä sinä sitten oot sieltä fiksummasta päästä, vaan mitä tehdä niille jotka ei piittaa? Tosta tieltä menee kaksi pientä polkua, toinen oikealle ja johtaa kaupalle. Toinen vasemmalle ja johtaa rantaan...joka helvetin kevät, se paskan määrä on tajuton, samoin köyhkä lämpimänä päivänä, ja on vain pahentunut viiden viimeisen vuoden aikana. Heti kun ei kukaan ei oo näkemässä niin siihen ne paskat jätetään, Sitten ne liiskautuu kengän pohjiin, niin omiin ku lasten ja kulkeutuu tuulikaappiin...voitte uskoo että kokemusta on. Välillä niitä paskoja saa poimia pihaan johtavalta liittymältä. Ku yks koira päästetään paskomaan toisen tontille niin kohta siihen sontii kolme muuta, ei oo hauskaa...KYLLÄ, KANNATAN KOIRAVEROA, jos se nyt idioottien kohdalla mitään auttaa? Ehkä koirat vähenis ku vähän joutuis laskemaan mitä pelkät verot tekee sen hauvan elinaikana...
Osta paketillinen punalaputettuja eineslihapullia ja vie ne noille poluille.
Jos tämä ei auta. Liuota lihaliemikuutio puoleen litraan vettä. Laita pulloon ja kaada tai suihkuta sitä pullosta kakkojen päälle. Myös paistorasva tai kanaliemi toimii.
Eineslihapullia??? Siis myrkyn kanssa vai ilman? Jos ilman niin nehän paskoo vaan entistä enemmän, en mää niitä ruokkia halua ja opettaa että tänne vaan, täällä on ruokaa...
Tämäkään koiranomistaja ei ymmärrä, miksi niitä kakkoja jätetään keräämättä. Todella inhottavaa, kun lumen alta paljastuu vaikka ja mitä tauteja levittävää sontaa. Kaupungit ja kunnat voisivat kyllä omalta osaltaan helpottaa keruuhommaa laittamalla roskiksia vähän tiheämpään, auttaisi ehkä muuhunkin roskaamiseen kuten nuuskapusseihin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät keräämään koiran kakkoja?
Koirien ulkoiluttajaa kerätköön oman koiransa kakat. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset välitä, vaikka tulisi tuhannen euron lasku. Pitäisi olla tuomiovalta lopettamiselle, jos dna löytyy kadulta
Täällä olisi niin paljon muitakin lopetettavia.
Kaupungeissa voisi olla hyvin palkattuja siivouspartioita, joilla sietokykyä. Joilla välineet ja asut. Mutta kuussa eri ryhmille eri vuorot, ettei tee sitä samaa hommaa ja ala tökkiä. Pakko myöntää etten itse pystyisi. Mutta voisi olla roskatonta näin. Ellei vapaaehtoiset kepeillä kerää roskia ja käkkölapiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että pitkäaikaistyöttömät laitetaan keräämään kakkoja.
ja palkka 3000 euroa kuussa.
Voisin vaihtaa oman työni tuohon, vaikka tienaan nyt vittumaisesta työstä 4800€.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rakit säkkiin ja mereen. Kivi painoksi.
Onneksi meillä on rotukoira
Vierailija kirjoitti:
Kiva astua viidensadan euron valkoisella air jordanilla tuollaiseen ruskeaan yllätykseen...Kerätkää ne paskat pois.
Hupparimies
Melkoiset on kermaperseiden murheet.
Vierailija kirjoitti:
Kiva astua viidensadan euron valkoisella air jordanilla tuollaiseen ruskeaan yllätykseen...Kerätkää ne paskat pois.
Hupparimies
Ne maksoivat sen 500 vain sille, jolta ne varastit
Järjestyslaki kyllä velvoittaa taajamien yleisillä hoidetuilla alueilla koirien jätökset keräämään. Rikesakko 40 e, jos ei kerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajat pitäisi viedä piikille.
Samoin pitkäaikaistyöttömät, persut ja koiran omistajat, turhaa sakkia kaikki.
Myös vihervassarit, pyytämättä tulleet ja narkit joutaisivat piikille. Yhtä turhia ovat nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon rapsakka vesisade, ne maatuu maahan, lasinsurut, tupakantumpit ei maadu.
Ne roskat, lasinsirut ja tumpit ovat sen saman välinpitämättömän sakin jätöksiä kuin koiranpaskat.
Tuskin koiranomistajat lasia kulkuväylille, tai muuallekaan rikkoo.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungeissa voisi olla hyvin palkattuja siivouspartioita, joilla sietokykyä. Joilla välineet ja asut. Mutta kuussa eri ryhmille eri vuorot, ettei tee sitä samaa hommaa ja ala tökkiä. Pakko myöntää etten itse pystyisi. Mutta voisi olla roskatonta näin. Ellei vapaaehtoiset kepeillä kerää roskia ja käkkölapiot.
No, kaupungeissa ne pitää koiran ulkoiluttajan kerätä pois. Poliisi voi antaa rikesakon jos ei kerää. Järjestyslaki.
Sama sakkorangaistus myös muille roskaajille. Ne muut roskat on pitkäikäisempiä, maatumattomia ja pahempia ympäristölle monin tavoin. Nyt kysytään kyttäysenergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkään koiranomistaja ei ymmärrä, miksi niitä kakkoja jätetään keräämättä. Todella inhottavaa, kun lumen alta paljastuu vaikka ja mitä tauteja levittävää sontaa. Kaupungit ja kunnat voisivat kyllä omalta osaltaan helpottaa keruuhommaa laittamalla roskiksia vähän tiheämpään, auttaisi ehkä muuhunkin roskaamiseen kuten nuuskapusseihin.
Tämä. Roskikset ovat melko harvassa. Ennen oli koiralenkin varrella kolme roskista. Sitten uusivat päällysteen, nyt on vain yksi.
Vierailija kirjoitti:
Järjestyslaki kyllä velvoittaa taajamien yleisillä hoidetuilla alueilla koirien jätökset keräämään. Rikesakko 40 e, jos ei kerää.
Itse kerään, mutta en ole sakottajia nähnyt. Pitäisi näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupparimies
Melkoiset on kermaperseiden murheet.
Air Jordanit tiputtaa kaiken roskansa. Roskavana jää jälkeen missä nämä on kulkeneet. Nikotiinipusseja joka on ympäristömyrkky, kaljatölkkejä, pikaruokapahveja. Sylkeä. Joskus paskakasa mutta kusta aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kaupungeissa ne pitää koiran ulkoiluttajan kerätä pois. Poliisi voi antaa rikesakon jos ei kerää. Järjestyslaki.
Mutta kun ei anna.
Osta paketillinen punalaputettuja eineslihapullia ja vie ne noille poluille.
Jos tämä ei auta. Liuota lihaliemikuutio puoleen litraan vettä. Laita pulloon ja kaada tai suihkuta sitä pullosta kakkojen päälle. Myös paistorasva tai kanaliemi toimii.