Toivo sukari puhuu temuttajille.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/toivo-sukari-tarayttaa-suorat-sanat…
Lopettakaa temutus tai tulee isot tullit.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Temu mainos, nyt muistin tehdä tilauksen taas.
Kiitos Sukari.🤣
Itse teen noin kolme tilausta viikossa. Kun on löytänyt Temusta hyvän tuotteen, tilaa kyseistä tuotetta sieltä aina. Tietysti, jos tulee tullit, joutuu tilaamaan suuren määrän varastoon.
Kerro pliis, että mitä tilaat sieltä kolme kertaa viikossa? Ihan oikeasti kiinnostaa, että mitä sieltä tilataan niin usein.
Vähän sesongin mukaan. Sain uuden viransijaisuuden, joten nyt tilaan jakkuja ja arvokkaita. Talvella neuleita ja suoria housuja. Eilen tilasin puhelimen suojakuoria kolmeen eri puhelinmalliin sekä puhelimen näytön suojakalvoja kahteen puhelimeen.
Lisäksi tilaan hiustenpidennyksiä (teippipidennys). Ne pitää uusia parin viikon välein, että näyttää hyvältä. Kampaajalla vastaavien laitto maksaa 2500€/kerta, Temusta 70€ ja kiinnitän ne itse.
Miksi niitä vaatteita pitää tilata joka sesonki uusia? Jos ostaisi kerralla kunnolliset, ne menisi vuosia. Kuinka paljon tarvitsee puhelimenkuoria ja suojakalvoja?
Toisaalta, kun päästiin tuohon hiustenpidennys-kohtaan selittyi hyvin millainen ihminen siellä on vastaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Itse teen noin kolme tilausta viikossa. Kun on löytänyt Temusta hyvän tuotteen, tilaa kyseistä tuotetta sieltä aina. Tietysti, jos tulee tullit, joutuu tilaamaan suuren määrän varastoon.
Kerro pliis, että mitä tilaat sieltä kolme kertaa viikossa? Ihan oikeasti kiinnostaa, että mitä sieltä tilataan niin usein.
Ei näihin kukaan koskaan vastaa. Ihan vaan siksi, että eivät pysty perustelemaan jatkuvaa tilailuaan millään järkevällä syyllä.
No juuri perustelin. Ei minua haittaa, jos joku haluaa maksaa samasta palvelusta/ tuotteesta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Vähän sesongin mukaan. Sain uuden viransijaisuuden, joten nyt tilaan jakkuja ja arvokkaita. Talvella neuleita ja suoria housuja. Eilen tilasin puhelimen suojakuoria kolmeen eri puhelinmalliin sekä puhelimen näytön suojakalvoja kahteen puhelimeen.
Lisäksi tilaan hiustenpidennyksiä (teippipidennys). Ne pitää uusia parin viikon välein, että näyttää hyvältä. Kampaajalla vastaavien laitto maksaa 2500€/kerta, Temusta 70€ ja kiinnitän ne itse.Miksi niitä vaatteita pitää tilata joka sesonki uusia? Jos ostaisi kerralla kunnolliset, ne menisi vuosia. Kuinka paljon tarvitsee puhelimenkuoria ja suojakalvoja?
Toisaalta, kun päästiin tuohon hiustenpidennys-kohtaan selittyi hyvin millainen ihminen siellä on vastaamassa.
Juu juu. Tiedät tosi hyvin. Tavallinen akateeminen henkilö kolmannessa polvessa. Vaimo ja äiti. Syntynyt 70-luvulla. Asuntolaina maksettu (Hki).
Eri tehtävissä ollaan eri tavalla esillä. Edelyttää erilaista pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jotkut kansanriistäjät hakevat sieltä krääsää ja ottavat välistä ja vttuilevat vielä kansalle, kuten tokmanni.
Ja Minimani, Cittari, Prisma, Jula, Kärkkäinen, Puuilo, Power, Gigantti, Rusta, Lidl, Kesko, Äääss-ketju, Keskinen jne. ihan vaan muutamia mainitakseni...LOPETTAKAA HURSKASTELU! Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, niin tekee ketjut ja niin tekee yksityinen ihminen...valtiovalta tekee kaikkensa estääkseen sen. Tästä syntyy taas enemmän sottaa ku mitään muuta, sanokaa mun sanoneeni...Väitteiden mukaan tullia 3€/paketti, jumalauta, työn kustannus nousee yli "tuoton" ja kovempi tulli olisi taas suhteetonta ja kaikkien maailman kauppasopimusten vastaista...tulli tulee olemaan jumissa ja pitkään joka taas estää muiden tuotteiden maahan pääsyn...siinähän taas ihmetellään ku varaosat ym. tarvikkeet loppuu kauppojen ja huoltoliikkeiden hyllyistä ku pitää tutkia kaiken maailman pikku paketteja. Jää autot ja fillarit korjaamatta, ei tulostella kotona kaavakkeita ku ei oo muste kassuja...funtsikaa itte!
Mä kyllä ajattelen että on järkevämpi että jokainen tilaa sen yhden tarvitsemansa härpäkkeen suoraan kiinasta, kuin että kauppa roudaa niitä tänne kontillisen tietämättä ostajia ja sitten se tuote ei kuitenkaan vastaa kenenkään tarvetta eikä muita toiveita ja maksaa kymmenkertaiseti kiinasta tilattuun verrattuna.
Lisäksi niitä kauppojen rahtaamia härpäkkeitä jää yleensä paljon myymättä. Näkee Tokmanneissa ja Prismoissa ym.
Tämä on tosi hyvä pointti. Temutus voi olla kestävän kehityksen arvojen mukaista.
Kokkare Suikkari uhoaa🤣nyt pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Ei näihin kukaan koskaan vastaa. Ihan vaan siksi, että eivät pysty perustelemaan jatkuvaa tilailuaan millään järkevällä syyllä.
No juuri perustelin. Ei minua haittaa, jos joku haluaa maksaa samasta palvelusta/ tuotteesta enemmän.
Jos olet tuo, joka ostaa sesongin mukaan, niin eipä ollut kummoinen perustelu. Jos sinulla on joka sesonki tarve ostaa vaatteita, kannattaa oikeasti tarkastella omia kulutustottumuksia. Pitäisikö vaihtaa vähän laadukkaampiin vaatteisiin, ettei tarvitsisi jatkuvasti olla ostamassa uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Lisäksi tilaan hiustenpidennyksiä (teippipidennys). Ne pitää uusia parin viikon välein, että näyttää hyvältä. Kampaajalla vastaavien laitto maksaa 2500€/kerta, Temusta 70€ ja kiinnitän ne itse.Miksi niitä vaatteita pitää tilata joka sesonki uusia? Jos ostaisi kerralla kunnolliset, ne menisi vuosia. Kuinka paljon tarvitsee puhelimenkuoria ja suojakalvoja?
Juu juu. Tiedät tosi hyvin. Tavallinen akateeminen henkilö kolmannessa polvessa. Vaimo ja äiti. Syntynyt 70-luvulla. Asuntolaina maksettu (Hki).
Eri tehtävissä ollaan eri tavalla esillä. Edelyttää erilaista pukeutumista.
Ne sinun temusta ostetut muovivaatteet tuskin täyttävät edellytyksiä, jos niitä pitää joka sesonki ostaa uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Jos olet tuo, joka ostaa sesongin mukaan, niin eipä ollut kummoinen perustelu. Jos sinulla on joka sesonki tarve ostaa vaatteita, kannattaa oikeasti tarkastella omia kulutustottumuksia. Pitäisikö vaihtaa vähän laadukkaampiin vaatteisiin, ettei tarvitsisi jatkuvasti olla ostamassa uutta?
Nuo ovat laadukkaita. Kun kyllästyn, myyn kirpputorilla hyvään hintaan. Kierrätys on hieno asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei huonekaluja Kiinasta tilata.
Juuri näin, huonekalut ostetaan nykyään suuren massan toimesta vaikkapa torista tai kierrätyskeskuksesta, toisilla syy on raha ja toisilla ajatus käytetyn ja ehkän tuotteen käyttämisestä ekologisessa mielessä ja aika turhaa onkin valmistaa suuria määriä sekundaa, jo olemassa oleven halpojen ja laadukkaiden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Eri tehtävissä ollaan eri tavalla esillä. Edelyttää erilaista pukeutumista.Ne sinun temusta ostetut muovivaatteet tuskin täyttävät edellytyksiä, jos niitä pitää joka sesonki ostaa uusia.
Kyllä ne täyttävät. Mutta minua ei tosiaan haittaa, jos joku haluaa maksaa asioista enemmän.
Asun mieluummin velattomassa omistusasunnossa ja ajan kalliilla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sukari.🤣
Eri tehtävissä ollaan eri tavalla esillä. Edelyttää erilaista pukeutumista.Ne sinun temusta ostetut muovivaatteet tuskin täyttävät edellytyksiä, jos niitä pitää joka sesonki ostaa uusia.
Kyllä ne täyttävät. Mutta minua ei tosiaan haittaa, jos joku haluaa maksaa asioista enemmän.
Asun mieluummin velattomassa omistusasunnossa ja ajan kalliilla autolla.
Tuo viimeinen lause paljasti sinut provoksi.
Esimerkiksi 4-henkinen perhe, kuten itselläni, tarvitsee jo yllättävän ison määrän erilaista käyttötavaraa ja tarviketta vuosittain. On ainoastaan positiivista, jos edes osan näistä saa huomattavasti halvemmalla kuin perinteisistä halpakaupoista, jotka eivät niin halpoja olekaan (ovat ehkä joskus olleet).
Temun ja Sheinin käyttö saataisiin loppumaan hyvin helposti. Sitä en tiedä olisiko se laillista, mutta saataisiin loppumaan. Nettipalveluiden tarjoajat määrättäisiin estämään sivustojen toiminta heidän liittymissään. Palveluntarjoajia, kun on ainoastaan Elisa, DNA ja Telia, niin ettepä paljon estoja kiertäisi. Vaihtoehtoisesti sitten 500%:n tullit jokaiseen kikkareeseen, mitä noiden kautta tilattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi 4-henkinen perhe, kuten itselläni, tarvitsee jo yllättävän ison määrän erilaista käyttötavaraa ja tarviketta vuosittain. On ainoastaan positiivista, jos edes osan näistä saa huomattavasti halvemmalla kuin perinteisistä halpakaupoista, jotka eivät niin halpoja olekaan (ovat ehkä joskus olleet).
Kuten mitä? Spesifejä esimerkkejä?
Saman kokoinen perhe meillä, eikä mitään tarvetta temuttaa jotain muka-perustarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Älkää yleistäkö kaikkea ulkomaan kauppaa Temu kaupaksi. Keskimääräinen ostos siltä suunnalta on kuulemma 5,61 euroo...Ei ne oo Temu kauppaa kuu siellä on minimi tilaus 28 ekee, ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ NOIN MIELETTÖMÄSTI! Varsinkaan tutkimatta asioita...Tuossa Topi Zsukari on väärässä!
Mitäpä jos opettelisit ymmärtämään, mitä keskimääräinen tarkoittaa ja mikä siihen vaikuttaa.
Sukari on täysin oikeassa, suomalaisia yrityksiä on tuettava ja Temu-tuotteille kunnon tullit.
Vierailija kirjoitti:
Kiinakrääsää on kaikkialla. Mutta sitä en tuossa temuttamisessa ymmärrä, että miksi sitä tehdään viikottain. Monesti kuulee, että ihmisillä on koko ajan tilaus vetämässä. Mitä ihmettä sieltä pitää tilata koko ajan? Kukaan ei tarvitse joka viikko uusia vaatteita, asusteita tai sisustustarvikkeita. Jos Temun tuotteet ovat niin laadukkaista kuin temuttajat sanovat, miksi niitä ostetaan ihan koko ajan. Temu-pakettien vuosittainen määrä kertoo myös, että osa tilaa ihan käsittämättömiä määriä, kun edelleen on enemmän porukkaa, jotka eivät sieltä tilaa ollenkaan kuin niitä jotka tilaavat.
Iso osa temuttajista on mt-ongelmaisia reppanoita. Kuvittelevat, että uudet roinat jo ennestään siivottomassa läävässä tuovat onnen eivätkä ymmärrä miten paljon säästäisivät rahaa kun jättäisivät tilaamatta. Voisi pian olla varaa hankkia tavaroita, joilla koti alkaisi näyttää ihmisen kodilta ja laadukkaita, aikaa kestäviä vaatteita.
En kuluta muuhun kuin päivittäistavarakauppaan ja kosmettiikkaan niin kauan kun tämä hallitus voimassa ja/tai kun en saa töitä. Nuo kaksi on välttämättömiä hankintoja. Korjailen vaatteita ompelemalla ja hakemalla ilmaiseksi avustuspaikoista ja meikit ostan Normalista
* avokkaita