Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.

Vierailija
24.03.2026 |

En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!

Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.

Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.

Kommentit (295)

Vierailija
261/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä työttömyys paljoa mietitytä, kun terveys reistailee. Tällä hetkellä mitään työtä en pysty edes tekemäänkään. Rahaa ei pahemmin ole eikä tulevastakaan tietoa, kun paranemisesta tai edes hoidosta vielä tiedä mitään. Hyvillä mielin silti. Vatsa täynnä ja vatsa pystyssä puhelin kädessä vauvapalstaa seuraten.

Vierailija
262/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uskova, niin ajattele, että Jumala rajasi sinut ulos maailmasta, jotta et joutuisi sen pauloihin ja menettäisi Taivasosuuttasi. 

On niitä uskovia ihmisiä jotka pärjää rahallisesti hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uskova, niin ajattele, että Jumala rajasi sinut ulos maailmasta, jotta et joutuisi sen pauloihin ja menettäisi Taivasosuuttasi. 

On sellaisia uskovia, jotka ei joudu elämään kurjuudessa ja puutteessa. Niillä on töitä ja toimeentulon.

Vierailija
264/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhyys ja kurjuus mikään siunaus ole. Siitä kärsii kaikki.

Vierailija
265/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18-19)

Silti uskovia on eri ammatteissa eikä kaikki ole työttömiä.

Vierailija
266/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työ ole siunaus?

Vierailija
267/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saa syyttää itseään! minä en ole koskaan ollut työttömänä, mutta en myöskään valitse mitä työtä on tarjolla kaikki käy, kun se vaan on rehellistä ja vastaa palkkaa mitä siitä yleisesti maksetaan. Itse olen koulutukseltani merkonomi. 

Helpompaa saada töitä jos on koulutukseltaan merkonomi.

Vierailija
268/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuoden työttömänä. Onneksi on asunto maksettu. Mies hoitaa kaikki muut maksut, kulut ja menot. Itse ostan pienestä päivärahasta meille ruokaa ja maksan omat menot. Ja kyllä miehenikin ostaa ruokaa. Onneksi on pieni rahasumma Itselläni säästössä, josta käytän omiin isompiin menoihin, kuten esim. hammaslääkäri, kampaaja tai jotakin muuta tällaista tarvii. Olen 60. En usko, että enää saan töitä. Eläke ikäni on 65 vuotta ja yksi kuukausi. En tiedä, saanko sinne asti peruspäivärahaa. Sitten pääsen eläkkeelle, eläkkeeni on isompi vähän sitten kuin tämä peruspäiväraha. Mies halusi nyt piristää minua ja tilasi meille matkan. Maksaa siellä kaiken. Eräs hyvä miespuolinen ystäväni, joka asuu palvelutalossa ja on vähän terveyshuolia, on eronnut ja vähän yksinäinen. Sanoi, että hän voisi helpottaa minun elämää. Kun ei ole töitä ja tulot ovat nyt niin pienet. Sanoi, että aljaisinko hänelle panokaveriksi, niin maksaisi siitä minulle aina. Sanoi, että eihän sinun miehellesi tarvi kertoa tästä. Pitääpä miettiä😄 

Miksi sinä 60-vuotias työtön et saa ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, jos olet ollut vasta 1 vuoden työttömänä? Yleensä 60-vuotiailla se ansiosidonnainen on 500 päivää, eli noin 2 vuotta, ja sitten saakin jo nostaa OVE:a. Jos on työhistoriaa, niin on eläkettäkin kertynyt, eikä välttämättä tarvitse lainkaan ottaa yleistukea kaikkine kyykytyksineen ja rajoituksineen, koska ei 62-vuotias yleistuelle tipahtanut työtön enää kuitenkaan töitä saa. 

Vierailija
269/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saa syyttää itseään! minä en ole koskaan ollut työttömänä, mutta en myöskään valitse mitä työtä on tarjolla kaikki käy, kun se vaan on rehellistä ja vastaa palkkaa mitä siitä yleisesti maksetaan. Itse olen koulutukseltani merkonomi. 

Niin, ei ole vaikea koulutus hankkia. Kannattaisiko sinunkin lukea merkonomiksi?

Vierailija
270/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ole vaikea koulutus hankkia. Kannattaisiko sinunkin lukea merkonomiksi?

Mitä töitä merkonomi muka saa?

Vierailija
271/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen pimeitä töitä että pärjään. Muuten olisin jo kuollut nälkään. Ylpeys ei anna periksi että menisin leipäjonoon kerjäämään ruokaa. Onneksi olen saanut pimeitä töitä pitkään.

Minäkin haluaisin tehdä pimeitä töitä, mutten tiedä keltä voisi kysyä. Leipäjonoon en minäkään ole mennyt vaikka nälkäisiä päiviä on ollut. Tässä lähellä on ruokajako ja siellä on aika pulskia ihmisiä ruokaa hakemassa ja hienoilla autoillakin. Jokaisella voi tietysti olla tilapäinen tarve painosta ja autosta riippumatta mutta ei vaan tunnu omalta viiteryhmältä niin en ole hakenut ruokaa.

Vierailija
272/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 150 euroa kuussa ruokiin, pesuaineisiin, puhelinliittymään ja vaatteisiin jne. 

Ensin maksan muut pakolliset maksut. 

Vierailija
273/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa älytön systeemi osa ihmisista ei halua tehda töitä vaikka on terve, eika terveydellisiä esteitä ole tyon tekemiselle. Sitten tulee vastaus töitä ei saa miksi ei saa siksi kun on tarpeeksi kauan ilman työtä tyonantajia ei sellainen henkilö kiinnosta. No nii koko helevetin tukijärjestelmä on luonut Suomeen kokonaisia sukupolvia jotka ei ole ikinä tehnyt töitä. Tämä tukijärjestelmä pois terveet töihin sairaat eläkkeelle. Töitähän riittää vanhusten ulkoilutusta pihojen, katujen, puistojen puhtaanapitoa, siivousta, marjojen poimintaa ettei tarvi ulkomailta tänne poimijoita tulla,metsätöitä harvennusta risukkojen putsausta töitä on mutta pula on ahkerista tekijöistä. On annettu syntyä tällainen laiskojen luusereiden joukkio. Verojen maksu, työnteko itsensä elättäminen on nykyisin vapaaehtoista voi nostaa tukia niiden veronmaksajien rahoja jotka raataa töissä törkeää sanon minä 

Vierailija
274/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole tarpeeksi jos elää tukien varassa eika niiden tarkoituskaan ole olla pysyva toimeentulon lähde. Tukien tarkoitus on auttaa henkilö työttömyyden kohdatessa takaisin työelämän pariin. Tuet pitäisi olla väliaikainen ratkaisu ei loppuelämän toimeentulo. 

Vierailija
275/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ovat väliaikainen ratkaisu tyottomyyden kohdatessa apu joka auttaa silloin. Tarkoitushan on et henkilo palaa takaisin työhön, tuet eivat ole loppuelämän toimeentulon lähde 

Vierailija
276/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa äänestää SDP. Lindman paskoo kultamunan ja Suomi pelastuu!!

Lintman päästää märän pierun ja tekee Marinit, eli häviää politiikan näyttämöltä suojatyöpaikkaan.

Vierailija
277/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on saavuttanut sosialistisen yltäkylläisyyden jossa ei tarvitse käydä töissä ja kaiken tarvittavan saa ilmaiseksi.

Me muut joudumme vielä tekemään palkkatöitä vero-orjina jotta pääsemme samaan.

Vierailija
278/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkulassa neukut olivat tekevinään töitä ja valtio oli siitä heille maksavinaan palkkaa. 

Vierailija
279/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työmarkkina on epäkunnossa. Eurostatin käyttämä suhdeluku avointen työpaikkojen osuudesta on Suomessa 1,9. Eli 100 työpaikkaa kohti on 1,9 työpaikkaa. Terveillä työmarkkinoilla suhdeluku on 4 ... 5 välillä.

Vierailija
280/295 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi katsoa peiliin ja miettiä mikä pelle sieltä tuijottaa. Sieltä löytyy syy miksi töitä ei löydy. Jos ei osaa mitään ja on idiootin näköinen niin tuskin sellaista kukaan haluaa palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi