Edes matalapalkka-alan työtä ei saa
Olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo monta kuukautta, mitään ei saa. Ilmoituksia on todella vähän ja hirveästi hakijoita.
Kommentit (193)
Mitäs sille sitten voi? Kun ei ole töitä niin ei ole
Vierailija kirjoitti:
Urbaanilegenda. Kukaan ei suostu noihin matalapalkka töihin
Minä ainakin suostuin. En saanut koulutustani vastaavaa työtä. Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja olen kaupassa myyjänä. Pidän kyllä nykyisestä työstäni, mutta palkka on nettona 1700€ kk. Olen kuitenkin kiitollinen että sain töitä ja kokoaikaisen sopimuksen, mikä on kaupan alalla todella harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Milloin hyvinvointivaltion hautajaiset pidetään?
Eihän valtio sille mitään voi että yrityksillä menee huonosti. Oli alunperinkin outoa että hallitus lupasi 100 000 uutta työpaikkaa, kun mikään hallitus ei voi asiaan edes suoraan vaikuttaa.
En ole päässyt mihinkään kesätyöpaikkaan mihin olen hakenut. Enkä edes asu suuressa kaupungissa.
Vähäiset paikat menee suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin vassari!
Hänhän on jo?
Kyllä pelottaa omankin työn puolesta, elämätän yh:na yksin paria teiniä. Kaikki romahtaa jos joudun työttömäksi.
Lähihoitajaksi, siivojaksi ja kaupan kassalle pääsee aina
Vierailija kirjoitti:
Vähäiset paikat menee suhteilla.
Kyllä. Niitä suhteita kannattaa hankkia ja pitää yllä jatkuvasti. Silloin töitä saa pomolle soittamalla.
Ei kait ole töitä kun vasemmistopolitiikot haluaa tänne töihin (tai valtion elätettäväksi) kaikki jotka vaan tänne haluavat tulla.
Eikä ne palkkaa sellaista, joka on jo töissä. Palkattavan pitää olla työtön, josta työpaikka saa jotain rahaa.
Matalapalkka-aloilla työskentelevät niiden alojen ihmiset. Olen kyllästynyt tähän vähättelevään asenteeseen, että nyt kun töitä ei ole, niin matalapalkka-alojen työntekijöiden pitäisi luovuttaa työnsä paremmin koulutetuille, että heillä olisi edes jotain työtä. Jotta heidän elintasonsa pysyisi kohtuullisena ja köyhät voisivat olla taas köyhempiä.
Hoitajia tarvitaan tässä maassa koko ajan. Siitä vaan koulunpenkille opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi, siivojaksi ja kaupan kassalle pääsee aina
Ei pääse ilman koulutusta lähihoitajaksi. Nykyään vaaditaan siivoojaltakin alan koulutusta ja vähintään 5 vuoden alan työkokemusta. Kaupan kassalle ei pääse luottotiedoton. Lentokentällekin vaaditaan viimeiseltä 5 vuodelta katkeamatonta työhistoriaa ja todella tarkat selvitykset kaikesta.
Vasemmisto ja kokoomus yrittää täyttää Suomen halpatyövoimalla, jotta kantaväestöä ei enää palkattaisi töihin. Se on hybridisodankäyntiä omaa valtiota vastaan ja siten tuomittava maanpetos.
Wolt-kuskiksi. Miksei kelpaa suomalaisille?
Oletko muistanut katsoa metsään?
Ole oma reipas itsesi!
Sillä pääsee jo pitkälle!
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalallakin hirveästi työttömiä. Keikkatöitäkään ei ole. Olen jo vanha työtön lähihoitaja ( 62). Mihinkään en enää kelpaa. Täytyy sinnitellä työttömänä eläkkeeseen saakka.
Olisihan niitä, mutta puuttuu palkanmaksajat.
Urbaanilegenda. Kukaan ei suostu noihin matalapalkka töihin