Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keräätkö matkoilta magneetteja? Siis sillä oletuksella, että matkustelee edes joskus

Vierailija
24.03.2026 |

Tuntui että ennen niitä ei juuri kukaan ostanut, kun niitä pidettiin turistikrääsänö, mutta nykyään niitä näkee enemmän.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon. Ennen en ostellut mitään krääsää jota en oikeasti tarvinnut, sen enempää suomesta kun sen ulkopuoleltakaan. Jossain kohtaa tuli tavaksi alkaa ostaa tuollainen magneetti. Jokunen vuosi tässä olen niitä ostellut, sen yhden magneetin per maa. 42 magneettia on tällä hetkellä koristamassa eteisen seinää. Harmittaa kun ei ole tullut tämä mieleen aijemmin. Tuosta puuttuu sen takia ainakin 8 maata joissa olen vieraillut ennen tätä keräilyn aloitusta. 

Vierailija
22/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostin matkoiltani, jääkaapin ovessa niitä oli kymmenittäin.  Oli aina kiva fiilistellä kun katsoin niitä, muistella erilaisia maita. Viimeisimmässä muutossa heitin kaikki pois, karsin elämästäni turhia tavaroita paljon. Meni myös valtavat määrät esim. cd-levyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on siitä käteviä, etteivät vie mitään tilaa jääkaapin kyljessä ja säilyvät siinä hyvin esillä. Toisin kuin kaikki muu tuliaiskrääsä, jota pitäisi jossain hyllyissä säilyttää tai seinille ripustaa. Lisäksi nuo ei maksa paljon ja jokaisesta reissupaikasta helppo löytää ja ostaa.

Vierailija
24/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään, jo lapsesta asti kerännyt.

Ei niitä kyllä mitään jättimäistä määrää ole kun matkustelen niin harvoin, oliskohan joku vähän alle 30 nyt kun äkkiseltään mietin.

Vierailija
25/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on kertynyt jääkaapin ovi täyteen. Varmaan ne ovat jonkun mielestä noloja, mutta itse katselen niitä päivittäin, ja aina tulee kivoja muistoja mieleen. Lähes joka matkalta on joku magneetti, joitain myös Suomesta. 

Vierailija
26/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei myydä mitään jännää. Miksi vain ulkomailta saa.

Vierailija
27/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta mulla on yksi kaveri, joka tuo aina niitä matkoiltaan tuliaisina. En ole kehdannut sanoa, että en voi sietää niitä. Tai siis magneetteja on, mutta ei mitään, missä joku paikkakunnan nimi tai eiffeltorni tms. typerä

Vierailija
28/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen reseptejä sukupuoliauteihin. Yksi per reissu tulee keskimäärin lisää nivaskaan. 

Vierailija
29/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää magneetteja. Olen käynyt 97 maassa. Yleensä en osta mitään muistoja, mutta joskus ostan jotain, jos tulee viivyttyä jossain pitempään. 

Vierailija
30/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jääkaapin oveen ole yhdelläkään magneetilla, lippu-lapulla, lasten piirrustuksella - millään - mitään asiaa. Tekee keittiöstä epäsiistin. 

Magneetteja on pari jostain reissusta. ...Ovat jossain varastossa, jonkun laatikon pohjalla, minkä perikunta kipannee aikanaan sekajätteeseen sen kummempia katsomatta. 

Vierailija
31/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa ei myydä mitään jännää. Miksi vain ulkomailta saa.

Suomesta moni ostaa muumijuttuja, lapinesineitä tai designia kuten Iittalaa, Fiskarsia tai Marimekkoa. 

Vierailija
32/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on jääkaappi täynnä niitä

Minulla on jääkaapissa vain ruokia ja juomia.

Vierailija
33/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta magneetteja. 

Ostan usein jotain pientä, tavallisimmin tarroja joita liimaan päiväkirjaan ja/tai matkalaukkuun. Joskus avaimenperän, lasinalusen tms. Käyttötavaraa, josta tulee mieleen ko matka. 

Vierailija
34/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niitä on jääkaapin ovessa joitain, koska lapset tykkäävät.

Vierailija
35/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko miehesi makneetti, magneetti vai mangneetti?

Vierailija
36/36 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta magneetteja koska kyllästyisin niihin mutta ostan ajoja maasta aina jonkun joulukuusen koristeen, kerran vuodessa on kiva koristella kuusi niillä ja muistella missä on käynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi