Törmäsin somessa videoon, jota en voi lakata miettimästä. Siinä nuori nainen
oli sukulaistensa kanssa ravintolassa. Hän seisoi pöydän päädyssä ja kertoi mahtavia uutisia: hänet on hyväksytty arvostettuun yliopistoon ja myöskin valittu podcast-juontajaksi. Sukulaiset istuivat flegmaattisina pöydän ääressä, joku onnitteli vaisusti, yksi alkoi lappaamaan ruokaa ahnaasti kitaansa katsomatta naiseen kertaakaan.
Video oli mennyt viraaliksi. Kommenteissa porukka kävi ihan hiilenä, ja ihmetteli varsinkin ruokaa lappaavan naisen käytöstä. Menin sitten naisen profiiliin, ja hän olikin julkaissut seuraavan päivityksen, missä kertoi että valitettavasti osasi odottaa sukulaistensa suhtautuvan noin.
Tuli surullinen olo. Jäin miettimään, miten oma perhe toimisi: he olisivat kaikki varmasti kiljuneet innostuksesta ja syöksyneet halaamaan. Mites muilla?
Kommentit (28)
Jos riittävän syvälle maaseudulle menisi, kyseltäisiin luuletkos nyt likka olevas meitä parempi, tai "ei se käsienheiluttelu mitään tuota".
Isä sanoi, että kesken yliopisto kumminkin sulta jää.
En kauheasti pidä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä näin netissä videon missä nuori nainen antautui isäpuolelleen täysin suoritti lopuksi vielä PerSun ja nappasi kalun suoraan persiistä suuhun. Paljon olen tuota videota ajatellut.
Että p aska se sullekin maistuu.
Ps. Eikun oikeasti hae heti apua psykiatrilta.
Onko sulla nuo kaikki oireet siitä?
"Puhelimen ruudun jatkuva tuijottaminen lisää merkittävästi useita terveysriskejä ja fyysisiä oireita. Tässä keskeisiä vaikutuksia:
Silmäoireet ja näkökyky: Runsas tuijottelu aiheuttaa silmien kramppaamista, kuivumista ja näön sumentumista. Se voi johtaa silmämunien venymiseen ja likitaitteisuuden lisääntymiseen, mitä pidetään jo maailmanlaajuisena epidemiana.
Unihäiriöt: Puhelimen käyttö illalla heikentää unen laatua ja lisää väsymystä.
Tuki- ja liikuntaelimistön vaivat: Puhelimen pitkäaikainen käyttö jumittaa niskan ja hartioiden aluetta.
Liikenneturvallisuusriskit: Kävellessä puhelimen selaaminen lisää onnettomuusriskiä liikenteessä.
Keskittymiskyvyn heikkeneminen: Runsas ruutuaika sirpaloittaa keskittymiskykyä.
Päänsärky: Näytön kirkas valo voi aiheuttaa päänsärkyä.
HS.fi
HS.fi
+6
Joissakin suvuissa ajatellaan että naisen paikka on palvella ja totella, ei tehdä uraa ja omia rahoja, rakentaa omaa elämää. Nuori nainen on helppo kohde ja vanhemmat naiset ovat katkeria ja kadehtivat. Miehet kokevat uhkaa sen ainoan asian puolesta, mitä heillä on toisille antaa, rahan.
Omassa suvussa on samanlainen meininki. Minusta on pidetty kun olen lapsen, alaisen, tottelevassa ja dosiilissa asemassa. Kun aloin pärjätä paremmin kuin sukulaiseni, alkoi aktiivinen mökötys ja kyräily, joka ei ole loppunut tähän päivään saakka. Suvussa myös hyväksyntää naisen seksuaalista hyväksikäyttöä ja väkivaltaa näitä kohtaan.
En ole enää tekemisissä suvun kanssa. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Jos riittävän syvälle maaseudulle menisi, kyseltäisiin luuletkos nyt likka olevas meitä parempi, tai "ei se käsienheiluttelu mitään tuota".
Vitsi kun maaseutulaiset kehtaisivat luopua kaikista käsienheiluttelulla tuotetusta sitten. Palaisivat ojankaivuuseen käsin eivätkä nostelisi tukiaisia. Pankkikortit roskikseen, kaikki käsienheiluttelulla ylläpidetty infra boikottiin. Live as you preach :)
Vierailija kirjoitti:
Minä näin netissä videon missä nuori nainen antautui isäpuolelleen täysin suoritti lopuksi vielä PerSun ja nappasi kalun suoraan persiistä suuhun. Paljon olen tuota videota ajatellut.
Oletpa hauska.
Suku lienee saanut tarpeekseen siitä, että kaikki mahdollinen kuvataan ja pannaan näkyville nettiin. Some on täynnä videoita, joissa on suhtauduttu tunteenpurkauksiin tunkemalla puhelin naamaan. Eivät kaikki sellaisesta pidä.
Some on jo niin tekoältäysheibaa että poistin
Jobsin käytöksestä sanomista niin meidän perhe ja suku puhuu livenä
En odota kaikkien kiljuvat jos joku saa opiskelupaikan tai duunin. Onnitellaan kyllä
No ei ne ainakaan ryntäsi halaamaan, ku ei olla amerikkalaisia 😃 onnittelisivat varmaan, ainaki muutama
Vierailija kirjoitti:
Some on jo niin tekoältäysheibaa että poistin
Jobsin käytöksestä sanomista niin meidän perhe ja suku puhuu livenä
En odota kaikkien kiljuvat jos joku saa opiskelupaikan tai duunin. Onnitellaan kyllä
Niin jos empatiakyky ei ulotu tyttäriin vaan ainoastaan johonkin tiettyihin hahmoihin ja toimintoihin niin sitten kannattaa tytärten miettiä onko tämä suku hyvä paikka meille ollenkaan.
Pyörittelisivät päätään varmaan ja hokisivat että ei siitä tule mittään, ei kannata yms.
En ole tekemisissä sen ainoan somehullun sukulaisen kanssa joka kuvaa reaktioita ja juhlapäiviä ja levittää ne jonnekin meta/TikTok-alustoille.
Olen varmasti jollain hänen hihkumisvideoistaan naama nurinpäin ja yritän vältellä kameraa :D
Annapa linkki tähän videoon. Olisi kiva nähdä, millaisesta tilanteesta katsojat ovat olleet ihan hiilenä. Yksi julistaa, toinen kuvaa, eikä kukaan pompi ja kilju.
He tiesi jo asian eikä jaksaneet esittää yllättynyttä ja iloista videolle. Miksi tuollaista pitää kuvata.
Huvipuistohullu kirjoitti:
No ei ne ainakaan ryntäsi halaamaan, ku ei olla amerikkalaisia 😃 onnittelisivat varmaan, ainaki muutama
Haha, juuri näin. Halaaminen ei todellakaan ole mikään suomalainen tapa tuollaisessa tilanteessaan. Suomessa halataan jos on rakastunut tai jos joku on kuollut.
Minulla ei ole tekoälyllä luotua perhettä. Siksi en voisi päättää etukäteen, miten reagoivat.