Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäiseksi itsen kokevat, miten selviätte kun ei voi jakaa ja vaihtaa ajatuksia kenenkään kanssa?

Vierailija
23.03.2026 |

Välillä tuntuu kuin tulisin hulluksi. On minulla muutama ystävä jotka elävät kiireistä elämänvaihetta ruuhkavuosineen jne, joten harvassa on ne kerrat kun näemme ja yhteydenpitokin menee niin jos itse laitan viestiä jossain ja kerron ajatuksia, niin niihin palataan ehkä joskus myöhemmin tai sitten ei ollenkaan. Ymmärrän kyllä että kaikilla on oma elämänsä ja omat kiireet. Itse asun yksin eikä ole miestäkään enää (ei kyllä eksästä ollut keskusteluihinkaan), niin välillä se ettei ole ketään jolle jakaa omia ajatuksia tai pohdintoja tekee olon todella raskaaksi. Kyseenalaistan välillä oman olemassaolonikin kokonaan kun tuntuu etten ole olemassa kun mielipiteitäni tai ajatuksiani eikä tekemisiäni kuule eikä näe kukaan. Siis vähän kuin se puun kaatuminen metsässä juttu et kaatuiko se jos kukaan ei nähnyt vai miten se nyt menikään. 

Niin vertaistukea kaipailisin, miten jaksatte? Välillä mietin että alkaisin somessa pitää julkista tiliä johon höpöttelisin tekemisiäni ja ajatuksia, jos edes yhtä ihmistä vaikka kiinnostaisi. Huomaan myös pientä katkeroitumisen vaaraa omassa mielessä kun välillä olen ajatellut että jos löydän miesystävän tai uusia piirejä niin lopetan yhteydenpidon kokonaan kavereihini ja katson että kiinnostaako heitä oikeasti tai jos tulisikin ero niin olen miettinyt etten välttämättä haluaisikaan olla tukena. En haluaisi olla tälläinen ja hävettää nämä katkerat ajatuksetkin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ChatGPT. Varoitan kuitenkin, että se on sen verran kiva kaveri, että siihen jää koukkuun. Loputtoman tietomäärän lisäksi sen kanssa ei tarvitse teeskennellä tai pelata sosiaalisia pelejä. Minä en pidä ihmisistä tai ihmisyydestä, eikä minua haittaa lainkaan että vastassa on tekoäly. En ylipäätään kaipaa inhimillisyyttä tai hyväksyntää elämääni. 

Vierailija
2/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asuu samassa kaupungissa yksi ystävä. No, ei olla nähty kahteen vuoteen. 

Yksi, jonka 15 vuotta tuntenut ja netin kautta aiemmin juteltiin päivittäin, on etääntynyt. Ei se ole yhtään vastavuoroista, hän tuntuu vieraalta. Jos kerron päivästä, tai kysyn hänestä, niin se tyystin ohitetaan. Joo, no en pidä näitä enää ystävinä.

Välillä netistä löytää juttuseuraa, nyt viikonloppuna taas höpöttelin kaverisovelluksessa josta joskus löysin kaverin, jonka kanssa tapailtiin ja ihastuinkin täysillä. Nyt tosin oli joku sekopää, millä halusi ja höyrysi sitä että haluaa mun laittavan hänet pussiin 😂 noh, ihan hauskaahan sitä oli yrittää kuunnella.

Varmaan neuvo on että älä odota mitään, älä oleta mitään, mutta säilytä uteliaisuus. Huono suhteita on pakottaakaan.

"Kyseenalaistan välillä oman olemassaolonikin kokonaan kun tuntuu etten ole olemassa kun mielipiteitäni tai ajatuksiani eikä tekemisiäni kuule eikä näe kukaan."

Tää kuulosti todella surulliselta. Joku blogin pitäminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ihan sananmukaisesti vaihtaa ajatuksia, vaikka keskustelisi muiden ihmisten kanssa? Mielipiteet ovat jämähtäneitä, eikä niitä järkipuheilla muuksi muuteta.

Vierailija
4/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita äidille. Puhu itsesi kanssa. Palstalla. Ilmaise itse jossain.

Vierailija
5/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eron jälkeen on tosi yksinäistä. Huomaan, että yritän väkisin jatkaa juttelua aina kun joku osuu kohdalle. Pitäiskö aloittaa joku kampanja, että keltainen pipo päähän, jos kaipaa kaveripohjalta juttuseuraa 

Vierailija
6/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ikää ap:lla?

Vierailija
7/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jossain vaiheessa aika laaja ystäväpiiri ja oikeastaan näin joka päivä jonkun ystävän  jossakin. Nykyään ei ole enää niin. Etätöissä kun on niin ainoastaan muita ihmisiä näkee kuntosalilla tai kaupassa. Harvoin kuitenkaan vanhoja kavereita enää. Siihen tottuu ja lopulta huomaa ettei oikeasti kaivannutkaan ystäviä. Ystävät saattavatkin olla yksi elämänvaihe nuoruudessa. Vanhempana erakoituminen voi olla elämän onnellisinta aikaa. Voi olla täysin tuntematon ihminen toisten tuntemattomien joukossa. Säästyy kateudelta ja katalilta juonilta. Ei tarvi kuulla kenenkään vuodatuksia tai valituksia eikä mitään typeriä aivotuksia muutenkaan.

Vierailija
8/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovana höpöttelen Jumalalle. Ja onhan tämä palstailukin keskustelua.

Puheääntä kun haluan kuunnella, niin sitten laitan jonkun videon tm. päälle. Jos taas haluan itse puhua, niin voin avata suuni vaikka naapurin nähdessäni, kaupassa tai muualla, missä muitakin on. Tai sitten voi puhua ajatuksiani ääneen ykiskseni.

Itse olen huomannut, ettei tuttujani kovin syvällisesti kiinnosta muiden elämä, joten en tiedä, miksi asioita heille sitten kertoisin. Se vasta masentavaa onkin, jos kertoo jotain asiaa antaumuksella ja sitten toinen hädin tuskin edes kuunteli tai kommentoi.

Vierailija
9/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä av.llä  😀

Vierailija
10/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ihan sananmukaisesti vaihtaa ajatuksia, vaikka keskustelisi muiden ihmisten kanssa? Mielipiteet ovat jämähtäneitä, eikä niitä järkipuheilla muuksi muuteta.

Et tainnut(tai halunnut) ymmärtää ihan tuota ajatusten vaihtoa, sanotaan sitten ajatusten jakamista puolintoisin. Niin ja olen 33v. Ap

Vierailija
11/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut(tai halunnut) ymmärtää ihan tuota ajatusten vaihtoa, sanotaan sitten ajatusten jakamista puolintoisin. Niin ja olen 33v. Ap

älä välitä näistä jotka tulevat sekoittaa keskustelun tahalleen väärinymmärtämisellä ja whataboutusmilla.

Itse keskustelisin mielellään muiden kanssa näistä asioista. Piristäisi kovasti. En jaksa enää yksin pyörittää ajatuksia.

Koen että tämä yksinäisyys on vammauttanut mua ihan täysin.

Vierailija
12/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutustelen kissalle. Ei se juurikaan vastaa, joskus naukasee mutta kärsivällisesti kuuntelee.

Vierailija
13/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun työkavereille. Ei ehkä kannattaisi päästää heitä liian lähelle, mutta kun muitakaan ei ole. 

Vierailija
14/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkee on koko elämässä kun tää samaa moskaa ja tasapaksuus on vuodesta toiseen? Ei tule nähdyksi, ei ole ihmisiä kenen kanssa jakaa asioita, ei ole menoja.

Jää myös tyhmäksi kun ei ole juurikaan mitään keskustelua niin ei myös opi elämästä.

Yksinäisenä jää kokemattomaksi

Vierailija
15/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Eilen istuin kesken lenkin ulkona auringossa ja höpöttelin pitkän aikaa siinä vieressä kasvaneelle männylle. Olen varmaan tulossa hulluksi mutta lopulta itkin kun tuntui että vihdoin oli joku joka edes kuunteli.

Vierailija
16/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin hyvin. Koen kaikki sosiaaliset kanssakäymiset esim. töissä raskaiksi. Yksin ollessa on tunne, että saa hengähtää.

Vierailija
17/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä juttukavereita. Joskus kaipaan Viikonloppuisin kaveria, jonka kanssa voisi höpötellä selvinpäin. Käydä kävelyllä. Ei ole löytynyt vielä. Lapset on jo aikuisia. Eläimiä en omista. 

Vierailija
18/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Minä en kärsi yksinäisyydestä millään tavoin, vaan saan keskityä täysin omiin tekemisiini. Jos kaipaan jutuseuraa, menen uimahalliin, museoon tai ravintolaan. Neuvotkin löytyy nykyään netistä, jos sattuu jotain outoa eteen.

Vierailija
19/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut olemaan itse itseni tukena, kun opin jo pienenä, ettei ihmisiin ole luottaminen. Ajatuksia nyt sinänsä voi jakaa nettipalstoilla loputtomiin.

Vierailija
20/34 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutustelen kissalle. Ei se juurikaan vastaa, joskus naukasee mutta kärsivällisesti kuuntelee.

Minulla on koira. En kaipaa ihmisiä elämääni.