Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso sano, että "haluaa elää omaa elämää, mutta.."

Vierailija
23.03.2026 |

..ei kuulema halua erota. Mitä vttua tämä nyt muka tarkoittaa??  Inttää vaan ettei halua erota!

Ei ole yhteistaloutta tai lapsia, eli ei ole siitä kiinni, etteikö voisi jatkaa omaa elämäänsä. Mikään vakipllukaan en ole, kun takana kohta jo pari vuosikymmentä parisuhdetta, mutta tyytymättömyyttä puolin ja toisin ollut pari vuotta, ja seksikin hiipunut sen takia. Aina on toisen naama väärin toisen mielestä ja aina vuoron perään. 

Minä annan aina kaiken, puoliso ei mitään ja myönti sen itsekin, että ei edes osaa ajatella muita, mikä ei ollut uutta, ja siksi ei olla koskaan yhteen muutettu. 

Tämä hänen ajatuksensa omasta elämästä tuli aika puskista, mutta vielä suurempi hämmästys oli tuo ettei halua erota. Mutta en itse halua jatkaa sellaisen kanssa arkeani, joka sanoo että haluaa elää omaa elämäänsä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet itse sitten?

Ei tarvitse omasta kodista mihinkään lähteä. Kirjoitinhan, että en halua olla sellaisen kanssa joka ei halua elää minun kanssa. Kunhan hämmästelen tätä järjen juoksua. Pöly saa muutaman päivän laskeutua ja sitten pyydän avaimet takaisin.

Ap

Eihän tuo mikään "puoliso" ole, jos ette ole naimisissa!

Vierailija
22/26 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet itse sitten?

Ei tarvitse omasta kodista mihinkään lähteä. Kirjoitinhan, että en halua olla sellaisen kanssa joka ei halua elää minun kanssa. Kunhan hämmästelen tätä järjen juoksua. Pöly saa muutaman päivän laskeutua ja sitten pyydän avaimet takaisin.

Ap

Helpompi sanoa puoliso, kun takana on kuitenkin lähes 20 vuotta parisuhdetta, eli ei ole mikään tuore juttu. Se nyt ei tainnut kuitenkaan olla jutun pointti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sä siis miehen mielestä olet estämässä sitä "oman elämän elämistä"? Mitä se edes tarkoittaa? Käydä nu ssimassa milloin ketäkin ja tulla sun viereen?

Nuo ei joskus itsekään tiedä tai tajua mitä ajattelevat ja höpisevät.

Laittaisin miettimään itsekseen vähäksi aikaa.

Taitaa olla enemmän taipuvainen aseksuaalisuuteen, seksiä on aina ollut vähän hänen puoleltaan. 

Olisi ollut helpompi kestää ehkä se toinen nainenkin, niin olisi edes joku järkevä syy. En todellakaan tiedä miten olen estänyt, kun eri kämpissäkin asutaan ja juuri siihen suhde on perustunutkin, että on voitu elää omaa elämää, mutta kuitenkin yhteistä elämää ja ollut yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat. Nyt hän haluaa "oikeasti oman elämän". Wtf. 

Ap

Exä alkoi tuota samaa inttämään. Oltiin tosin opiskelijoita ja asuttiin yhdessä. Olis tahtonut olla kavereita (sisältäen seksin 😂). No en suostunut, siinäpähän meni sitä elämäänsä elämään, jonkun kuukauden mä jaksoin siltä kysellä onko ihan tosissaan ja vakuutella että ei eroaminen sitä hänen elämää edistä, mä kun en ole sitä tietääkseni estänyt.

Jokunen kuukausi meni kun tuli kirjaimellisesti itkien takas 🤦 Siis se oli tosin ihan erilleen muutto ja ero.

Ja siis hän oli niin ujo ja vähän vanhan ajan reppana, että en yhtään usko että olis ollut joku muu mimmi syynä, sai vaan päähänsä semmosen idean joka sit kaduttikin (jonka tiesin kun ei siinä mitään järkeä ollut). Mulle se raivosi miten kehtasinkin kenenkään kanssa olla vaikka oltiin oltu erottuu kuukausia si, hänen mielestään petin.

Ota nuista sit selvää, kun ei ne osaa vastauksia antaa. Koita sä nyt ottaa iisisti ja keskittyä itsees ja hommaa säkin jokin "oma elämä" mikä vie aikaa.

Ei sitä oikein kukaan muukaan osaa sanoa, mitä sen mielessä liikkuu. Ehkä se tosiaan haluaa tilaa etsiä jotain muuta rauhassa.

Vierailija
24/26 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pölyn laskeutua ja sitten avain pois. Jos jo muutenkin menny heikosti niin ei tuo nyt ainakaa paranna asiaa. Sekin ehkä on tuohon syynä.

Vierailija
25/26 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei hän itsekään tiedä mitä haluaa. Hyvä idea tuo että kysy. Ihan suoraan että mitä hän kirjaimellisesti haluaa. Valehtele vaikka että olet valmis keskustelemaan mutta tarvitset tarkempaa tieto käytännössä. En usko että osaa sanoa tarkalleen. Tuo että asutte erillään, ei ole lapsia ym, kertoo levottomasta olosta jota kaikki eivät osaa käsitellä tai edes ymmärrä että vain itse voi muuttaa sitä. 

Vierailija
26/26 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet itse sitten?

Ap

Helpompi sanoa puoliso, kun takana on kuitenkin lähes 20 vuotta parisuhdetta, eli ei ole mikään tuore juttu. Se nyt ei tainnut kuitenkaan olla jutun pointti.

Ap

Olette olleet 20 vuotta "yhdessä" jakamatta mitään?