Miten te muut naiset pidätte huolta itsestänne?
Tai kuinka hemmottelette itseänne?
Satsaatteko jollain summalla kuukaudessa itseenne säännöllisesti. Mitä se tarkoittaa sinun kohdallasi?
Vinkkejä kaipailisin, kuinka huomioida itseäni enemmin.
Kiitos kaikille vastaajille. :)
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on pitää huolta itsestään? Eräs entinen miesystävä sanoi minulle kerran, että minun pitäisi huolehtia itsestäni paremmin. Viestillä, en ehtinyt kysynyt saman tien tarkennusta niin se jäi ja alkoi vaivata vasta suhteen päätyttyä. Oliko tuo toive meikata enemmän? Käydä kampaajalla? Sheivata kaikki karvat? Pukeutua muodikkaammin? Opiskelin tuolloin eikä ylimääräistä rahaa ollut.
Mielestäni huolehdin itsestäni hyvin kun nukun riittävästi, syön terveellisesti, ulkoilen ja teen asioita joista nautin. Mutta EN VÄRJÄÄ harmaita hiuksia tai ota ripsenpidennyksiä, en käytä huulipunaa, en käy manikyyrissä, en ylipäätään erityisesti kuluta rahaa muotiin tai ulkonäköjuttuihin. Luulenpa että moni kuitenkin tarkoittaa itsestään huolehtimisella juuri noita rahalla saatavia asioita eikä suinkaan mielenrauhaa ja rajoistaan kiinni pitämistä.
Taidat näyttää nuhjuiselta, sitä se mies tarkoitti. Miehet arvostavat naisia jotka korostavat hyviä puoliaan sekä fyysiesti että henkisesti. Ripsienpidennykset voi unohtaa mutta miksi kaikki muukin ulkonäköön liittyvä on heitetty ns nurkkaan. On normaalia holehtia siististä ulkomuodosta, hiuksista, meikistä ja itselle sopivasta trendikkäästä pukeutumisesta. Nämä antavat kuvan että arvostaa itseään ja kunnioittaa muita. Edellämainitut ovat henkiesti tasapainoisen ihmisen merkkejä.
Evvk
Ja sen huomaa katukuvasta. Suomi on täynnä ihmisiä jotka inhoavat itseään ja pyrkivät rumuuteen, surullista.
Noh, kiitti vaan kannustuksesta ja kauniista sanoista! Oot varmaan tosi kiva ja mukavaa seuraa!
Olin väkivaltaisessa suhteessa kolme vuotta. Kai mä silloinkin ihan nätisti pukeuduin, olin myös hoikka kun mikä ja joka hiton päivä maalasin hymyn naamalle ja vedin sen pellepuvun niskaan etten huolestuttaisi ketään. Ahdistusta purin liikunnalla. Se nyt on melko yleistä, että huonossa suhteessa väsyy ja eron jälkeen alkaa ns loistamaan kun on saanut itseään kuntoon. En nyt puhu vain fyysisestä väkivallasta, mutta kun pitää kuulla haukkumista ja solvaamista ja toisen kokoaikaista tyytymättömyyttä niin ei siinä piru vie jaksa "huolehtia itsestään" kun kaikki voimat menee perus selviytymiseen. Naisilla edelleen yleensä on siinä vielä koti ja lapset hoidettavana mahdollisen mieslapsen lisäksi.
Vasta nyt kun oon ollut kolme vuotta yksin, niin huomaan että hei, mähän oon alkanut esim värjäämään taas tukkaa, tykkään pukeutua nätisti ja saan itse iloa asioista, kuten kiva hajuvesi. Ja oon taas iloinen ja ystävällinen kun ei tarvitse koko ajan pelätä ja olla puolustuskannalle. Kehuihin esim on edelleen vaikea reagoida, osaan tosin kiittää jo, ja normaalit pienet huomionosoitukset on todella outoja. On myös hyvin outoa huomata, että joku mies on ihan oikeasti kuunnellut mitä mä sanon ja muistaa niitä.
Kannattaisko kaikkien enemmän olla muille kiltti ja kannustava tän ainaisen dissaamisen ja lyttäämisen sijaan. Mäkin oon miehelle mieluiten pelkästään vaan kiltti, kultainen ja ihana mutta kun palaute on tällaista jatkuvasti niin kyllä se karisee.
En yhtään ymmärrä, mitä säkin sait tästä mielenilmaisusta ja luuletko sen mitään parantavan.
Käyn sokeroinnisssa 1x/kk. Laitan itselleni muutaman viikon välein geelilakkauksen jotta kynnet on aina siistit. Meikkaan joka päivä. Käyn kampaajalla n. 4kk välein. Ostan kivoja vaatteita itselleni melko usein ja pukeudun kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on pitää huolta itsestään? Eräs entinen miesystävä sanoi minulle kerran, että minun pitäisi huolehtia itsestäni paremmin. Viestillä, en ehtinyt kysynyt saman tien tarkennusta niin se jäi ja alkoi vaivata vasta suhteen päätyttyä. Oliko tuo toive meikata enemmän? Käydä kampaajalla? Sheivata kaikki karvat? Pukeutua muodikkaammin? Opiskelin tuolloin eikä ylimääräistä rahaa ollut.
Mielestäni huolehdin itsestäni hyvin kun nukun riittävästi, syön terveellisesti, ulkoilen ja teen asioita joista nautin. Mutta EN VÄRJÄÄ harmaita hiuksia tai ota ripsenpidennyksiä, en käytä huulipunaa, en käy manikyyrissä, en ylipäätään erityisesti kuluta rahaa muotiin tai ulkonäköjuttuihin. Luulenpa että moni kuitenkin tarkoittaa itsestään huolehtimisella juuri noita rahalla saatavia asioita eikä suinkaan mielenrauhaa ja rajoistaan kiinni pitämistä.
Taidat näyttää nuhjuiselta, sitä se mies tarkoitti. Miehet arvostavat naisia jotka korostavat hyviä puoliaan sekä fyysiesti että henkisesti. Ripsienpidennykset voi unohtaa mutta miksi kaikki muukin ulkonäköön liittyvä on heitetty ns nurkkaan. On normaalia holehtia siististä ulkomuodosta, hiuksista, meikistä ja itselle sopivasta trendikkäästä pukeutumisesta. Nämä antavat kuvan että arvostaa itseään ja kunnioittaa muita. Edellämainitut ovat henkiesti tasapainoisen ihmisen merkkejä.
Evvk
Ja sen huomaa katukuvasta. Suomi on täynnä ihmisiä jotka inhoavat itseään ja pyrkivät rumuuteen, surullista.
Tuskin he rumuuteen pyrkivät. Ovat vain työttömiä ja köyhiä. Tiesitkö, että jo yli 13 % aikuisista suomalaisista on ulosotossa?
Huolehdin itsestäni välttämällä kaksilahkeisia. Pysyn hengissä eikä kukaan pidä piikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just suomi-akkojen märinää ettei huolehdi estetiikastaan. Just korkeintaan lenkki ja sauna ::D. Tehkää nyt naamalle jotain, letille ja pukeutukaa kireisiin vaatteisiin edes.
Haluut meidän pukeutuvan kiireisiin vaatteisiin vaikka 3/4 on ylipainoisia?
Noniin, lets go siskot! :D
(Oon siis hoikka ja urheilen mutta tässä eikait kysytty mitä mieltä suomimies on naisten ulkonäöstä. Jostain syystä he kokee, että se mielipide on niin tärkeä että pakko päästä laukomaan).
Arvostelet toisia naisia ja korostat itseäsi, miksi?
Missä kohtaa on arvostelua naisia kohtaan ja miksi hyökkäät naista kohtaan, vaikka edellä mies ojentaa minkälainen naisen tulis olla?
Ainiin nykyään kukaan ei saa todeta ääneen olevansa hoikka ilman että se koetaan jonain humble bragina.
Haukut ehkä väärää puuta tässä vaikka upea suomies puhuu tossa suomi-akoista ja nauraa niille.
Hemmottelen itseäni tekemällä hyvää ruokaa, lukemalla hyviä kirjoja, kuuntelemalla klassista musiikkia ja rajaamalla vastuuni ja velvoitteeni niin, että minulla on riittävästi aikaa itselleni. Ystävät ovat tärkeitä ja myös matkustelu. Myös pitkät lenkit, luonnon ihailu, saunassa rentoutuminen ja uiminen meressä ovat hemmottelua. Seksuaalinen nautinto, jota voi ihan itsekseen kokea. Hyvä viini, teatteri, oma rauha, hiljaisuus, armollisuus, aamukahvin juonti hitaasti, juurileivän teko - kaikki nämä ovat hemmottelua ja itsestä huolehtimista. Myös kaunis arkkitehtuuri liikuttaa sisintä aivan erityisellä tavalla. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Naidaan ja piereskellään syödyt kalorit ulos.
Liikuntaa koitan harrastaa 3x viikossa, hyvät elintavat ja hoikka vartalo. Panostan kivoihin urheiluvälineisiin ja vaatteisiin.
Ostan laadukkaita vaatteita ja laukkuja, käyn kampaajalla.
Joka aamu meikkaan ja kiharran hiukset.
Ihonhoidossa ja hiustenhoidossa törsään kalliisiin rasvoihin.
Käyn yksityisellä puolella terveystarkastuksissa vähintään muutaman vuoden välein.
En stressaa mistään, se on tärkein oppi!
-N44, sinkku ja kahden teinin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa koitan harrastaa 3x viikossa, hyvät elintavat ja hoikka vartalo. Panostan kivoihin urheiluvälineisiin ja vaatteisiin.
Käyn yksityisellä puolella terveystarkastuksissa vähintään muutaman vuoden välein.
Rasvoihin ja meikkeihinkö ne elarit sitten menevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvoihin ja meikkeihinkö ne elarit sitten menevätkin.
-naisviha :D
Aktiiviset Pilluhommat on tärkeä osa naisen elämää ja hyvää terveyttä.