Nainen? Montako TARZAN-kirjaa olet lukenut?
Kommentit (39)
Vastaus komm. 16: hyvän määrittelee jokainen itse. Mutta alk.1980 tähän päivään ajanviete on paljon monipuolisempaa. Kirjat, lukemistot, sarja- ja elokuvat. Esim Jerry Cotton, Tex Willer, Indiana Jones ja monet muut. Tarzan oli jo alunperin jokseenkin älytön: hahmot, asetelma ja juonet.
Vrt.: pidän itsekin mm Edgar Wallacen Sandi- kirjoista, mutta ne kuuluvat jo maailmaan, joka on jo aikaa sitten mennyt.
Varmaan kaikki. Mun isä luki niitä meille, kun olin pieni. Tarzanit oli hänen suosikkejaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Tarzanit sekä kaikki Mars-sarjan kirjat.
N51
Samoin. Vieläkin harmittaa kun aikuisena muutossa n. 40 vuotta sitten heitin Mars-sarjan kirjat roskiin :(
N67
Enköhän mä oo ne kaikki lukenut. Samoin Mars -kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole N, mutta ihmettelen: kuka nyt enää lukee Tarzan-kirjoja? Jo 1980-luvulla oli jo paljon monipuolisempaa ajanvietettä tarjolla. Luin itse kyllä muutaman ehkä n.55 v.sitten. Toki joku harva on niistä voinut innostua aina meidän päiviimme saakka.
Kerros että mitä hyvää ajanvietettä oli 1980-luvulla tai nykyään?
Lukeminen on hyvää ajanvietettä. Paljon lukevalle koulukin on helppoa, kun koulukirjat on vaan kirjoja siinä missä muutkin.
En yhtään. Minun lapsuudessa tuli sarja telkkarissa
En kirjoja, mutta niitä vanhoja sarjakuvia meni aikoinaan paljon. Sarjis-Tarzan <3.
Kirjat, lukemistot, sarja- ja elokuvat. Esim Jerry Cotton, Tex Willer, Indiana Jones ja monet muut. Tarzan oli jo alunperin jokseenkin älytön: hahmot, asetelma ja juonet
Joillakin ei ole mielikuvitusta eivätkä ymmärrä miten mahtavan rikas mielikuvitus Edgar Rice Burroughsilla oli. Ilman mitään esikuvia. Nykyään moni kirjoittaja saa kiitosta mielikuvituksestaan vaikka vaan kopioi tietäen tai tietämättä mitä on jo ollut.
Vierailija kirjoitti:
En kirjoja, mutta niitä vanhoja sarjakuvia meni aikoinaan paljon. Sarjis-Tarzan <3.
Kuka oli suosikki piirtäjäsi? Itsellä oli Russ Manning vaikka muitakin hyviä oli.
En yhtään, mutta kaikki telkkarista tulleet Tarzan elokuvat (Weismuller) olen katsonut useampaankin kertaan. Mustanaamio sarjakuva-kirjan, paksun, olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Ne kaikki, myös mainitut Mars-kirjat moneen kertaan. Monet perinteiseen tapaan peitto korvilla taskulampun valossa.
Eikö teillä ollut sähköjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oli suosikki piirtäjäsi? Itsellä oli Russ Manning vaikka muitakin hyviä oli.
Voi luoja, enhän mä muista niiden nimiä. Mutta hyviä tarinoita olivat mm. Malinkojen aarre, Valkoinen gorilla Kai-Bolgani ja se juttu yhdestä amazoniheimosta, missä kaikilla amazonitytöillä oli hyvin tyylikkäästi piirretyt lihakset. Sen piirtäjä kyllä osasi hommansa.
Olen lapsena lukenut. Tex Willer kiinnosti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikki Mars-kirjat hyllyssä. Ei ole montaa vuotta kuin kuin ne uudelleen.
N55
Luin ne ääneen lapsilleni. He arvostivat.
Tarzaneita, kyllä.
Tex Willeriä, Mustanaamioita, Aku Ankkaa, Lucky Luckea, Tenavia jne.
Tyttökirjoja, maailmsnkirjallisuuden klassikkoja, tietokirjoja, taidehistoriaa, muotilehtiä, sanomalehtiä jne.
Kaikenlaista tuli lapsena luettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole N, mutta ihmettelen: kuka nyt enää lukee Tarzan-kirjoja? Jo 1980-luvulla oli jo paljon monipuolisempaa ajanvietettä tarjolla. Luin itse kyllä muutaman ehkä n.55 v.sitten. Toki joku harva on niistä voinut innostua aina meidän päiviimme saakka.
No johan VHS-videoiden aikakausi oli alkanut. Videovuokraamojen hyllyt pullottelivat halvalla sellaisiakin leffojen nauhoja joita ei olla vieläkään tänään julkaistu DVDllä.
Asioihin vihkiytyneet olivat jo löytäneet kansantietokone Commodore 64n ja ottaneet sen kanssa ensimmäisen askeleen jonka turvin opittiin selviytymään 2020-luvun digiyhteiskunnassa.
Ja lautapelit kuten Afrikan tähti täyttivät joutoaikaa. Hienostuneemmat etenivät siitä sitten vaikka shakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinyylilevyt, 80-luvun loppupuolella myös cd-levyt, vhs ja beta-kasetit ja nauhurit, tv ja radio-ohjelmat, kirjat, lehdet. Nuo oli 80-luvulla minulle tärkeimmät.
Olen tainnut lukea ne kaikki. Lapsena. Hyviä kirjoja ovat, pitäisi varmaan lukea uudestaan! Conan Barbaaritkin on hyviä!
Paljonkin parempi.