Nata Salmela ja koulushoppailu
Rakas Nata, luet tätä kuitenkin kuten jokaisen keskustelun joka sinusta käydään. Viitateen eilisiin storeihin ja siihen kuinka vanhemmat sen upean Itä-Helsingin ulkopuolella koulushoppailevat. Voin kertoa, että itse muutin Marjaniemestä Pohjois-Haagaan siitä syystä, että lapseni koulunkäynnistä siellä idän koulussa ei tullut mitään. Kouluissa on ala-asteella (yläasteita en tunne) niin paljon maahanmuuttajia, joista moni ei osaa kieltä, on paennut sotia ja traumatisoitunut tm. surullista. Ei mitään pahaa sanottavaa näitä lapsia kohtaan, mutta tavallisena suomalaisena minun lapseni ei pystynyt keskittymään opetukseen opettajan selvitellessä päivästä toiseen erityistilanteita.
Ymmärrän että tapasi on puhua provosoivasti, mutta odotan mielenkiinnolla sitä aikaa, kun oma lapsesi aloittaa koulussa ja törmäät tähän todellisuuteen - hänen opettamiseensa opettajilla ei riitä resurssit eikä koulurauhaa ole. Odotan kuinka kauan maltat olla koulushoppailematta lapsellesi koulurauhaa.
Kommentit (9)
Asun 60 km Helsingistä eikä lapseni luokalla ole 8 v. aikana ollut yhtään maa han muuttajaa. Silti koulurauha on enimmäkseen aika kaukainen käsite. Täällä ei myöskään voi koulushoppailla, koska koulut ovat niin kaukana toisistaan, esim. seuraavaksi lähin yläkoulu olisi naapurikunnassa.
Onneksi paljon voi paikata kun jaksaa itse kysellä huolellisesti kokeisiin ja vahtii että lapsi tekee läksyt kunnolla.
Neukkuämmän puheet ei voi vähempää kiinnostaa.
Onpas täällä kateellista porukkaa. Ilmeisesti harmittaa kun Nata osti juuri talon Portugalista.
Mikä sille tuli? Oliko ostanut asunnon ilman että tajusi mihin kouluun kersa joutuu? Voi voi kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä kateellista porukkaa. Ilmeisesti harmittaa kun Nata osti juuri talon Portugalista.
Moi Nata.
Kaulatatska estää ottamasta ko. henkilön mitään sanomisia vakavasti.
No ei taatusti Nata laita lastaan itähelsinkiläiseen kouluun. 😄
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä ihailet vernokiertäjää, jonka johdosta itse maksat enemmän veroa...
Vastenmielinen ihminen. En pääse ikinä yli siitä miten haukkui Suomen neuvolajörjestelmän. Sen systeemin mikä on maailman paras edelleen, millä äitien ja vauvojen kuolleisuus on maailman alhaisin edelleen! Olisi pysynyt Viron venäläisenä Vaan. Siellä on kaikki paremmin.