Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh alkoi ärsyttämään. Olen vuoropäällikkö ja kuulin, että "normi työntekijä" saa

Vierailija
23.03.2026 |

Parempaa palkkaa kuin mitä TES. Kun hain paikkaa, mulle sanottiin että palkkaus menee TESin mukaan.

Toki siihen sitten suostuin.

Jotenkim huomaan, että tää alko ärsyttämään. Kyseessä mara ala.

Voisko tästä olla suoraan HR osastolle yhteydesså ja kysyä mikä on politiikka.

Yhdessä tilaisuudessa kuulin myös lauseen "maksetaan parempaa palkkaa kuin tes". Joten tämä myös hämmentää.

Itse olen vielä koeajalla, joten ehkä hyvä pitåå suu supussa. Mutta kun asia näin paljon häiritsee niin mun on siitä kysyttävä. Pomolta en tietenkään viiti mennä kysymään, niin ajattelin olla HR osastoon yhteydessä.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh

Vierailija
2/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ikälisiä ja kokemuslisiä. Voit luottaa, että on osaava kaveri, jos saa bonusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koeajalla, sinut on palkattu tesin mukaan. Kun olet vakinaistettu, pyydät säännöllisesti tarkastusta palkkaasi kokemuksen ja osaamisen perusteella, ja sitä joko nostetaan tai ei nosteta. Onko tämä ensimmäinen työpaikkasi? Älä nyt hyvä ihminen mene valittamaan ainakaan koeajalla, että joku saa parempaa palkkaa kuin sinä. 

Vierailija
4/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt katsoisit edes sen koeajan loppuun ennen kuin alat hankalaksi ja purnaamaan.

Vierailija
5/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä noin hölmö on päässyt miksikään päälliköksi? 

Vierailija
6/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh

Niin, että kun palkattiin niin sanottiin, että palkka menee TESin mukaan. Ei ole neuvoteltavissa.

Sitten kuulin rivityöntekijältä, että oli saanut neuvoteltua korkeamman palkan mitä se oikeasti olisi TESin mukaan. Hänet palkattu 3v sitten. Mä olen ollut 5kk.

Ap

Vierailija
7/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurilla :) ja työkokemuksella!

Kiitos palauttesta! Ap

Vierailija
8/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtoporras pitää tyypeistä, jotka ovat tiimipelaajia ja kuin perhettä, ja joita voi vetää kölin alta, miten haluaa, eivätkä uskalla edes ajatella mitään korporaation etujen vastaista. AP on juuri tällainen. Kannattiko olla hyväuskoinen?

Vierailija
9/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh

Niin, että kun palkattiin niin sanottiin, että palkka menee TESin mukaan. Ei ole neuvoteltavissa.

Sitten kuulin rivityöntekijältä, että oli saanut neuvoteltua korkeamman palkan mitä se oikeasti olisi TESin mukaan. Hänet palkattu 3v sitten. Mä olen ollut 5kk.

Ap

Itseasiassa, mene ihmeessä kyselemään ja vaatimaan, kun on niin hyvät perusteet! 

Vierailija
10/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita ikälisiä ja kokemuslisiä. Voit luottaa, että on osaava kaveri, jos saa bonusta.

Hänellä ei siis ollut edes alan kokemusta.

Ehkä sit 3v sitten oli työntekijän markkinat :D

Vierailija
11/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo se lähti sun kohdalla alamäkeen kun halusit vuorovastaavaksi rahan takia. Eka kerta? 😂

Vierailija
12/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtoporras pitää tyypeistä, jotka ovat tiimipelaajia ja kuin perhettä, ja joita voi vetää kölin alta, miten haluaa, eivätkä uskalla edes ajatella mitään korporaation etujen vastaista. AP on juuri tällainen. Kannattiko olla hyväuskoinen?

No eläessä näköjään oppii. Pitäs vaatia enemmän. Mun ongelma on se, että mä vähättelen osaamistani. No jotenkin tää toisaalta inspiroi. Jos on aiemmin menty 80% työteholla, niin laitan nyt sitten 110% kehiin.  Olen pitänyt kynttilää vakan alla.

Ap

Vierailija
13/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 3v sitten on varmasti moni työntekijä neuvotellut itselleen parempaa palkkaa. Nykyään saa olla onnelinen, JOS on työpaikka. 

Vierailija
14/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo se lähti sun kohdalla alamäkeen kun halusit vuorovastaavaksi rahan takia. Eka kerta? 😂

Itseasiassa olin aiemmin toisessa paikassa, jossa palkka oli korkeampi. Mutta työolosuhteet kurjemmat :) eli ei ole kaikki rahasta kiinni. Ap

Vierailija
15/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockallako oot töissä? Siellä muutettiin työläisten toimenkuvaa, alennettiin tunteja ja laskettiin palkkaa. PAM haastoi oikeiteen mutta hävisi kun Stockalla on tosi pätevät lakimiehet. Irtisano ittes, niin paljon muitakin on tehnyt.

Vierailija
16/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ny taas ruikutat täällä

Vierailija
17/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin ammattitaito , on aloja joilla harva tekee tessin mukaan vaan maksetaan sen mukaan mitä osaat.

Vierailija
18/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockallako oot töissä? Siellä muutettiin työläisten toimenkuvaa, alennettiin tunteja ja laskettiin palkkaa. PAM haastoi oikeiteen mutta hävisi kun Stockalla on tosi pätevät lakimiehet. Irtisano ittes, niin paljon muitakin on tehnyt.

En oo stockalla töissä, enkä nyt aio irtisanoa itseä ennenkun olen selvittänyt tän palkkausasian perusteellisesti :) Ap

Vierailija
19/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin ammattitaito , on aloja joilla harva tekee tessin mukaan vaan maksetaan sen mukaan mitä osaat.

Ei näköjään päde tällä alalla :).

Plus en tuo tarpeeksi osaamistani esiin. Oma moka myös osittain tämä. Ap

Vierailija
20/30 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikälisät ja kokemuslisät kuuluu tessiin. Eli ei niiden perusteella palkka ole parempi kuin tes

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme