Mitä tarkoittaa kun joku täti kysyy onnettomuudessa loukkaantuneelta Pystytkö olemaan?
Kommentit (12)
Tarkoittaa, että mites se oleminen nyt sujuu. Onnettomuuksissahan kuulemma oppii olemaan.
Pystytkö olemaan kuolematta?
Loppu jätetään pois, kun se voi edesauttaa kuolemista.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että miten voit? Soitako ambulanssin heti vai kohta? Mikä on sun tilanteesi, kuoletko jos hoidetaan joku muu ensin vai oletko sinä se joka hpidetaan heti?
Ei tarkoita. Se on mummomainen lässytyskysymys johon ei voi vastata kuin joo.
Kuulostaa aika ystävällismieliseltä ja huolehtivalta. Rauhoittaa kysymyksen kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että miten voit? Soitako ambulanssin heti vai kohta? Mikä on sun tilanteesi, kuoletko jos hoidetaan joku muu ensin vai oletko sinä se joka hpidetaan heti?
Hanki tantta huumorintaju!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika ystävällismieliseltä ja huolehtivalta. Rauhoittaa kysymyksen kohdetta.
Ja vitut.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ole antanut sinulle lupaa sinutella.
Siinä sitä vasta olisi onnettomuutta, jos joku täti kysyisi "alatsä oleen?"
Voisin kysyä pystytkö olemaan. Tarkoittaa voinko jollain keinoin parantaa oloasi vai onko hyvä noin, ennenkuin ambulanssi tulee. Kun itse makasin kadulla odottaen ambulanssia, en halunnut että kukaan koskee minuun ennen ensihoitajien tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kysyä pystytkö olemaan. Tarkoittaa voinko jollain keinoin parantaa oloasi vai onko hyvä noin, ennenkuin ambulanssi tulee. Kun itse makasin kadulla odottaen ambulanssia, en halunnut että kukaan koskee minuun ennen ensihoitajien tuloa.
Ne ymmärtää, mitä se tarkoittaa, jotka osaa suomea. Näköjään.