Muita jotka ei jaksa unelmoida mistään kun ei ne kuitenkaan toteudu
Ja tuntuu ettei ansaitsekaan mitään.
Kommentit (28)
Joo, sama. Suurin osa tavoitteista ja unelmista oli sellaisia, että niissä oli takaraja ja viimeistään niiden kariuduttua meni kyky ja toisaalta tarvekin unelmoida enää mistään. Mikään ei voi enää toteutua mitenkään.
Mun unelma on sellainen, että vaikka miten tekisin töitä sen eteen, en sitä voi saada. Surettaa.
Itselläni on tapana tavoitella jotain realistista, vaikka samalla pidän pidemmän ajan tavoitteen avoimena. Näin voin saavuttaa askel kerrallaan omilla toimillani niitä lyhyemmän matkan tavoitteita. Niitä pidemmän ajan unelmia ei välttämättä tarvitse koskaan saavuttaa, mutta tiedän ainakin meneväni niitä kohti. Motivaatio tulee siitä, kun omalla työllään ja toiminnallaan saa aikaan asioita ja saavuttaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
En edes osaa unelmoida enää vaikka yrittäisin. En keksi mitään mitä pystyisin unelmoimaan. Ei vaan pysty kun tietää, ettei toteudu. Olin työhaastattelussa perjantaina ja tiedän etten taaskaan saa töitä vaan paikkaan valitaan joku jolla on jo vakityö. Vielä pitäisi unelmoida jotain epärealistista. Ei kiitos.
Jos jo valmiiksi ajattelet, ettei unelma kuitenkaan toteudu, et ehkä jaksa panostaa siihen täysillä. Silloin siitä tulee helposti itseään toteuttava ennuste. Ei siksi, ettet pystyisi, vaan siksi ettet viitsi kunnolla edes yrittää. Mutta jos ajatteletkin, että unelma voi toteutua, kunhan teet kaiken minkä pystyt etkä luovuta, niin sulla on paljon suurempi todennäköisyys saavuttaa se unelma.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä unelmointihan ei auta, vaan täytyy oikeasti tavoitella niitä asioita. Joskus tuntuu, että ihmiset haaveilee ja toivoo asioita, mutta kun kysyy tarkemmin niin mitään ei ole oikeasti tehty asioiden eteen.
Tai sitten luovutetaan ensimmäisestä vastoinkäymisestä. Ne joiden unelmat toteutuvat eivät luovuta.
Hmm.... Miettinyt sitä, että jos on unelmia ja haaveita, jos ne toteuttaa. Mitä sitten, seuraavaksi? - Uusia unelmia ja haaveita, mitkä pitää taas toteuttaa. Ja taas. Entäpä jos pitää vaan ne unelmat ja haavekuvat, eikä toteuta niitä? -
En tiedä, mulla ei ole oikeaa vastausta.
.....
Ex ilmeisesti toteutti ne seksin suhteen. Oltiin erottu (se fwb-suhde). Eipä hänen haaveet mulle kuuluneet (miksi kuuluisi koska oltiin erottu?). Mutta ne juipit tuli "hieromaan päin mun naamaa" mitä olivat tehneet. ..... Se suhde loppui siihen, "the finito the end".
Vierailija kirjoitti:
En edes osaa unelmoida enää vaikka yrittäisin. En keksi mitään mitä pystyisin unelmoimaan. Ei vaan pysty kun tietää, ettei toteudu. Olin työhaastattelussa perjantaina ja tiedän etten taaskaan saa töitä vaan paikkaan valitaan joku jolla on jo vakityö. Vielä pitäisi unelmoida jotain epärealistista. Ei kiitos.
Et saa töitä, koska kaikki näkee jo kaukaa itseinhosi ja apatiasi.
Minä myös olen saanut kaiken, mitä olen halunnut, mutta työllä ja uskaltamalla. On täytynyt joskus mennä melkoisesti mukavuusalueen ulkopuolelle, mutta mitäpä ei tekisi haaveiden eteen.