Milloinkas mökin omistajat aloitatte ramppaamisen mökillänne?
En vaan jaksaisi koko kesäkautta moista roudaamista niihin homeelle haiseville perintömöksille.
Eihän siellä tapahdu mitään. Tylsää!
Kommentit (47)
Ympäri vuoden on käyty ja lämmöt on olleet koko ajan päällä. Ei tule hometta. Tekemistä riittää koko ajan.
Eihän mökillä tarvitse tapahtua mitään. Juuri sen vuoksi sinne mennään.
Käydään ympäri vuoden.
Huvilassa on kaikki mukavuudet ja lisäksi vielä luonnon rauha Saimaan maisemissa.
Maakellarin aion ensikesänä tehdä. Aloitan heti kun routa sulaa, betoniharkkotiilet, sementit ja murskeen tuotan paikalle heti kun kelirikkomerkit poistetaan.
Ja miten niin homeinen perintömökki. Itse veistetty 100m2 pelkjahirsimökki se on. Itse tehty myös perustukset ja kaikki muu putkiröitä lukuunottamatta. Tämä on minun harrastus toimistotöiden vastapainoksi. Tuoreelle puulle sanovat vieraat tuoksuvan edelleen, vaikka veistosta on 15 vuotta.
Aloitetaan viimeistään toukokuussa ja ravataan lokakuulle saakka.
Ap. Jaksoit kumminkin tehdä tämän aloituksen.
Jostain syystä mökkiläisten elämä pyörii mielessäsi.
Pitäisikö sinunkin hankkia ihan oma elämä?
Vierailija kirjoitti:
Tai oma mökki!
Inhoan mökkeilijöitä. Heidän kanssaan ei voi mitään menoja sopia pääsiäisen ja pikkujoulukauden väliin. Vastaus on aina, "ei käy me ollaan mökillä".
Nelostiellä alkaa taas joka viikonloppuiset peräkärrysulkeiset kun niitä vanhoja sohvia ja puhkinaituja patjoja viedään mökille.
Kaupungissa ollaa huolissaan ympäristöstä ja jokaisen risun katkaisemista vastustetaan. Sit alkaa se täysin turha ajoralli pöndelle sekä tietty kuinka paljon itse mökki syö luonnovaroja?
Just tulin kaverin mökiltä ja lähden omalle "mökille" (ulkomaille) 2 kuukaudeksi
Mökki on parempien ihmisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mökkien lisäksi mulla pyörii mielessä mummot, villasukat ja säitten vaihtuminen, autisti kun olen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käydään ympäri vuoden.
Huvilassa on kaikki mukavuudet ja lisäksi vielä luonnon rauha Saimaan maisemissa.
Ap. tarkoitti niitä pieniä, ummehtuneita ja ahtaita joskus 50- luvulla rakennettuja ilman mukavuuksin ns. hiirenpesijä, eikä täydellisesti varustettuja huviloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkien lisäksi mulla pyörii mielessä mummot, villasukat ja säitten vaihtuminen, autisti kun olen. Ap
Kuuleppas et ole minä.
Aito ap.
Vierailija kirjoitti:
Käydään ympäri vuoden.
Suurin osa Suomen kesämökeistä eivät todellakaan ole mitään luxushuviloita. Ulkohuussi polun päässä, kantovesi, sähkötön ja kaikki rakennukset lahoamispisteessä jne. Maisematkaan eivät joka mökillä ole päätä huimaavan kauniit. Naapurimökki liian likellä, eikä omasta rauhasta tietoakaan.
Paljonko kiinteistövero on vapaa- ajan mökistänne vuodessa?
Paljonko maksaa kulkeminen omalla autolla ja/ tai veneellä saarimökillenne koko mökkikautenne ajan? Oletteko laskeneet?
Paljonko kiinteistövero on vapaa- ajan mökistänne vuodessa?
Paljonko maksaa kulkeminen omalla autolla ja/ tai veneellä saarimökillenne koko mökkikautenne ajan? Oletteko laskeneet?
Kiinteistövero 600e/v
Kaikki asumiskulut + auto + lennot 9700e/v. Käyttöaste n 6kk. Ruokarahaa kuten kotona ollessakin n 600-900e/kk
12
Juuri tilasin mökille saunaremontin ja mökkiin uudet ikkunat ja oven,asennettuna.
Ihanan kallista!
Heti kun kelirikko sallii. Ihana ihana oma rauha ja rantasauna. Taivas.