Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset pesettää puhtaita autoja?

Vierailija
22.03.2026 |

Tänään kävin itse pesettämässä autoni, viimeksi pesetin auton 2025 syyskuussa. Nyt tänään katselin autoja mitkä odottivat pesua niin valtaosa niistä autoista oli puhtaita eikä niissä näkynyt merkittävää likaa. Mikä järki on siis maksaa siitä että pesettää puhdasta autoa? 

Auton kun pesee niin menee pari viikkoa niin se on taas likainen joten peseekö nämä autoa kuukausittain? 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuollainen soijahomo mitään ymmärrä autoista. Itse pesen joka lauantai kesät/ talvet.

Olihan kommentti !🙄  Tunnetko viisaaksi nyt itsesi ?

Vierailija
22/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pessyt ennen tonnin rotiskoja koskaan. Nykyistä premium autoa pesen noin kerran viikossa tai joka toinen, riippuu säistä.

Olet nolo "premium autosi" (peruskoulu?) kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ihmetellä jos ruostuu alusta kun ei sitä koskaan pese

Vierailija
24/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa tänä vuonna pessyt Hiekkatietä  kotiin 1,5  km, kerran ajat niin likainen

Vierailija
25/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 v oli edellinen auto, ei ollut ruosteongelmaa

Vierailija
26/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 v oli edellinen auto, ei ollut ruosteongelmaa

12v kohdalla meisseli läpi pohjasta

Vierailija
27/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin vaatteiden pesussa 😑

Eikö vaatteet hajoa nopeammin mitä useammin niitä pesee? Sama käy myös autojen pellille sekä alustalle että mitä useammin sitä pesee niin sitä nopeammin se hajoaa.

Ai siksikö tuolla liikenteessä menee ihmisiä joilla on enää ratti kädessä. 🤣

Vierailija
28/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pessyt ennen tonnin rotiskoja koskaan. Nykyistä premium autoa pesen noin kerran viikossa tai joka toinen, riippuu säistä.

Olen  2 kertaa tänä vuonna pessyt premiumautoani.  

Pakkasta oli kuukausikaupalla talvella, miksi olisi pitänyt pestä ?

Vierailija
29/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kulkuväline on nyt ollut mulla ehkä 7 vuotta (muisteleisin), kerran pesty huoltoliikkeessä käsin, kerran käytin sitä pesukadulla, kun oli ystävä tukena ja turvana. 

Pelkään noita pesuloita, edellisen auton kanssa jäin aina jumiin, kostui, kastui, eikä käynnistynyt pesun jälkeen. Kiva huudella apuva, tulkaa työntämään mun auto pesuputkilosta pois.

Kyllä sade huuhtelee enimmät siitepölyt ja kurat pois.

Vierailija
30/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kertaa tänä vuonna pessyt Hiekkatietä  kotiin 1,5  km, kerran ajat niin likainen

Minä ajan soratietä 5-20km kotiintullessa riippuen, mistä suunnasta tulen. Pesen auton 2 viikon välein ja huuhtelen painepesurilla vaikka päivittäin kun märällä kuraantuu ja kuivalla pölyyntyy. En tykkää likaisesta autosta enkä siitä, että vaatteet likaantuu esim. kontista jotain ottaessa.

Vierailija
31/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ne ei ole puhtaita, vaikka kauempaa saattaisi siltä näyttää.

Vierailija
32/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan kalleimman vahapesun joka kuukausi. Sehän päinvastoin suojaa maalia.

Suola, lika ja kura taas syö maalipintaa.

Vierailija
33/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kulkuväline on nyt ollut mulla ehkä 7 vuotta (muisteleisin), kerran pesty huoltoliikkeessä käsin, kerran käytin sitä pesukadulla, kun oli ystävä tukena ja turvana. 

Pelkään noita pesuloita, edellisen auton kanssa jäin aina jumiin, kostui, kastui, eikä käynnistynyt pesun jälkeen. Kiva huudella apuva, tulkaa työntämään mun auto pesuputkilosta pois.

Kyllä sade huuhtelee enimmät siitepölyt ja kurat pois.

Pelkoani alapeukutetaan?

Vierailija
34/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuhdeautoissa pesut tasaiseen tahtiin kuuluu siihen soppariin

Vierailija
35/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan soratietä 5-20km kotiintullessa riippuen, mistä suunnasta tulen. Pesen auton 2 viikon välein ja huuhtelen painepesurilla vaikka päivittäin kun märällä kuraantuu ja kuivalla pölyyntyy. En tykkää likaisesta autosta enkä siitä, että vaatteet likaantuu esim. kontista jotain ottaessa.

Saat sitten maalit rapisemaan pois alta aikayksikön tuolla painepesurillasi. Kohta saadaan kysyä, että kannattiko?

Vierailija
36/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa huumoria!  Siis sinulla on ulkopinnoiltaan puhtain auto jos et pese sitä edes joka vuosi!

Jotkut tykkää autoista ja pitää niistä huolta . Käyttiksen käytän kerran viikossa käsin pesussa ja keraaminen pinnoite laitettu. Kesäauto sit tulee ajokaudella pestyä kerran viikkoon .

Mieslapsen autonpalvontaa.

Vierailija
37/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo tuon painepesurihuuhtelun allekirjoitan, mutta muu puunaus on naurettavaa.

Vierailija
38/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sitten maalit rapisemaan pois alta aikayksikön tuolla painepesurillasi. Kohta saadaan kysyä, että kannattiko?

No höpön löpön. Oon 20 vuotta tehnyt näin pikaisesti laskettuna ainakin 15 eri auton kanssa eikä yhdestäkään ole maalia lähtenyt. 

Sitä vettä ei kuulu päästää painepesurista pistesuihkuna 2cm päästä... 

Vierailija
39/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoiluhistorian paras sijoitukseni on keraaminen pinnoitus. Vielä seitsemän vuoden jälkeen lika lähtee melkeimpä  sateella ajaessa.

Vierailija
40/40 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin vaatteiden pesussa 😑

Eikö vaatteet hajoa nopeammin mitä useammin niitä pesee? Sama käy myös autojen pellille sekä alustalle että mitä useammin sitä pesee niin sitä nopeammin se hajoaa.

Alustan pesu nimenomaan tärkeää.  Olen ruostevaurioita hitsaillut 25 vuotta enkä vielä yhdenkään auton kattoa.  Turha sieltä puunata.

Enemmän merkkaa ruosteenestokäsittely ja auton alustan suunnittelu materiaaleineen. Suomen olosuhteissa saisit olla pesemässä ja kuivaamassa hyvin parin päivän välein jos meinaat pelkällä pesulla pitää auton kunnossa sen nykyisen keski-iän mikä on jotain 18 vuotta. Kyllä realiteetti on, että osia joutuu korjailemaan tuossa ajassa pesi sitten miten usein tahansa.