Teetkö keittoja?
Mä en koskaan, kun mun mielestä ne on ankeaa pula-ajan ruokaa.
Kommentit (73)
Onko sinulla ap paljon sitä että ruuan rakenne aiheuttaa vastenmielisyyttä? Onko muita aistiyliherkkyyksiä? Entä adhd?
Tein eilen jauhelihakeittoa. Siitä riittää moneksi päiväksi, kun nyt ei voimat riitä mihinkään.
Kyllä! Ehdottomasti! Kalakeitot ovat suurta herkkua, varsinkin madekeitto. Useimmiten teen borssia. Rakastan sitä! Mutta useimmat muutkin keitot maistuvat. Siskonmakkaroista en pidä, vaan teen mieluummin nakkikeittoa. Pinaattikeiton sijaan suosin nokkoskeittoa.
Juu, usein. Tänään tulee kurpitsakeittoa. Syön eilen leipomani ruisleivän kanssa.
Eilen olin fiinimmässä ravintolassa syömässä. Otin alkuruoaksi keittoa, jossa oli grillattua lohta. Se ja perunat olivat valmiina lautasella, tarjoilija kaatoi kermaliemen erikseen päälle. Vähän hassua, mutta vissiin pula-aikana tehtiin niin
Vierailija kirjoitti:
Juu, usein. Tänään tulee kurpitsakeittoa. Syön eilen leipomani ruisleivän kanssa.
Eilen olin fiinimmässä ravintolassa syömässä. Otin alkuruoaksi keittoa, jossa oli grillattua lohta. Se ja perunat olivat valmiina lautasella, tarjoilija kaatoi kermaliemen erikseen päälle. Vähän hassua, mutta vissiin pula-aikana tehtiin niin
Googlaapas, miten yksi maailman kuuluisimmista kalakeitoista eli bouillabaisse tehdään ja tarjoillaan. Siinäpä sinulle pula-aikaa parhaimmillaan.
Tomaatti-vuohenjuustokeitto, ai että on hyvä!
Tänään tein keittoa Apetit kotimaisista keittojuures aineksista, lihapullia laitoin keittoon, pikkasen suolaa ja mausteita.
Helppo ja hyvä keitto tuli.
Yksin kun ole keitosta riittää ruuaksi 3-4 päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla millainen sinun ruisleipäreseptisi on. Teen paljon leipää kotona. En osaa ruisleipää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tein keittoa Apetit kotimaisista keittojuures aineksista, lihapullia laitoin keittoon, pikkasen suolaa ja mausteita.
Helppo ja hyvä keitto tuli.
Yksin kun ole keitosta riittää ruuaksi 3-4 päiväksi.
Tein kasviskeiton tänään. Minulla on tapana , että en lisää itse kattilaan lihaa, kalaa, kanaa tai makkaraa. Lisään näitä sitten lautasannokseen keiton päälle.
Tällä tavalla voin saman keiton päälle valita kulloinkin mieluisen lihan tai makkaran. Eka lautaselliset syötiin kanafilepalojen kanssa. Toiset lautaselliset syödään lohen kanssa myöhemmin.
Keitto on hyvää ja edullista ja täyttävää. Helppo tehdä ja helppo lämmittää seuraavanakin päivänä. Ainoa huono puoli on, että töihin en uskalla ottaa evääksi, kun riskinä on että leviää rasiasta laukkuun.
Jauhelihakietto, kalakeitto, pinaattikeitto, hernekeitto, kasvissosekeito, tomaattikeitto ja kanakeitto kuuluvat meillä ihan perusruokalistalle. Varsinkin kanakeittoa tulee tehtyä usein, kun maistuu hyvin kaikille ja kanaa saa usein edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta kermainen lohikeitto tosiaan ankeaa pula-ajan ruokaa? Entä oikein kunnollinen lihakeitto, johon ei enää saa kaupasta aineksia?
On nekin. En käsitä miksi ruokia pitäisi jatkaa vedellä.
Ap
Onko kerma vettä?
Sivusta vastaan, kyllä kerma on pääasiassa vettä.
KUOHUKERMA
Ainesosat
pastöroitu KERMA
Teetkö lohikeiton niin, että käytät pelkkää kermaa nesteenä? Kyllä siinä suurin osa on vettä ja kermaa liraus tuomassa makua.
Kermaa liraus, hahhahaa
Teen talvella. Tykkään syödä keittoja silloin kun on kylmä.