Teetkö keittoja?
Mä en koskaan, kun mun mielestä ne on ankeaa pula-ajan ruokaa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
En. Lapsena niitä sai syödä ihan tarpeeksi. Vieläkin ällöttää jo mielikuva vedessä lilluvista ainesosista.
Tee kasvissosekeittoa
Siinä ei lillu mitään.
Harvemmin, mutta joskus teen kasvissosekeiton ja kaalikeiton. Kerran olen tehnyt hernekeiton alusta asti.
Juu kyllä, tänään teen jauhelihakeittoa.
Joo, eilen keitin nuudelikeiton, jossa oli nuudeleita ja liemi. Hyvin maustettu liemi.
En. Ainoastaan Bowleja ja Rameneita. Myös Misokeittoa joskus.
Koska en ole Juntti.
Kyllä. Rakastan keittoja. Liemi on niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En. Ainoastaan Bowleja ja Rameneita. Myös Misokeittoa joskus.
Koska en ole Juntti.
Mutta juurikin tuossa lopussa teit selväksi että olet juntti.
Siskonmakkarakeitto on suurinta herkkuani. Teen parin kk välein.
Vierailija kirjoitti:
En. Lapsena niitä sai syödä ihan tarpeeksi. Vieläkin ällöttää jo mielikuva vedessä lilluvista ainesosista.
Huonosti tehty keitto, jos liemi on pelkkää vettä. Suomeksi: Mausteet ovat unohtuneet kokonaan. Keitossa on jujuna hyvät erottuvat sattumat ja maukas särvittävä liemi.
Teen. Ehdoton suosikkini on pinaattikeitto, nam!
Toinen hyvä on tomaattikeitto.
Lisäksi teen välillä erilaisia kasvissosekeittoja, kananuudelikeittoa, eri variaatioita jauhelihakeitosta sekä siskonmakkarakeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vedessä lilluvat ainesosat ei ole keittoa.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä, tänään teen jauhelihakeittoa.
Minusta tuo on yksi vihoviimeisiä keittoja, pääraaka-aine leviää hiutaleina liemeen. Itse teen mieluummin niin, että laitan jauhiksen lihapullina sattumiksi tai teen vähempiliemisen padan. Suomeksi: Keitossa pitää olla aina tarpeeksi lientä, muuten se ei ole keitto vaan pata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kasvissosekeittoa
Siinä ei lillu mitään.
Olen aikuinen ja mulla on hampaat. En syö soseruokaa.
Kyllä, eikö nyt olekin joku pula-aika.
Kyllä teen ja voisi tehdä useamminkin. Keitot on hyviä, kun ne hyvin tekee. Pahoja, kun ei tee hyvin ja ovat haaleita. Keitto pitää tulla tarjolle kuumana.
Kerran viikossa joku keitto. Ensi viikolla lohikeitto, tällä viikolla oli nuudelikeitto (jokainen laittoi omat lisukkeet, mulla katkarapuja). Hernekeittoa aika usein, samoin kaali-jauhelihaleittoa. Kasvissosekeittoja säännöllisesti, kesäisin nokkoskeittoa ja syksyisin useammin sienikeittoa.
Eilen tein nakkikeiton. Lämmitettynä vielä parempaa. Talvisin teen paljon erilaisia keittoja. Oikein tehtynä hyvää ruokaa.
Onko sinusta kermainen lohikeitto tosiaan ankeaa pula-ajan ruokaa? Entä oikein kunnollinen lihakeitto, johon ei enää saa kaupasta aineksia?