Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parturi/kampaaja. Mitä haluaisit sanoa asiakkaallesi?

Vierailija
21.03.2026 |

Mutta et voi sanoa.

Aloitan. Vaikka näemme toisemme tasaisin väliajoin, niin se ei tee meistä kavereita.

Meillä on asiakassuhde. Ei muuta.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan ei pitäisi puhua toisista asiakkaistaan toisille asiakkaille mitään. Ei kyllä herätä luottamusta jos näin tapahtuu. Erityisesti pienten paikkakuntien ongelma. 

Älä myöskään utele asiakkaan työ- tai perheasioista. Asiakas ei myöskään ole automaattisesti työtön tai lomalla, jos hän pääsee käymään parturissa arkipäivänä klo 11.30. Tätäkin on joskus jouduttu kampaajalle selittämään. 

Vierailija
42/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksesi ovat harvat. Se on luonnollista eikä sitä tarvitse hävetä. Otetaan siis reilusti pois ja leikataan sinulle uusi tyyli.

? Niinkö ne paremmalta näyttää, viedään loputkin 🙄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit kotiin ja pesisit ton sun haisevan rasvaisen tukan.

Minun kampaaja pesisi itse, jos tarpeen on pestä 

Vierailija
44/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan ei pitäisi puhua toisista asiakkaistaan toisille asiakkaille mitään. Ei kyllä herätä luottamusta jos näin tapahtuu. Erityisesti pienten paikkakuntien ongelma. 

Älä myöskään utele asiakkaan työ- tai perheasioista. Asiakas ei myöskään ole automaattisesti työtön tai lomalla, jos hän pääsee käymään parturissa arkipäivänä klo 11.30. Tätäkin on joskus jouduttu kampaajalle selittämään. 

Kampaaja on tyytyväinen kun asiakas ehtii päivällä 

Vierailija
45/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen monien kampaajien intoa alkaa kyselemään kaikenlaista. Onko se sellainen "kaikki tykkäävät puhua itsestään"-tyylinen kikka vai ovatko he oikeasti uteliaita? Minä niin paljon mieluummin kuuntelisin vaikka radiota kuin vastailisin työhön liittyviin kysymyksiin. Ei kai ketään voi oikeasti kiinnostaa kuljenko töihin omalla autolla vai julkisilla?? 

Vierailija
46/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kampaaja pesisi itse, jos tarpeen on pestä 

Eihän niitä hiuksia siksi pestä, että ne on likaiset, vaan siksi, että niitä on helpompi käsitellä kosteana. 

Vierailija
47/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen monien kampaajien intoa alkaa kyselemään kaikenlaista. Onko se sellainen "kaikki tykkäävät puhua itsestään"-tyylinen kikka vai ovatko he oikeasti uteliaita? Minä niin paljon mieluummin kuuntelisin vaikka radiota kuin vastailisin työhön liittyviin kysymyksiin. Ei kai ketään voi oikeasti kiinnostaa kuljenko töihin omalla autolla vai julkisilla?? 

Niin, mikä estää? Itse olen tehnyt "vakituiselle" selväksi, että olen ihan tyytyväinen hiljaa istumiseen ja hän ymmärtää tämän. 

Vierailija
48/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä estää? Itse olen tehnyt "vakituiselle" selväksi, että olen ihan tyytyväinen hiljaa istumiseen ja hän ymmärtää tämän. 

Minulla ei ole vakituista, menen sinne mistä saa ajan vapaapäivälle lyhyellä varoitusajalla. Olen kiertänyt monella, iso kaupunki kun on. Olen huomannut että nuoret ja vähemmän kokeneet varmaankin keskittyvät työhönsä eivätkä siksi kysele, mutta ns. konkarit sitten senkin edestä. Eikä se kysely mikään suuri ongelma ole, tärkeintä on miten leikkaa. Lähinnä ihmetyttää. 

Vierailija
49/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sut saa ajattelemaan, että asiakkaasi ajattelee olevansa kaverisi?

Käytös.

Millainen käytös?

Tiedäthän eron käytöksessä hyvänpäivän tutun ja kaverin välillä? 

Vapaa-ajallakin hän tulee juttelemaan kuin vanhalle kaverille. On ihan mukavaa kun toinen tervehtii ja vaihtaa pari sanaa, mutta liika on liikaa.

En halua vapaa-ajallani puida hänen kanssaan henkilökohtaisia asioita tai jutella isommalti niitä näitä.

En tiedä, koska itse en näe koskaan kampaajaani vapaa-ajalla. 

Et tiedä mikä ero on hyvän päivän tutulla ja kaverilla, koska et näe kampaajaasi vapaa-ajalla? Erikoista.

Et tiedä mikä ero on hyvän päivän tutulla ja kaverilla, koska et näe kampaajaasi vapaa-ajalla? Erikoista.

=> ero on siinä, etten tapaile hyvän päivän tuttuja. Tervehdin korkeintaan. Kavereiden kanssa menen kahville. 

Juuri tuota tarkoitin. Ei parturissa käynti tarkoita sitä, että olisin valmis lähtemään hänen kanssaan kahville tai matkustamaan.

Vierailija
50/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ystävystyin kampaajani kanssa. Tehdään matkoja kotikulmilla ja ulkomailla. Jotkut kampaajat ovat erilaisia kuin sinä ap.

Ymmärrän mikäli se on luonnollista. Kerro minulle onko kampaajasi kaikki asiakkaat hänen ystäviään? 

Ei varmasti kaikki asiakkuudet ole muodostuneet ystävyydeksi asti, mutta useampi on. Ehkä ap:n käytös lähettää ristiriitaisia viestejä ja asiakas on kuvitellut kaveruutta syntyneen. Varsinkin jos kyselty asiakkaan omasta elämästä eikä pidetty keskustelua neutraalina.

En usko. Ei minulla ole muiden kanssa tällaista ongelmaa. 

Vierailija
51/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksesi ovat harvat. Se on luonnollista eikä sitä tarvitse hävetä. Otetaan siis reilusti pois ja leikataan sinulle uusi tyyli.

Ammattitaidossa puutteita jos ei tuollaista pysty ehdottamaan,  mutta tietysti silloin veloittaa sen millä asiakas varannut.  Se vaivihkaa tyrkytys on kamalaa. 

Kaikille ei voi sanoa suoraan. Vihjata voi ja ehdottaa uutta tyyliä, mutta jos toinen ei halua vaihtaa tyyliä, niin minkä teet?

Vierailija
52/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mutta etkös sinä saa rahaa hiusten pesemisestä. 

Aina pestään vaikka menisi juuri pestyllä. Pesu on pakollinen, koska hiuksia ei saa leikattua kunnolla muutoin, näin kampaajat sanoo. Kaiketi osaksi myös hygieniakysymys, ettei pöpöt leviä. 

Ei joka paikassa. Yllättävän monessa paikassa hiuksia ei pestä jos siihen ei ole tarvetta eli hiukset ovat puhtaat.

Vierailija
53/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat ovat aina olleet omituista väkeä. Olen vaihtanut kolme kertaa, kun käytös kampaamossa on mennyt outoon suuntaan. On juoruttu ja päivitelty toisen asiakkaan asioita toiselle asiakkaalle, on alettu ylimielisiksi jne. Aletaan liian tuttavallisiksi, jos asiakas on käyttänyt kampaamoa muutaman vuoden. 

Sinulle on sattunut huonoja kampaajia. Ammattilainen osaa pitää sopivan välin eikä juoruile muiden asiakkaiden asioista. Iso osa partureista on tällaisia.

Vierailija
54/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule sama sulle. Älä rupea kyselemään, mitä minä aion kesälomalla tehdä tai kertomaan omia juttujasi. Ihan vaan voit leikata ne hiukset ja pitää pääsi kiinni. 

T. Asiakas 

Ihmettelen, miksi jotkut kampaajat loukkaantuvat kun asiakas ei jaksa tai halua rupatella kampaajan kanssa? Tai kertoa omista yksityisasioistaan? 

Vierailija
55/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan korjata tätä hiukan. Tämä riippuu asiakkaasta. Uuden tai tuntematton asiakkaan kanssa ei kannata udella liikaa. Toisaalta minulla on asiakas pitkältä ajalta joka on puhelias ja avoin. Häneltä voin kysyä työ- ja perheasioista. Kuten hän kysyy minultakin. Olen ajatellut asian niin, että hän on kuin hyvä työkaveri. Emme ole tekemisissä vapaa-ajalla, mutta minun työajallani olemme ja meillä on hyvä suhde silloin.

Vierailija
56/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Niinkö ne paremmalta näyttää, viedään loputkin 🙄 

Miehellä kyllä. On parempi olla lyhyet siistit hiukset kuin päältä harvat ja sivuilta pitkät joilla koetetaan pahimmassa tapauksessa peittää kalju.

Naisilla myös joissain tapauksissa. Hiirenhäntä ei voita siistiä lyhyttä kampausta kuin erittäin harvoissa tapauksissa. 

Vierailija
57/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni asiakas puhuu paljon. Silloin saattaa unohtua etteivät kaikki ole samanlaisia. Tosin ammattilainen osaa olla hiljaa jos toinen ei lähde mukaan. Osaa lukea tilannetta.

Jos ei ymmärrä, niin silloin voi kertoa asiasta. Ei siitä loukkaannuta.

Vierailija
58/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen parturi-kampaaja olet, kun ei sulla ole pesupistettä liikkeessäsi?

Vierailija
59/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sut saa ajattelemaan, että asiakkaasi ajattelee olevansa kaverisi?

Käytös.

Millainen käytös?

Tiedäthän eron käytöksessä hyvänpäivän tutun ja kaverin välillä? 

Vapaa-ajallakin hän tulee juttelemaan kuin vanhalle kaverille. On ihan mukavaa kun toinen tervehtii ja vaihtaa pari sanaa, mutta liika on liikaa.

En halua vapaa-ajallani puida hänen kanssaan henkilökohtaisia asioita tai jutella isommalti niitä näitä.

En tiedä, koska itse en näe koskaan kampaajaani vapaa-ajalla. 

Jotkut tarvitsevat apua arjen tilanteissa. Hänellä se ilmeisesti on kampaaja joka kertoo sanojen merkityksiä.

Vierailija
60/89 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin halata sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan