Parturi/kampaaja. Mitä haluaisit sanoa asiakkaallesi?
Mutta et voi sanoa.
Aloitan. Vaikka näemme toisemme tasaisin väliajoin, niin se ei tee meistä kavereita.
Meillä on asiakassuhde. Ei muuta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sut saa ajattelemaan, että asiakkaasi ajattelee olevansa kaverisi?
Käytös.
Millainen käytös?
Tiedäthän eron käytöksessä hyvänpäivän tutun ja kaverin välillä?
Vapaa-ajallakin hän tulee juttelemaan kuin vanhalle kaverille. On ihan mukavaa kun toinen tervehtii ja vaihtaa pari sanaa, mutta liika on liikaa.
En halua vapaa-ajallani puida hänen kanssaan henkilökohtaisia asioita tai jutella isommalti niitä näitä.
En tiedä, koska itse en näe koskaan kampaajaani vapaa-ajalla.
Et tiedä mikä ero on hyvän päivän tutulla ja kaverilla, koska et näe kampaajaasi vapaa-ajalla? Erikoista.
Oi kiitos. Tunnen ylpeyttä saadessani harveneviin hiuksiini sinun instrumenttien ja käsiesi taikakosketuksen. Luet tyylitajuani kuin runoilija avointa käsin kirjoitettua kirjaa. Terveisin Kantakundi
Vierailija kirjoitti:
No kuule sama sulle. Älä rupea kyselemään, mitä minä aion kesälomalla tehdä tai kertomaan omia juttujasi. Ihan vaan voit leikata ne hiukset ja pitää pääsi kiinni.
T. Asiakas
En kyselekään mikäli asiakas niin toivoo. Osaan olla hiljaa tai jutella. Riippuen asiakkaasta.
Vierailija kirjoitti:
No kuule sama sulle. Älä rupea kyselemään, mitä minä aion kesälomalla tehdä tai kertomaan omia juttujasi. Ihan vaan voit leikata ne hiukset ja pitää pääsi kiinni.
T. Asiakas
😂 tää, uteliaita bimbojahan nuo on olleet aina.
"Tekis mieli leikata sut ihan kaljuksi" Kjäh kjäh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytös.
Millainen käytös?
Tiedäthän eron käytöksessä hyvänpäivän tutun ja kaverin välillä?
Vapaa-ajallakin hän tulee juttelemaan kuin vanhalle kaverille. On ihan mukavaa kun toinen tervehtii ja vaihtaa pari sanaa, mutta liika on liikaa.
En halua vapaa-ajallani puida hänen kanssaan henkilökohtaisia asioita tai jutella isommalti niitä näitä.
En tiedä, koska itse en näe koskaan kampaajaani vapaa-ajalla.
Et tiedä mikä ero on hyvän päivän tutulla ja kaverilla, koska et näe kampaajaasi vapaa-ajalla? Erikoista.
=> ero on siinä, etten tapaile hyvän päivän tuttuja. Tervehdin korkeintaan. Kavereiden kanssa menen kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytös.
Viimeisin parturini kyseli minusta kaiken, vaikuttaa siltä että hän on kiinnostunut, vaikka ei oikeasti olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Pesisit edes hiukset.
Monessa paikassa hiusten pesu kuuluu hintaan, joten jos teillä kuuluu, pese itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ystävystyin kampaajani kanssa. Tehdään matkoja kotikulmilla ja ulkomailla. Jotkut kampaajat ovat erilaisia kuin sinä ap.
Ymmärrän mikäli se on luonnollista. Kerro minulle onko kampaajasi kaikki asiakkaat hänen ystäviään?
Ei varmasti kaikki asiakkuudet ole muodostuneet ystävyydeksi asti, mutta useampi on. Ehkä ap:n käytös lähettää ristiriitaisia viestejä ja asiakas on kuvitellut kaveruutta syntyneen. Varsinkin jos kyselty asiakkaan omasta elämästä eikä pidetty keskustelua neutraalina.
Se nyt vain on normaalia, kun työroolissa kohtaa ihmisiä niin joutuu ristiriitaan omien ajatusten ja arvojen kanssa. Se on ammatillisuutta, että pystyy hymyilemään ja tekemään työnsä, vaikka asiakkaan jutut ja olemus ei mielytä.
Vierailija kirjoitti:
Hiuksesi ovat harvat. Se on luonnollista eikä sitä tarvitse hävetä. Otetaan siis reilusti pois ja leikataan sinulle uusi tyyli.
Ammattitaidossa puutteita jos ei tuollaista pysty ehdottamaan, mutta tietysti silloin veloittaa sen millä asiakas varannut. Se vaivihkaa tyrkytys on kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit kotiin ja pesisit ton sun haisevan rasvaisen tukan.
Mutta mutta etkös sinä saa rahaa hiusten pesemisestä.
Onneksi en käytä heidän palveluja, menkööt konkkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mutta etkös sinä saa rahaa hiusten pesemisestä.
Aina pestään vaikka menisi juuri pestyllä. Pesu on pakollinen, koska hiuksia ei saa leikattua kunnolla muutoin, näin kampaajat sanoo. Kaiketi osaksi myös hygieniakysymys, ettei pöpöt leviä.
Vierailija kirjoitti:
Pesisit edes hiukset.
Eikös kampaajan ne kuulu pestä? Mitä järkeä on mennä juuri pestyillä hiuksilla pesettämään ne heti uudestaan?
Kampaajat ovat aina olleet omituista väkeä. Olen vaihtanut kolme kertaa, kun käytös kampaamossa on mennyt outoon suuntaan. On juoruttu ja päivitelty toisen asiakkaan asioita toiselle asiakkaalle, on alettu ylimielisiksi jne. Aletaan liian tuttavallisiksi, jos asiakas on käyttänyt kampaamoa muutaman vuoden.
En käytä kampaajien palveluita. Osaan itse leikata ja värjätä hiukseni kauniimmin kuin kampaajat. Aina joutuu pettymään, jos kampaajan tuoliin erehtyy istumaan. Lisäksi en jaksa sitä, kun asioitani udellaan.
Vähennä niiden Harley Davidson-tuoksujen käyttämistä