Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juice Leskinen sanoi, että on lukenut 50 000 kirjaa

Vierailija
21.03.2026 |

Kuinka monta tuhatta kirjaa sinä olet lukenut?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo opetelkaa kertotaulua , vuodessa 365 kirjaa se on kyllä jo helvatan suuri saavutus jos kirjan sivuja on 500-600, menee siihen vuorokausi per kirja.heh kymmenen vuotta ja vasta 3650 kirjaa luettu, joo varmaan juice luki kirjojen takatekstit taikka hän eli satoja vuosia päättäkää ihan ite.

Vierailija
22/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten Borges totesi, jokainen jolla on kotonaan kirjasto tietää, ettei ole aivan kaikkia volyymejä lukenut kannesta kanteen. Itsellä nyt vanhoina päivinä noin 4000 nidettä seinillä, ja enää luen vain valikoiden - mieluummin vähintään 2500 vuotta vanhaa kirjallisuutta.

Ei jää hirveästi luettavaa lopulta, jos pitää olla vähintään 2500 vuotta vanhaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lukenut elämäni aikana joku 4 kirjaa.

M47

Vierailija
24/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice on aika tiputtaa jalustaltaan.

Vierailija
25/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran kirjan se oli aapinen.

Vierailija
26/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä olisi pitänyt lukea useampi kirja, vaikka ensimmäisen olisi lukenut jo kohdussa. Eikö kirjan lukemisessa mene monta tuntia, eli normaali työpäivä ei olisi riittänyt tuon kirjamäärän lukemiseen ihmisen eliniän aikana.

Vierailija
27/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M47

Kova, itse olen lukenut yhden kirjan elämäni aikana.

M55

Vierailija
28/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000 annosta alkoholia ainakin otti huuruisen elämänsä aikana. 

Vierailija
29/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin lisää oli 50 000 kirjassa reilusti! Eikö sulla ole yhtään kyseenalaistamis- tai ajattelukykyä itselläsi, ap?!

Vierailija
30/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Borges totesi, jokainen jolla on kotonaan kirjasto tietää, ettei ole aivan kaikkia volyymejä lukenut kannesta kanteen. Itsellä nyt vanhoina päivinä noin 4000 nidettä seinillä, ja enää luen vain valikoiden - mieluummin vähintään 2500 vuotta vanhaa kirjallisuutta.

Ei jää hirveästi luettavaa lopulta, jos pitää olla vähintään 2500 vuotta vanhaa. :D

On sitä yllättävänkin paljon, ja valottaa ihmismielen koukeroita pitkällä aikavälillä. Luen käännöksinä enimmäkseen, mikä tuo lisäkerroksen.

Vierailija
31/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton määrä, mutta kieli jänellä oli todella hallussa. Nykyräppärit ovat suorastaan säälittäviä siihen verrattuna.

Vierailija
32/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut korkeintaan 20 kirjaa (fiktiota siis)

Vierailija
33/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kirjaa lukemistani kirjoista, koska olen kirjantekijä ja luen työkseni koko ajan.

Vierailija
34/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Eikö ihmiset osaa itse ajatella?! Minkäikäisenä Juice on noin sanonut? Hän kuoli 56-vuotiaana. Jos hän olisi vaikkai kuusivuotiaana aloittanut lukemaan, niin hänen olisi pitänyt 50 vuotta lukea 1000 kirjaa vuodessa. Tuo tarkottaisi yli 2,7 kirjaa päivässä jokaikinen päivä 50 vuoden ajan! Ei taatusti ole sellaista määtää lukenut!

Ihan yhtä hauska juttu kuin se, että Paavo Väyrynen on lukenut Dostojevskin koko tuotannon yhden viikonlopun aikana alkuperäiskielellä venäjäksi.

Vierailija
35/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä yllättävänkin paljon, ja valottaa ihmismielen koukeroita pitkällä aikavälillä. Luen käännöksinä enimmäkseen, mikä tuo lisäkerroksen.

On on, muttei niin paljon, että kovin moneksi vuodeksi riittää luettavaa. Etenkin, jos luet vain käännöksiä, etkä lue ja analysoi alkuperäiskielillä. 

Vierailija
36/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdoton määrä, mutta kieli jänellä oli todella hallussa. Nykyräppärit ovat suorastaan säälittäviä siihen verrattuna.

Näin on kyllä Juice oli nero sanoituksissa ja jotkut biisit kyllä pysäyttää meikäläistä vielä tänäänkin miettimään että näinhän se on.Niin olipa kerran on nimeni mun.....

Vierailija
37/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66-vuotias ja elämäkertoja innostuin ostamaan ja lukemaan 2010. Nyt ostettuja ja luettuja kirjoja on noin 300. Pari viikkoa sitten ostin Huutonetistä 12 kirjaa, jotka ovat vielä lukematta. Ennen vuotta 2010 lukeminen oli todella vaatimatonta. Siitä kun opin lukemaan olin lukenut varmaan alle 100 kirjaa siihen mennessä.

Vierailija
38/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Populaarimusan lyriikoista muuten kuulee nykyään lukemattomuuden vaikutuksen.

Jep. Lukemattoman hyviä biisejä.

Vierailija
39/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Kova, itse olen lukenut yhden kirjan elämäni aikana.

M55

Nimimerkin 55 tarkoittanee ikää tai syntymävuotta. Käsittämätöntä ettei ole yhtä kirjaa enempää saanut luetuksi, olipa kumpi vain tulkinta.

Yhden ainoan vielä kummeman tiedän, eräs koko lailla tunnettu urheilija väitti ettei ole lukenut yhtään kirjaa.

Vierailija
40/132 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo opetelkaa kertotaulua , vuodessa 365 kirjaa se on kyllä jo helvatan suuri saavutus jos kirjan sivuja on 500-600, menee siihen vuorokausi per kirja.heh kymmenen vuotta ja vasta 3650 kirjaa luettu, joo varmaan juice luki kirjojen takatekstit taikka hän eli satoja vuosia päättäkää ihan ite.

Onhan hän laskenut tietenkin mukaan myös lapsena luetut reilusti alle satasivuiset kirjat. Normaalit romaanit ovat yleensä 200 - 370 -sivuisia, eli päin huttua menee nuo sinunkin laskelmasi. Et taida itse ymmärtää kirjallisuudesta yhtään mitään, lienetkö saanut luettua edes yhtään ainoaa aikuisten romaania loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi