Juice Leskinen sanoi, että on lukenut 50 000 kirjaa
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Kuten Borges totesi, jokainen jolla on kotonaan kirjasto tietää, ettei ole aivan kaikkia volyymejä lukenut kannesta kanteen. Itsellä nyt vanhoina päivinä noin 4000 nidettä seinillä, ja enää luen vain valikoiden - mieluummin vähintään 2500 vuotta vanhaa kirjallisuutta.
Ei jää hirveästi luettavaa lopulta, jos pitää olla vähintään 2500 vuotta vanhaa. :D
Mä oon lukenut elämäni aikana joku 4 kirjaa.
M47
Juice on aika tiputtaa jalustaltaan.
Luin kerran kirjan se oli aapinen.
Joka päivä olisi pitänyt lukea useampi kirja, vaikka ensimmäisen olisi lukenut jo kohdussa. Eikö kirjan lukemisessa mene monta tuntia, eli normaali työpäivä ei olisi riittänyt tuon kirjamäärän lukemiseen ihmisen eliniän aikana.
Vierailija kirjoitti:
M47
Kova, itse olen lukenut yhden kirjan elämäni aikana.
M55
50 000 annosta alkoholia ainakin otti huuruisen elämänsä aikana.
Lapin lisää oli 50 000 kirjassa reilusti! Eikö sulla ole yhtään kyseenalaistamis- tai ajattelukykyä itselläsi, ap?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten Borges totesi, jokainen jolla on kotonaan kirjasto tietää, ettei ole aivan kaikkia volyymejä lukenut kannesta kanteen. Itsellä nyt vanhoina päivinä noin 4000 nidettä seinillä, ja enää luen vain valikoiden - mieluummin vähintään 2500 vuotta vanhaa kirjallisuutta.
Ei jää hirveästi luettavaa lopulta, jos pitää olla vähintään 2500 vuotta vanhaa. :D
On sitä yllättävänkin paljon, ja valottaa ihmismielen koukeroita pitkällä aikavälillä. Luen käännöksinä enimmäkseen, mikä tuo lisäkerroksen.
Mahdoton määrä, mutta kieli jänellä oli todella hallussa. Nykyräppärit ovat suorastaan säälittäviä siihen verrattuna.
Minä olen lukenut korkeintaan 20 kirjaa (fiktiota siis)
En pidä kirjaa lukemistani kirjoista, koska olen kirjantekijä ja luen työkseni koko ajan.
🤣
Eikö ihmiset osaa itse ajatella?! Minkäikäisenä Juice on noin sanonut? Hän kuoli 56-vuotiaana. Jos hän olisi vaikkai kuusivuotiaana aloittanut lukemaan, niin hänen olisi pitänyt 50 vuotta lukea 1000 kirjaa vuodessa. Tuo tarkottaisi yli 2,7 kirjaa päivässä jokaikinen päivä 50 vuoden ajan! Ei taatusti ole sellaista määtää lukenut!
Ihan yhtä hauska juttu kuin se, että Paavo Väyrynen on lukenut Dostojevskin koko tuotannon yhden viikonlopun aikana alkuperäiskielellä venäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitä yllättävänkin paljon, ja valottaa ihmismielen koukeroita pitkällä aikavälillä. Luen käännöksinä enimmäkseen, mikä tuo lisäkerroksen.
On on, muttei niin paljon, että kovin moneksi vuodeksi riittää luettavaa. Etenkin, jos luet vain käännöksiä, etkä lue ja analysoi alkuperäiskielillä.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton määrä, mutta kieli jänellä oli todella hallussa. Nykyräppärit ovat suorastaan säälittäviä siihen verrattuna.
Näin on kyllä Juice oli nero sanoituksissa ja jotkut biisit kyllä pysäyttää meikäläistä vielä tänäänkin miettimään että näinhän se on.Niin olipa kerran on nimeni mun.....
Olen 66-vuotias ja elämäkertoja innostuin ostamaan ja lukemaan 2010. Nyt ostettuja ja luettuja kirjoja on noin 300. Pari viikkoa sitten ostin Huutonetistä 12 kirjaa, jotka ovat vielä lukematta. Ennen vuotta 2010 lukeminen oli todella vaatimatonta. Siitä kun opin lukemaan olin lukenut varmaan alle 100 kirjaa siihen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Populaarimusan lyriikoista muuten kuulee nykyään lukemattomuuden vaikutuksen.
Jep. Lukemattoman hyviä biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47
Kova, itse olen lukenut yhden kirjan elämäni aikana.
M55
Nimimerkin 55 tarkoittanee ikää tai syntymävuotta. Käsittämätöntä ettei ole yhtä kirjaa enempää saanut luetuksi, olipa kumpi vain tulkinta.
Yhden ainoan vielä kummeman tiedän, eräs koko lailla tunnettu urheilija väitti ettei ole lukenut yhtään kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo opetelkaa kertotaulua , vuodessa 365 kirjaa se on kyllä jo helvatan suuri saavutus jos kirjan sivuja on 500-600, menee siihen vuorokausi per kirja.heh kymmenen vuotta ja vasta 3650 kirjaa luettu, joo varmaan juice luki kirjojen takatekstit taikka hän eli satoja vuosia päättäkää ihan ite.
Onhan hän laskenut tietenkin mukaan myös lapsena luetut reilusti alle satasivuiset kirjat. Normaalit romaanit ovat yleensä 200 - 370 -sivuisia, eli päin huttua menee nuo sinunkin laskelmasi. Et taida itse ymmärtää kirjallisuudesta yhtään mitään, lienetkö saanut luettua edes yhtään ainoaa aikuisten romaania loppuun asti.
Joo opetelkaa kertotaulua , vuodessa 365 kirjaa se on kyllä jo helvatan suuri saavutus jos kirjan sivuja on 500-600, menee siihen vuorokausi per kirja.heh kymmenen vuotta ja vasta 3650 kirjaa luettu, joo varmaan juice luki kirjojen takatekstit taikka hän eli satoja vuosia päättäkää ihan ite.